• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Projekt "Ryyy"

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.718 443 99
#61
Prace murarskie w trakcie, mury pną się do góry.
zastosowana cegła od Hugwa szara i mix trzech kolorów.
W oczekiwaniu na inne materiały trzeba sobie jakoś wypełnić czas.
Zobacz załącznik 1057812
Pisząc "mix kolorów" masz na myśli, że tą cegłę kupuje się już pomieszaną (w woreczku są różne kolory), czy trzeba kupować kolory osobno i mieszać by uzyskać efekt jak na twoim zdjęciu?
 
Ostatnio edytowane:

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
190 1 0
#65
Czy to jest kwestia perspektywy zdjęcia oryginalnego portalu, czy mi się tylko wydaję że wlot nie jest okrągły, tylko eliptyczny? W górnej części łuku widać jakby ostrzejszy promień.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.906 527 30
#66
Czy to jest kwestia perspektywy zdjęcia oryginalnego portalu, czy mi się tylko wydaję że wlot nie jest okrągły, tylko eliptyczny? W górnej części łuku widać jakby ostrzejszy promień.
Tylko że oryginalny portal jest jednotorowy, a na makiecie ma być zdaje się dwutorowy - takie mają kształt zbliżony do okręgu, w przeciwieństwie do jednotorowych, które faktycznie są zwykle eliptyczne.
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
190 1 0
#69
OP
OP
KroppeK84

KroppeK84

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
742 2 2
#70
Znam historię tego tunelu, bo mieszkam niedaleko. Co do kształtu portalu, to zdjęcie z wikipedi potwierdza że portal jest lekko eliptyczny co widać na zdjęciu z boku zamieszczonym przez Kroppek84.
Jeśli faktycznie planujesz zrobić go jako 2 torowy, to zmiana kształtu na bardziej okrągły jest całkowicie uzasadniona.
Tunel jest jedno torowy, historii zmieniać nie będę chyba że robił bym na dzień otwarcia tunelu, może lekko się pod szlifuje jeszcze.. albo i nie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.906 527 30
#71
Tunel był 2-torowy, ale przy elektryfikacji jeden tor zlikwidowano, a pozostały przesunięto na środek, bo przekrój tunelu jest za mały na dwa tory z siecią trakcyjną.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.128 26 1
#72
Tunel był 2-torowy, ale przy elektryfikacji jeden tor zlikwidowano, a pozostały przesunięto na środek, bo przekrój tunelu jest za mały na dwa tory z siecią trakcyjną.
Jeździłem przez ten tunel z Raciborza do Rybnika już w początku lat 80-tych. Nigdy nie było drugiego toru, choć wymiar tunelu, nieosiowość obecnego toru z osią tunelu i dzisiejsze żeberko, sugerowały jego istnienie.. W Wikipedii jest wszystko wyjaśnione. Elektryfikacja spowodowała obniżenie torów w obrębie tunelu, (roku nie pomnę), aby zmieścić sie w skrajni. Nie dam głowy, czy wtedy przy okazji, nie zmieniono osi toru w stosunku do osi tunelu.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.128 26 1
#73
Tunel jest jedno torowy, historii zmieniać nie będę chyba że robił bym na dzień otwarcia tunelu, może lekko się pod szlifuje jeszcze.. albo i nie.
Tunel na pewno był budowano jako tunel dla linii dwutorowej, co można przeczytać w Wikipedii. Natomiast jadąc z Rydułtów do Łukowa widać , że tam miejsca na drugi tor nie było, bo albo wąski wykop, albo wysoki nasyp. Zmieściła sie tuż za tunelem jedynie bocznica do szybu wentylacyjnego "Erbereich", a po 1945-tym, "Czernica", należącego do KWK Rydułtowy.
Pewnie drugi tor był w planach do stacji Sumina, ale nic z tego nie wyszło.
 
OP
OP
KroppeK84

KroppeK84

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
742 2 2
#74
W temacie tunelu, tunel był już jedno torowy po pierwszym zawaleniu wedle starych dostępnych zdjęć, by ratować tunel przekrój został zmniejszony i usunięto drugi tor.
Nawet podczas II Wojny Światowej Niemcy odbudowywując tunel po wysadzeniu pozostał jednotorowy, mimo to tor nie szedł w osi tunelu tylko po lewej od strony stacji Rydułtowy w kierunku Raciborza.
Już po pierwszym zawale tunelu zrezygnowano z drugiego toru w kierunku Raciborza czy Rybnika.
Ot taka historia.
 

Podobne wątki