Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Może się kolega @BartekR nie zgadzać z powyższym wpisem, ale to tak, jakby nie zgadzać się z twierdzeniem, że 2 x 1/2 = 1, a 6 x 1/2 = 3. Jeżeli kolega @BartekR uważa inaczej, to proszę o podanie swoich argumentów.
I dwanaście ćwierćzwrotnic...
Ja tam jestem ciekaw postępów i nie mogę się doczekać, bo co wchodzę tu (i nie tylko tu) za każdym powiadomieniem, to tu dyskusje o (za przeproszeniem) pionowym uśmiechu Maryny.
I dwanaście ćwierćzwrotnic...
Ja tam jestem ciekaw postępów i nie mogę się doczekać, bo co wchodzę tu (i nie tylko tu) za każdym powiadomieniem, to tu dyskusje o (za przeproszeniem) pionowym uśmiechu Maryny.
Generalnie chodzi o to, żeby jednak forumowicze odróżniali zwrotnicę od rozjazdu. Czy to tak wiele? Podobno lubią kolej, niektórzy do klubów należą stacje budują, a w relacjach cały czas zwrotnice i torowisko. Warto czasem przyswoić odrobinę teorii.
No to proszę bardzo. Rozjazd zwyczajny składa się z trzech zasadniczych części: zwrotnicy (opornice i iglice), szyn łączących i krzyżownicy (dziób krzyżownicy z szynami skrzydłowymi i kierownice). Tzw. półzwrotnica to zestaw składający się z opornicy i iglicy z osadą oraz dodatkowymi elementami, jak podpórki ślizgowe, opórki poprzeczne i ew. inne elementy. Pojęcie półzwrotnicy zostało wprowadzone, ponieważ jest to zespół, który zwykle wymienia się w całości (iglica musi być dopasowana do opornicy). W rozjeździe zwyczajnym są dwie półzwrotnice, ale już w rozjeździe krzyżowym podwójnym, mimo że są tylko dwie zwrotnice, jest osiem "półzwrotnic" (zestawów opornica-iglica), po cztery w każdej zwrotnicy.
"Kluski, nie kluski..." za bardzo się tym przejmujesz @Tomek K , odp w stylu jeszcze @Andrzej Harassek spoko, zdj, przykład, merytorycznie...
koniec tematu..
Dla mnie to Zwrotnica i Torowisko tak też @Dominik ...
Dobra bo Kluski same się nie zrobią.. lecę po paczkę ... Kolejną od Pana Oczosia
Ustalanie skrajni peronu … mam nadzieję że składy Bip od Rivarossi nie będą haczyć o peron ..
Nie mogę się doczekać budowy samych peronów i Tetrisa level Hard ;D
Jak końce peronów nie będą blisko łuków - powinno być ok.
Choć ja już tyle poprawiałem i przesuwałem u siebie na torcie w różnych miejscach, że straciłem rachubę.
A propos... nie wiesz czy są i gdzie można nabyć zasilacz z wyjściem 12V i 5V (jednocześnie)?
problem w tym że perony idą całe po łuku
co do zasilacza 12 i 5 w jednym hmmm...
jeżeli ktoś szuka elektroniki zawsze odsyłam do https://www.tme.eu/pl/
np coś takiego
Zasilaczy z podwójnymi wyjściami jest kilka, różnią się one przeważnie wydajnością prądową.
Przykładowo z firmy MeanWell:
RD-65A 5V/8A 12V/4A
RD-85A 5V/10A 12V/5A
RD-125A 5V/15A 12V/10A
Jak mowa o skrajni, to mam pytanie co do historii tego tunelu i tej linii. Czy przed pogłębieniem tunelu, Bipy jeździły tamtędy, bo jak mnie pamięć nie myli, to składy Bip do Rybnika, od Suminy jechały nie przez Rydułtowy, a przez Jejkowice? Dopiero po pogłębieniu tunelu pod trakcję elektryczną zaczęły tamtędy jeździć,- tak coś mi sie przypomina. Po za tym, ten tunel jest o tyle też ciekawy, że jest w nim miejsce na drugi tor, którego już nie ma za nim, od strony Łukowa.
Nie wiem jak to wyglada na obecną chwile jakie parametry musiał by spełniać tunel by puścić 2 tor, od momentu zawału a później wysadzenia już byl zawsze 1.
Raczej nie opłacalna sprawa dla PKP … taniej było wyburzyć budynek stacji niż wyremontować tak też..
Mam zdj z bohunami jak i bipą.
Kolejne moduły się robią .. dumam nad bocznicą czy jednak jej nie zrobić … hmmm
Druga sprawa pierwszy semafor testowo składam i już mam ochotę tym walnąć …
Zobaczymy co z tego wyjdzie.