• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Podróże wokół komina i nie tylko

OP
OP
KrotVikinG

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
686 6 0
#41
Wczoraj udało mi się zaliczyć otwarcie sezonu wąskotorowego w Środzie Wielkopolskiej. Na dowód dwie fotki, nie będę pokazywał taboru, bo każdy go zna
1 maj 1.jpg
1 maj 2.jpg

I jedna mała cecha jak zaproszenie do podróży w przeszłość
1 maj 3.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.522 512 30
#46
Ale facet chrzani trzy po trzy, od rzeczy, w dodatku nie po polsku: w wersji uproszczonej nie ma "tendera", a żeby rozłączyć tender i parowóz trzeba się "sporadycznie" napracować. Dobrze, że choć samokrytycznie przyznał, że nie ma bladego pojęcia o kolei. O samym "modelu" się nie będę wypowiadał, bo takie rzeczy w ogóle do mnie nie trafiają. Napiszę tylko o błędzie w opisie na pudełku, gdzie jest podana (dlaczego po angielsku?) prędkość:
Speed 50 km/h (50 mph) - oczywista bzdura, bo 50 mil to ok. 80 km, więc prędkość w kilometrach powinna być 80 km/h i tyle jest w realu.

PS. Co to ma wspólnego z wycieczkami kolejowymi? Proponuję przenieść do "Gadek-szmatek", bo tam chyba jest najlepsze miejsce na tego typu "wspaniałości modelarskie".
 
OP
OP
KrotVikinG

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
686 6 0
#47
Ale facet chrzani trzy po trzy, od rzeczy, w dodatku nie po polsku: w wersji uproszczonej nie ma "tendera", a żeby rozłączyć tender i parowóz trzeba się "sporadycznie" napracować. Dobrze, że choć samokrytycznie przyznał, że nie ma bladego pojęcia o kolei. O samym "modelu" się nie będę wypowiadał, bo takie rzeczy w ogóle do mnie nie trafiają. Napiszę tylko o błędzie w opisie na pudełku, gdzie jest podana (dlaczego po angielsku?) prędkość:
Speed 50 km/h (50 mph) - oczywista bzdura, bo 50 mil to ok. 80 km, więc prędkość w kilometrach powinna być 80 km/h i tyle jest w realu.

PS. Co to ma wspólnego z wycieczkami kolejowymi? Proponuję przenieść do "Gadek-szmatek", bo tam chyba jest najlepsze miejsce na tego typu "wspaniałości modelarskie".
Masz rację że nie w tym miejscu to umieściłem. Także jeśli mogę prosić o przeniesienie tej sprawy w odpowiednie miejsce, to będę wdzięczny :)
 
OP
OP
KrotVikinG

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
686 6 0
#51
Czas, zwłaszcza czas wolny, na którym można pozwolić na swoje przyjemności, jest to luksus, którego mam mało, zwłaszcza latem. Wolnego czasu mam tyle co kot napłakał, ale ostatnio pozwoliłem sobie na odrobinę luksusu i szaleństwa. Korzystając z chwili zatrzymałem się i stanąłem przy miejscu, które mijam codziennie podczas jazdy do pracy. Tym miejscem jest stacja BIADKI, na trasie Krotoszyn - Ostrów Wielkopolski. Jest to miejsce, do którego czuję sentyment, powiedzmy że znam od dzieciństwa, kiedy to wysiadało się z pociągu udając się z odwiedzinami do pradziadka. A że zawsze było zawsze bliżej nam do podróży PKP niż PKS-em, tak to zostało zapamiętane. Stacja od kiedy pamiętam, czyli od lat 70 XX wieku, do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniła. No powiedzmy że nic, teraz to jest miejsce, znaczy się dworzec, zamknięte na cztery spusty, nic tam nie ma, kiedyś była kasa biletowa czy też bar dworcowy, jedynie w tej chwili na piętrze są lub jest mieszkanie.
Biadki 4.jpg
Biadki 8.jpg
Biadki 6.jpg
Biadki 5.jpg
Biadki 3.jpg

Ale perony nic a nic się zmieniły. Obok stacji od strony Ostrowa Wielkopolskiego stoi budynek kolejowy, który, w sumie że tak się stało, jest w prywatnych rękach, przynajmniej nie niszczeje.
Biadki 12.jpg

Na skrzyżowaniu z ulicą powiedzmy główną narożnika bronią wbite szyny
Biadki 14.jpg
Biadki 13.jpg

Na przeciwko widzimy budynek, w tej chwili jest jako mieszkalny, ale kiedyś podejrzewam że służył jako hotel przy stacji, uchwyciłem resztę napisu na ścianie od strony torów
Biadki 2.jpg
Biadki 1.jpg

Dobra, wróćmy do stacji, przy dworcu stoi jeszcze budynek, który służył chyba jako gospodarczy bądź wychodek, trudno określić
Biadki 7.jpg

Zdjęcia robione po kryjomu, żeby czasami nie ściągnąć na siebie jakiś psów, widok na dwostronny peron, jeszcze ziemny, nie zbrukany nowoczesnością.

Biadki 11.jpg

Teraz po tej małej eksploracji żałuję, że nie wziąłem tej stacji pod uwagę przy planowaniu swojej makiety, myślałem, że jest banalną przelotową, a wyszło że w sumie to ma ciekawy układ torowy, ale po to zapraszam do Semaforka. Na koniec jeszcze zdjątka starej, zarośniętej bocznicy.
Początek
Biadki 9.jpg

I koniec
Biadki 10.jpg

Do koziołka nie dotarłem, za dużo chaszczy.
 

Załączniki

Podobne wątki