Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Dzięki! Nigdy nie widziałem przypisania numeracji DRG tej lokomotywie i o ile pewne jest że została ona nadana (bo w 1925 ustalono nowe numery wszystkiemu co jeździło po szynach), to uważam, że ta maszyna nigdy jej nie dostała, bo pod koniec 1926 roku (kiedy faktycznie przenumerowywano lokomotywy elektryczne) była już w odstawce.
Tak formalnie w ogóle to DRG podserie oznaczało indeksem górnym, zapis z kropką to format powojenny.
W "Eisenbahn Gesichte" numerze 61 grudzień 2013/styczeń 2014 - jest artykuł o węźle Jelenia Góra.
"Mit »Rübezahl« in die Berge
Der Bahnknoten Hirschberg im Riesengebirge und der Beginn des elektrischen Betriebs in
Schlesien", Teil 2 (Siegfried Bufe).
W "Eisenbahn Gesichte" numerze 61 grudzień 2013/styczeń 2014 - jest artykuł o węźle Jelenia Góra.
"Mit »Rübezahl« in die Berge
Der Bahnknoten Hirschberg im Riesengebirge und der Beginn des elektrischen Betriebs in
Schlesien", Teil 2 (Siegfried Bufe).
Świetna informacja - dzięki!
Choć po zdjęciach wyczuwam, że to kolejna 'wariacja na temat'. Szczerze mówiąc trudno będzie coś dodać do materiału z wyżej pokazanej 'czerwonej ksiązeczki', poza tym planowane jest wznowienie "Die Zackenbahn" Kaspera, więc jeśli już, to nowe rzeczy mogą znaleźć się właśnie tam. Paradoksalnie w dobie internetu i ebaya wypływa ich teraz więcej (szczególnie prywatnych zdjęć), łatwiej jest też przeszukiwać zbiory bibliotek i archiwów, niż było to dawniej (giełdy, pchle targi itp.)
Nie kupiłem, bo miałem mieszane uczucia-tak jak OLF pisze kilka zdjęć jest mi dobrze znanych. Np zdjęcie Liczyrzepy i paru innych lokomotyw jest właśnie w internecie.
Uwagę przykuły 2 zdjęcia: na których był pociag pocztowo-bagażowy ??? (ale mogło być to też zgrupowanie takich wagonów w obrębie dworca) i szersze ujęcie wjazdu pociągu z Wrocławia na tle nastawni.
Może to głupie pytanie, ale napisz proszę coś więcej o tej książce. Ile ma stron, ile w niej jest zdjęć, co jest na CD... Czy mam rozumieć, że jest tam potraktowany temat elektrycznych kolei na Śląsku?
Pytam, bo jest to bardzo droga pozycja a nie wiem na ile warto ją mieć.
250 stron format B5 - dużo poświęcone jest przygotowaniom i budowie infrastruktury dla trakcji elektrycznej. Każdy typ pojazdu ma swój szczegółowy opis, są zdjęcia już znane, ale liczba wcześniej niepublikowanych (przykład) jest imponująca - razem około 200, z czego około połowa pokazująca tabor. Na CD jest jakby druga książka (zabezpieczony PDF - 140 stron), zagłębiająca się w szczegóły i szczególiki: album zdjęć infrastruktury oraz szczegółowe opisy techniczne (ze zdjęciami podzespołów) pojazdów, ponadto drukowalne zestawienia tabelaryczne taboru i tabele z książki.
Na Zackenbahn.de była próbka do pobrania, podaj email przez priva to podeślę, bo na forum jako załącznik nie wchodzi (2,3MB a krzyczy ze za duży plik).
Obejrzałem już 30 min filmu, pokazane są różne serie elektrowozów przedwojennych (śląskich), ich służba na sieci DB, film jest kolorowy i w tych 30 minutach wszystkie ujęcia są od lat 50tych do lat 90tych XXwieku.
"Reichsbahn-Elloks in Schlesien" 256 stronicowa ksiżąka i ponad 300 zdjęć.
Czy ktoś orientuje się, czy nowość Roco 73559 elektrowóz E 17 117 jest przypisany do dworca Breslau Freiburger Bf? Czy to ta lokomotywa, której resztki stały jeszcze w 1954 roku w Warszawie?
Czy ktoś orientuje się, czy nowość Roco 73559 elektrowóz E 17 117 jest przypisany do dworca Breslau Freiburger Bf?
Powinien być, ale symulacja sugeruje Bw Hirschberg
Dziękuję! Czyli nie tylko Brawa wypuści śląski elektrowóz (a nawet dwa) w tym roku. Szkoda, że przydział E94 ESU nie będzie śląski. Może ktoś kiedyś kalki wypuści?
