• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Plan mojej makiety

OP
OP
milosz216
Reakcje
0 0 0
#23
A jaki sens ma dawanie peronu przy budynku stacji (dworca), a ta kładka ma być po to by piesi mogli przejść ze stacji na drugą stronę torów tak jak to jest na zdj które zamieściłem.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
#24
milosz216 napisał(a):
A jaki sens ma dawanie peronu przy budynku stacji (dworca), a ta kładka ma być po to by piesi mogli przejść ze stacji na drugą stronę torów tak jak to jest na zdj które zamieściłem.
To dość proste. Wówczas wiadomo do czego słuzy kładka: do przejścia z peronu 1 na 2. A przy peronie wyspowym pomiędzy torami ludzie i tak muszą łazić po torach. Jak już sie buduje kładkę to chyba raczej po to by łażenia po torach nie było.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
#26
Wybacz, ale robienie tunelu do peronu i kładki nad torami na takim przystanku nie ma sensu. Albo kładka z zejściem na peron, albo tunel pociągnij tak by mozna nim było dotrzeć zarówno na peron jak i na drugą strone torów. Chociaż jak dla mnie zupełnie by wystarczyło przejście w poziomie szyn ( bez kładki i tunelu) Ale jak już koniecznie chcesz to moim zdaniem raczej kładka. Przejść podziemnych na takich maleńkich przystankach się raczej nie stosuje.
 
OP
OP
milosz216
Reakcje
0 0 0
#27
Ja jechałem pociągiem i wysiadałem właśnie na takim maleńkim przystanku z peronem i było przejście podziemne z dworca na peron. A kładka by dodała temu ładnego wyglądu.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.741 52 5
#28
Ładnie będzie wyglądać, jak ładnie wykonasz. Kładka nie jest wyznacznikiem "ładności"... :roll:

Nie musisz się silić na superrealizm, ale spróbuj to zrobić zgodnie z rzeczywistością. Przynajmniej.
Każdy ma swoją wizję swojej makiety, ale jak już nie umiesz czytać forum ze zrozumieniem i korzystać z jego zasobów, to przynajmniej posłuchaj rad starszych i bardziej doświadczonych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
#29
Kolega garcia ramirez ma rację: albo kładka, albo tunel. Proponuję, by zakończyć tę dyskusję, a Miłosz żeby zdecydował się na jedno z dwóch rozwiązań i zabrał się do roboty:

1. tory rozsunięte, jeden peron wyspowy i tunel z wyjściami po obu stronach torów oraz na peron,

albo

2. tory proste, dwa perony na zewnątrz torów, kładka łącząca oba perony (wg rysunku kolegi stare tory).
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#31
Peron wyspowy to taki który stoi między dwoma torami i ma krawędzie do"obsługi'
każdego z nich.Zadaszenie czy jego brak nie ma tu nic do rzeczy o ile peron jest
wystarczająco szeroki.
 
OP
OP
milosz216
Reakcje
0 0 0
#33
Teraz jak posklejałem peron zobaczycie mój zamysł przystanku. Zdecydowałem się że trasa nie będzie zelektryfikowana tylko będzie z epoki parowozów przechodzących w elektrowozy. Co teraz byście mi doradzili?
 

Załączniki

  • 152,8 KB Wyświetleń: 365
  • 157,1 KB Wyświetleń: 362

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.741 52 5
#34
A to będzie przystaneczek, że szynobusy stają, czy pospieszne też? Bo peronik, jakby przykrótki.

Co jeszcze ze swojej strony mogę dodać, to załatw szerszą dechę, bo Ci te cuda wypadną. Poważka. Przy okazji mógłbyś zapodać jakieś scenki sprzed dworca.
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
137 1 0
#36
milosz216 napisał(a):
Teraz jak posklejałem peron zobaczycie mój zamysł przystanku.
Zupełnie bez sensu.... nikt na takim małym przystanku nie budował by takiego budynku dworcowego ! jest on poprostu zbyt duży jak na taki przystanek, po drugie peron jest bardzo krótki nawet jak na przystanek .... Ogólnie kupy sie wszystko nie trzyma....
 
Ł

Łukasz K

Gość
#38
W zupełności się zgadzam z kolegami odnośnie bezsensowności tego projektu.

Dodatkowo:

milosz216 napisał(a):
Teraz jak posklejałem peron zobaczycie mój zamysł przystanku.
Peron ładnie posklejany ale zupełnie za krótki. Po drugie jeden tor "zachodzi" o krawędź peronu. Oj ruskie "stodoły" by się "nie zmieściły" :D Nasze chyba też nie :| Ten tor proponowałbym dalej a nie w peronie. Z reguły pociągi niezbyt dobrze się spisują w roli buldożerów.



milosz216 napisał(a):
Zdecydowałem się że trasa nie będzie zelektryfikowana tylko będzie z epoki parowozów przechodzących w elektrowozy.
Nie rozumiem.

Parowóz przechodzący w elektrowóz to taki, w którym zamiast komina instalują pantograf? A może na wózkach tendra specjalne elementy do odbioru prądu z trzeciej szyny ?

Jeśli chcesz okres przejściowy pomiędzy "parą", a "prundem" to elektryfikację, choćby najprostszymi metodami ale trzeba zrobić. Jeśli za drogo Ci to wyjdzie to rezygnacja z trakcji elektrycznej. Diesla se kup i śmigaj, bo elektrowozy są niezbyt funkcjonalne, gdy nie ma przy nich źródła zasilania.

milosz216 napisał(a):
Co teraz byście mi doradzili?
Na tej szerokości dechy to posłuchać "Monstera DB" :D i machnąć linię jednotorową bez elektryfikacji z prostym peronem po jednej stronie. Wcześniej nie podałeś wymiarów dechy ale teraz to nie widzę tego zupełnie.

Powstała Ci tylko taka "odpustowo-straganowa" zabawka do ciskania.

Rada jedna - jeden tor i prosty peron, który wykonasz sam (czytaj forum i oglądaj zdjęcia, bo wiele takich peronów jest już tutaj). Z takiego peronu będziesz miał satysfakcję, bo sam go wykonasz i zaoszczędzisz gotówki.

Nie obraź się ale teraz to wygląda jak "chaos na domowej desce do prasowania. Tylko brakuje do kompletu żelazka na parę". :(

Miałem nadzieję i mnie zawiodłeś tym projektem.
 

Załączniki

  • 159,1 KB Wyświetleń: 268
Ł

Łukasz K

Gość
#40
To co na zdjęciach pokazałeś to już jest "szlak" płaski. Ja przynajmniej nie widzę tam żadnego Kilimandżaro w tle, ani Mount Everestu ;) Profil trasy też nie przypomina jazdy z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Górnej, czy Karpacza. Tak, więc cały czas masz "płaski".

Miłoszu podaj nam najpierw wymiary tej deski, tj. szerokość, oraz długość. Jeśli to skala TT to też zapisz się na forum do ludzi od tej skali. Jednak nie zapomnij o wymiarach deski. Po zdjęciu można poznać, że na szerokość jest bardzo mało miejsca. Jednak to tylko "organoleptyczny pomiar". Poproś tatę o coś do zmierzenia i nam podaj w/w wymiary.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 21
Planuję 5
Planuję 18
Planuję 8
Planuję 52

Podobne wątki