• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia nim)

links76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam.
Jak w tytule poszukuję planów lokomotywy diesla oznaczenia na PKP SM01, na DB Köf II.
Poszukuję również zdjęć z okresu 34-45 DB, lub jakichkolwiek na PKP.
 

lyck

Użytkownik
Reakcje
192 1 0
#3
Re: poszukuję planów lokomotywy SM01 (Köf II wg oznaczenia n

links76 napisał(a):
Witam.
Jak w tytule poszukuję planów lokomotywy diesla oznaczenia na PKP SM01, na DB Köf II.
Poszukuję również zdjęć z okresu 34-45 DB, lub jakichkolwiek na PKP.
Gwoli ścisłości: między 1934 a 45 rokiem coś takiego jak DB nie miało szansy istnieć. No chyba że w wyobraźni jakiegoś głęboko nawiedzonego wróżbity, o umyśle przenikliwym jak promienie gamma... ;). Za to istniały wtedy koleje o skrócie DRG, a od 1937 - DR (nie mylić z enerdowskim DR po 1945 r.). Kiedyś na forum Dawny Gdańsk, ktoś wrzucił zdjęcie wygrzebane w śmieciach po kółku fotograficznym w Nowym Porcie (dzielnica Gdańska):
http://www.forum.dawnygdansk.pl/viewtopic.php?p=80928
W wątku nie wyświetla się, ale przezornie zapisałem (załącznik). To niemiecki Köf II używany po wojnie gdzieś w Gdańsku lub Gdyni. Nie widać żadnych oznaczeń PKP. Nie jest w ogóle pewne, że te maszyny faktycznie miały namalowane SM01. Być może większość oddano do przemysłu zanim takie oznaczenie zdążono namalować. W mentalności ówczesnych decydentów te małe, ale bardzo użyteczne pojazdy po prostu się nie mieściły. Tylko to co DUŻE, REPREZENTACYJNE no i POLSKIE było godne uwagi, nie tam jakaś miniaturowa poniemiecka przybłęda. Szanse na zdjęcia w barwach PKP są więc niestety bliskie zeru. Za to poza strukturami PKP - w przemyśle - użyteczność Köf'ów sprawiła, że do dziś istnieją ze 3 sztuki:
http://koleje.webd.pl/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

Rysunki są na pewno w poniższym opracowaniu:
http://www.ekshop.de/shop/article_00000 ... 0000217%26
 

Załączniki

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
#5
Fotka zamieszczona przez kolegę lyck-a przedstawia Kofa - to nie podlega dyskusji - tylko, że ta lokomotywka ma napęd wiązarowy (wyraźnie widać koła i ślepy wał). Dotychczas byłem przekonany, że Kofy miały wyłącznie napęd łańcuchowy. Czy faktycznie były produkowane wersje z różnymi napędami, czy też zamieszczona fotka przedstawia egzemplarz po "modyfikacji" ?
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.717 141 0
#7
no, jeden jest niewątpliwie w PSMK, aczkolwiek deczko przebudowany

ale ta wzmianka o dwóch jeszcze pracujących zdaje się ciekawa :!:
 
Reakcje
281 3 0
#8
Młodzikowski napisał(a):
Fotka zamieszczona przez kolegę lyck-a przedstawia Kofa - to nie podlega dyskusji - tylko, że ta lokomotywka ma napęd wiązarowy (wyraźnie widać koła i ślepy wał).
Bo to o ile wzrok mnie nie myli jest to lokomotywa mocno powojenna i mająca inne oznaczenie niż Köf II.
 
Reakcje
281 3 0
#9
Zbyszek napisał(a):
To maleństwo też z wielkiej rodziny Kof :smile:
Nie, to nie jest Köf...
Kofów były w sumie oidp trzy grupy. Pierwsza, Kö I - o mocy rzędu 40-50 KM (taki jak w Pyskowicach), Köf II o mocy w okolicach 100-150 KM (czyli to co mocno przebudowane stoi u nas w Skierkach). Trzecia grupa była budowana już po wojnie (i to dość grubo...).
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
#10
jest to lokomotywa mocno powojenna i mająca inne oznaczenie niż Köf II.
Fakt, zabudowa silnika troszeczkę inna. Jednak moje pytanie o napęd wiązarowy - dalej bez odpowiedzi. Skoro to nie Kof II - to co ? I czy to "coś", faktycznie budowano z takim napędem ?
 

Luck

Użytkownik
Reakcje
17 0 0
#11
CoCu napisał(a):
Ja również bardzo chętnie bym zobaczył jakieś zdjęcia SM01 w oznaczeniach i malowaniu PKP.
a może chcesz zobaczyć polskiego maszynistę za sterami Kofa II ?

p.s.
zdjęcie wykonano za czasów okupacja na stacji Biały Słup(obecnie Zwierzyniec Towarowy)
Ka 4770 za sterami mój dziadek...
 

Załączniki

Reakcje
281 3 0
#12
Młodzikowski napisał(a):
jest to lokomotywa mocno powojenna i mająca inne oznaczenie niż Köf II.
Fakt, zabudowa silnika troszeczkę inna. Jednak moje pytanie o napęd wiązarowy - dalej bez odpowiedzi. Skoro to nie Kof II - to co ? I czy to "coś", faktycznie budowano z takim napędem ?
Raczej tak - sam takie cudo widziałem bodaj w Chemnitz-Hilbersdorf w czwartek... Typ N4b
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
#13
W takim razie, seria Kofów (czy też N4b) z takim układem napędowym, musiała być nieliczna. Ja, pierwszy raz widzę takie rozwiązanie. Może próbowano zastąpić napęd łańcuchowy innym - dlatego to nietypowe rozwiązanie.

Rodzinna fotka - kapitalna. No i chyba rzadka, bo fotografii tych lokomotywek w Polsce jest jak na lekarstwo.
Ja już od kilku lat, szukam jakiejś fotki przedstawiającą Kof-a na terenie ZNTK. Były po wojnie dwie sztuki. Z opowiadań starszych pracowników - "budy" były pomalowane na zielono. Mam nadzieję, że kiedyś "dopnę swego".
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
#17
Będę próbował - przez FM raczej "nici", pozostaje Maxeus :D
My tu gadu gadu, a temat się "rozmywa". Nie wiem, czy kolega links76 coś znalazł. Ja wklejam schemacik Kofa II z podstawowymi wymiarami. Podam również ogólne dane wspomnianych lokomotywek które były w Ostrowie.
1. rok budowy 1935, wytwórnia - Deutz, nrumer fabryczny 47273, numer inwentarzowy przed przyjęciem na stan ZNTK (czyli chyba PKP-owski) Lb 804, ciężar 15.800 kg, moc silnika 107 KM, silnik niskoprężny.
2. rok budowy 1935, wytwórnia Schwartzkopff Berlin, numer fabryczny 10188, numer inwentarzowy Lb 395, ciężar 14.800 kg, moc silnika 60 KM, silnik niskoprężny.
To tyle co można podać na podstawie starych ksiąg inwentarzowych ZNTK.
Może na coś się koledze przydadzą te informacje. Pozdrawiam.
 
OP
OP
L

links76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
ten rysunek już znam, ale dzięki Ja mam coś takiego:
http://www.spur1.de/vorbild/koef2/koef2.htm
W związku z tym, że model ma powstać w w miarę dużej skali potrzebuję możliwie jak najdokładniejszych planów z rzutami z przodu i tyłu ( najlepiej jeszcze góra).
Udało mi się trafić na stronę producenta modelu tej lokomotywy w skali 1/48 ( napęd hydrauliczny)-niestety tylko zdjęcia modelu:
http://www.belcherbits.com/lines/battalion/bt7.htm
Co do napędu to przeglądając internet można trafić na forum ( niestety nie pamiętam adresu) z którego wynika że napęd był łańcuchowy, jak i w innych modelach hydrauliczny. tak jak WR 360 C14.
Może ktoś ma skany planów i przekrojów.
Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie informacje.
Pozdrawiam.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
#19
W Ostrowie jedno podwozie Kofa II jeszcze jest, więc jeśli zależy Ci na dokładnych wymiarach - trzeba się wybrać i pomierzyć. Ja jeszcze mogę podesłać parę fotek tego podwozia (jeśli są potrzebne).
 
OP
OP
L

links76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
Młodzikowski napisał(a):
W Ostrowie jedno podwozie Kofa II jeszcze jest, więc jeśli zależy Ci na dokładnych wymiarach - trzeba się wybrać i pomierzyć. Ja jeszcze mogę podesłać parę fotek tego podwozia (jeśli są potrzebne).
Każda dokumentacja mile widziana, co do wyjazdu do Ostrowa-niestety to nie wchodzi w grę w moim wypadku.
Może uda się wybrać do Pyskowic.
 

Podobne wątki