• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Plan makiety

Tymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam szanowne grono.
Na wstępie chciałem się przedstawić mam na imię Tymoteusz lat 30.
Koleją interesuję się hobbystycznie. Ostatnio wygrzebałem na strychu moją starą zapomnianą kolejkę PIKO BR-86 i kilka wagonów. Postanowiłem spełnić dziecięce marzenie i zbudować makietę. Czytam forum od kilku dni i wiem że muszę zakupy zaczynać od zera. Czas budowy będzie dosyć długi ze względu na czas i fundusze ale nikt mnie nie pogania.
Tymczasem podrzucam schemat jaki nakreśliłem.
Proszę o opinię. sugestie i poprawki.
Skala H0 wymiary 250/150 cm.
Te dwa tory u góry i na dole nie zakończone są do dalszej rozbudowy bo docelowo ma mieć kształt L.
Pozdrawiam.
 

Załączniki

MiGo

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
Tymon napisał(a):
Proszę o opinię. sugestie i poprawki.
Skala H0 wymiary 250/150 cm.
Te dwa tory u góry i na dole nie zakończone są do dalszej rozbudowy bo docelowo ma mieć kształt L.
Cześć,
napisz jeszcze do czego mają służyć 2 bocznice, które masz w środku makiety, bo może dałoby się je ustawić efektywniej. Widzę, że łuki są R2+zwrotnice łukowe, i może to być za ostro dla niektórych parowozów - pomyśl jeszcze nad zwiększeniem ich promienia na r3/R4.

Pozdrawiam

Michał
 
OP
OP
T

Tymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Ok poprawki co do łuków wprowadziłam na R4
Bocznica z prawej ma służyć do lokomotywowni, a z lewej do jakiegoś zakładu
 

RŻD

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Tymon napisał(a):
, a z lewej do jakiegoś zakładu
Z moich obserwacyj, na terenach zakladów tory raczej sie conajmniej dwoją, by mieć mozliwość manewrowania i segregowania skladem, o ile to nie zrobią wcześniej.
 

MiGo

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Tymon napisał(a):
Dokonałem paru modyfikacji.
No już ciekawiej. Na lewym łuku masz jeszcze miejsce na 3 tor biegnący pomiędzy dotychczasowym zewnętrznym (R4) a wewnętrznym łukiem (R2), co dało by Ci możliwość zrealizowania tego o czym pisał RŻD: manewry (rozformowanie i formowanie) na składzie towarowym przed jego wepchnięciem do strefy zakładów, bez zakłócania ruchu na głównym torze.
Pozdrawiam
Michał
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.673 520 30
#7
Jeżeli na makiecie są dwie małe stacje (poziomo na górze i na dole makiety), bocznicę zakładową połączyłbym tylko z jedną stacją: górną lub dolną (w tym układzie raczej z górną). Wielkość bocznicy (zaledwie jeden tor) w żaden sposób nie uzasadnia dwóch wjazdów, z dwóch różnych stacji. Jeżeli natomiast cały lewy łuk ma być częścią jednej stacji, to całość zaprojektowałbym trochę inaczej (wymagałoby to narysowania planu od nowa, więc na razie się wstrzymam).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.673 520 30
#9
Teraz całkiem nieźle, warto tylko pomyśleć o uzasadnieniu dwutorowego odcinka na bocznicy. Poza tym, pionowy odcinek toru na środku nie powinien podchodzić tak blisko tyłu budynku górnej stacji - trochę dziwnie by to wyglądało w naturze. A w sumie, to chyba najbardziej podoba mi się pierwszy projekt, który można lekko zmodyfikować, dodając połączenie górnego (brązowego) toru z łukiem po prawej stronie makiety. Da to dodatkowy tor do mijania lub wyprzedzania pociągów na górnej stacji.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#12
piotrwinc, że tak się zapytam, ile kasy pójdzie na tory?
Wiesz, nie chcę cię pouczać ale ja zaczynałem od kółka i 2 bocznic ;)
Ale jak na początek to odważny plan :)
 

Podobne wątki