Po ostatecznej konsultacji z Tomkiem K. ustaliliśmy przebieg pędni drutowych do urządzeń srk na Twojej stacji Grosser Loch, równocześnie wprowadzając zmiany, aby model zachował realia niemieckich kolei.
1. Stacja jest wyposażona w dwie nastawnie, dysponującą, zlokalizowaną po zachodniej stronie stacji (w rejonie bocznic i toru wyciągowego), która będzie miała oznaczenie GLwf (Grosser Loch west fahrdienstleiter), oraz nastawnię wykonawczą, zlokalizowaną po wschodniej stronie stacji, która będzie miała oznaczenie GLo (Grosser Loch ost).
2. Obydwa budynki nastawni będą piętrowe (w obydwu znajduje się podobna liczba urządzeń nastawczych), zatem odpada kwestia naprężaczy zewnętrznych (na parterze nastawni znajdą się naprężacze wewnętrzne). Nastawnia dysponująca GLwf, z racji swego położenia, musi być piętrowa, tak, by odbywające się manewry na torze wyciągowym nie zasłaniały widoku na okręg nastawczy (nastawnia musi m. in. stwierdzać koniec wjeżdżającego pociągu, co byłoby niemożliwe, gdyby była parterowa – manewry na torze wyciągowym skutecznie to uniemożliwią). Nastawnia wykonawcza GLo dodatkowo obsługuje rogatki na przejeździe, więc i tu względy widoczności na ten rejon są istotne, przemawiające za nastawnią piętrową.
3. W budynku stacyjnym (EG) będzie znajdowało się pomieszczenie dla dyżurnego ruchu peronowego (nadzorczego), który bezpośrednio bierze udział w obsłudze ruchu pasażerskiego (podaje nakaz jazdy jako obowiązkowy na kolejach niemieckich).
4. Wprowadzono nową numerację zwrotnic w rozjazdach (patrz rysunki).
5. Tarcza zaporowa przy wyjeździe z lokomotywowni ma oznaczenie I (rzymskie 1), zgodnie z zasadami oznaczania ich na kolejach niemieckich.
6. Zwrotnice 1, 2, 21 i 22 posiadają rygle mechaniczne (jako przejeżdżane na ostrze przez pociągi pasażerskie), do których również musi być doprowadzona pędnia.
7. Zwrotnice 11 i 12 są ręczne, z zamkami zwrotnicowymi, których obsługa została przypisana do nastawni dysponującej GLwf (jako tej, które prowadzi manewry na grupie torów 2, 4 i 6 z toru 1. Zwrotnica rozjazdu 101 i 121 są ręczne i nie posiadają zamków – ich położenie jest dowolne i nie ma znaczenia dla prowadzonego w stacji ruchu pociągów.
8. Pędnia do semafora D jest prowadzona w swym ostatnim przebiegu kanałem podziemnym aż do samego semafora (możliwość kolizji z peronem).
9. Zwrotnica rozjazdu 3 jest ręczna i posiada zamek zwrotnicowy.
10. Oznaczenie przy pędniach xpp oznacza ilość par pędni (np. 2pp – dwie pary pędni). Jedna para pędni składa się z dwóch drutów.
11. Semafor wjazdowy A i F jest sterowany jedną pędnią, która równocześnie steruje odpowiednią tarczą ostrzegawczą (semafor posiada napęd pośredni, przez który pędnia przechodzi dalej do jego tarczy ostrzegawczej, która posiada napęd końcowy).
12. Tarcze ostrzegawcze przelotowe Vd i Vc są sterowane osobną własną dźwignią sygnałową i pędnią.
Uwaga do kolegi „tsocha”:
Programy komputerowe typu AnyRail służą do projektowania układów torowych, a nie torowiska.