Czy ktoś orientuje się, czy nowość Roco 73559 elektrowóz E 17 117 jest przypisany do dworca Breslau Freiburger Bf? Czy to ta lokomotywa, której resztki stały jeszcze w 1954 roku w Warszawie?
Pierwsze lokomotywy elektryczne o oznaczeniu E17 zostały wyprodukowane w 1928 roku na zlecenie Deutsche-Reichsbahn-Gesellschaft. Służyły w ruchu pociągów pasażerskich na Śląsku i w Bawarii. Po wojnie większość z nich trafiła do Deutsche Bundesbahn, choć niektóre lokomotywy w konsekwencji najróżniejszych zawirowań powojennych przewinęły się nawet przez Związek Radziecki i powróciły dopiero w 1952 roku, a E17 117 i -119 stały jeszcze w 1954 w Polsce! - w Warszawie i Lubaniu Śląskim.
W Deutsche Bundesbahn użytkowano 26 lokomotyw, które stacjonowały w Augsburgu. W 1968 roku zmieniono oznaczenie tej serii lokomotyw na BR 117, a ostatnia lokomotywa zeszła ze stanu DB w 1980 roku.
Zdjęcie oryginału z ostatnich lat eksploatacji za bundesbahnzeit.de
Witam. Czy wiecie jakie wagony dodatkowe mogłyby być dedykowane do tego modelu w tym malowaniu. Czy wydała je Brawa i gdzie je można znaleźć?
Zobacz załącznik 463778
Model ET89 Brawa 44150. Szukam także dekodera dźwiękowego?
Jak już ruszzliśmy ten temat , to czy na tym zdjęciu http://www.marklinfan.net/loco9/et89-1936.jpg są 2 wagony Beiwagen VB 147 Bauart C4v-31-32 wczepione pomiędzy dwie ET89,
czy dieslowski VT137 z wagonem VB147?
Witam
na filmie doczepiono wagony doczepne BCiv34 i Civ34, które były dołączane do wagonów spalinowych i do Wittfeldów. Do Rübezahla fabrycznie dedykowane były wagony serii BCi24, Ci25, CCid23, Cid24, które posiadały instalację elektryczną do trakcji wielokrotnej. Modele wykonywała Brawa.
Później dołączano wagony sterownicze i doczepne od wagonów ET51 co widać na zdjęciu ze strony marklinfan.
Na podstawie książki P.Glanet T. Scherrans et alg " Koleje elektryczne na Dolnym Śląsku " Eurosprinter 2015 ; Każdy wagon silnikowy był w stanie prowadzić cztery wagony doczepne na trasie o nachyleniu 25 promili z prędkością 40 km/godz. Regułą były składy złożone z 8 wagonów doczepnych i po jednym wagonie silnikowym na końcach. Natomiast w sezonie spotykało sie i 12 wagonów wraz z trzema silnikowymi. Był to dwuosiowy tabor z otwartymi platformami i pomostami przechodnimi, modele Bi-24, BCi-24, Ci-25, Di-24 i Cdi-23. Wyposażone w instalacje elektryczne ogrzewania, oświetlenia, sterowania itp, dopasowane do pracy z wagonami silnikowymi. Na fotografi widać te róznice, a sa to: cztery sprzęgi powietrzne, z tego dwa hamulcowe; dwa kable sterownicze wyposażone we wtyki i ślepe gniazda, kabel oświetleniowy z wtykiem i ślepym gniazdem wtykowym, gniazdo do kabla oświetleniowego, kabel z wtyczką dla elektrycznego ogrzewania pociągu po prawej i gniazdem po lewej. Funkcjonowały do 1938 roku.
W moim modelu ET89 11BsI ( i lub l ?) wagonu silnikowego mam 8 osobowy przedział 2 klasy. Z tekstu w książce wynika wynika, że tak przebudowano między 1930 a 1933 jednostki od elT 1011 do 1021 Breslau i przy okazji wagony przemalowano na nowe kolory ( czerwony/beżowy) . Czy przemalowano też wagony doczepne??? Model ma oznakowanie stacji macierzystej; Jelenia Góra a ostatni przegląd w Lubaniu. Ciekawy jest los tej jednostki. Koniec wojny zastał ją w Lubaniu Śląskim, gdzie stał skreślony ze stanu, po wypadku 8.06.1943 r. o którym w protokole po wojnie zapisano: wnętrze całkowicie zniszczone, pudło zniszczone przez działania wojenne, brak wyposażenia elektrycznego.
[DOUBLEPOST=1489949438][/DOUBLEPOST]Znalezione w sieci: