Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Dawniej w Polsce żółty trójkąt na górze oznaczał, że samochód ciągnie przyczepę. Te trójkąty były składane, żeby dało się go położyć na czas jazdy bez przyczepy. Nie wiem, czy takie samo oznaczenie stosowano we Włoszech i innych krajach, być może był to sygnał międzynarodowy.
To by miało sens. Bo widziałem właśnie takie osygnalizowanie na samochodach z przyczepą. Mam nadzieję że koledzy z samochodowej części forum coś więcej na ten temat powiedzą.
Dzisiaj 25 lipca zobaczyłem takiego Chevroleta Fleetline na lawecie. Zastanawiam się czy to był właśnie protoplasta Pobiedy, mało jest napisane na ten temat. Miejsce: Kearny, New Jersey.
Pobieda nie była wzorowana na żadnym konkretnym amerykańskim samochodzie, był to oryginalny projekt Przodujących w Świecie Radzieckich Konstruktorów. Bardzo amerykański w stylu (i zapóźniony o jakieś 10 lat), ale oryginalny. Silnik za to był skróconą wersją sześciocylindrowego silnika Dodge'a, którego licencję GAZ kupił jeszcze przed wojną.
Pobieda nie była wzorowana na żadnym konkretnym amerykańskim samochodzie, był to oryginalny projekt Przodujących w Świecie Radzieckich Konstruktorów. Bardzo amerykański w stylu (i zapóźniony o jakieś 10 lat), ale oryginalny. Silnik za to był skróconą wersją sześciocylindrowego silnika Dodge'a, którego licencję GAZ kupił jeszcze przed wojną.
Nie było to przez przypadek tak,że to Ford przed wojną zbudował kacapom fabrykę GAZ i dlatego mieli z czego zrzynać?
A po wojnie ruscy ukradli linię produkcyjną Opla Kadeta i produkowali Moskwicza serii 400.
Nie było to przez przypadek tak,że to Ford przed wojną zbudował kacapom fabrykę GAZ i dlatego mieli z czego zrzynać?
A po wojnie ruscy ukradli linię produkcyjną Opla Kadeta i produkowali Moskwicza serii 400.
Nie było to przez przypadek tak,że to Ford przed wojną zbudował kacapom fabrykę GAZ i dlatego mieli z czego zrzynać?
A po wojnie ruscy ukradli linię produkcyjną Opla Kadeta i produkowali Moskwicza serii 400.
Po trzecie primo: Pierwszy egzemplarz modelu 400-420, który zapoczątkował istnienie marki Moskwicz, zjechał z taśmy produkcyjnej moskiewskich zakładów 4 grudnia1946 roku[1]. Pod względem konstrukcji i wyglądu nadwozia był dokładną bezlicencyjną kopią niemieckiegoOpla Kadetta K38, w jego mniej popularnej czterodrzwiowej odmianie (podstawową odmianą Kadetta była dwudrzwiowa). Wybór czterodrzwiowego Kadetta jako pierwowzoru radzieckiego popularnego samochodu został dokonany osobiście przez Stalina tuż po zakończeniu wojny w Europie, na pokazie samochodów 19 czerwca 1945[2]. Wygrał on w rywalizacji z podobnym samochodem KIM 10, wytwarzanym przez MZMA przed wojną, nawet pomimo tego, że w nowej wersji KIM-10-52 otrzymał nadwozie skopiowane z Kadetta. Wbrew potocznej opinii, Rosjanie nie zdobyli w Niemczech oprzyrządowania do produkcji ani dokumentacji Kadetta, lecz musieli je odtworzyć i wykonać na nowo, z pomocą zatrudnionych w tym celu niemieckich inżynierów, pracujących w Niemczech[2].
Czy któryś z kolegów jest w stanie określić, do jakiej Centrali należały Ify ze zdjęcia? Wydaje mi się, że w logo jest Eskulap, więc może coś medycznego lub farmacyjnego?
Czy ktoś potrafi określić markę i model cementowozów na poniższych zdjęciach? (źródło: fotopolska.eu)
Cementownia "ODRA" w Opolu, lata 50 ubiegłego wieku.
I jeszcze jedno zdjęcie z opolskiego Rynku, pojazdy co prawda w na drugim planie, ale przynajmniej ich kolory można określić.