Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Niestety, opisy w sklepach nie zawsze są precyzyjne. Ale i samo PIKO do pewnego momentu na swojej stronie podawało IV epokę i dopiero niedawno zmieniło na właściwą.
No niestety opisy na wagonach są z epoki V. Od biedy można by cześć oznaczeń usunąć i zrobić udawaną epokę IV ale niestety brakuje już kiedyś opisywanych wsporników przejazdowych nad zderzakami.
Tak. Te wagony z niskimi burtami to już epoka V. Zresztą te daty rewizji na lata 2000....
A co do epok podawanych na stronach producenta.... nie sugerujcie się tym. Dopiero patrzyłem na tysięczną ST44.... podają epokę IV tymczasem malowanie to epoka V. Widać, że ten co wpisuje te informacje na stronę albo nie wie.... albo sugeruje się jakimiś innymi czasookresami trwania epok...
Tak, są to autentyczne wagony, dobrze odwzorowane - w żadnym razie nie są to modele fikcyjne czy też przemalowanki z wagonów innego typu lub podobnego.
Może nie całkiem na temat: z początków mojej kariery na PKP (ok. 1978-1980) pamiętam napisy na tych wagonach "Eamos-wwzt". Na modelach takich nie widzę. Było takie oznaczenie czy mi się coś przywidziało ?
Na porannych telekonferencjach rejonowych nie mówiono o nich inaczej jak tylko "Eamosy".
Raczej się nie przywidziało. Te wagony gdzieś od roku 1968-go otrzymały oznaczenie według nowych przepisów UIC. Oprócz nowego komputerowego numeru otrzymały nowe oznaczenie serii według międzynarodowego schematu Eamos i w nawiasach obok stare oznaczenie WWzt. Wyglądało to mniej więcej tak .Eamos (WWzt) . Gdzieś w połowie lat siedemdziesiątych przestano malować stare oznaczenie w nawiasach. Ale jeszcze przez jakiś czas wagony tak jeździły do kolejnej naprawy po której otrzymały nową powłokę lakierniczą i nowe napisy. Tak więc jeszcze ok roku 1978-go trochę tych wagonów ze starym oznaczeniem mogło jeździć. Co ciekawe niektóre wagony prywatne miały stare oznaczenie w nawiasach jeszcze w latach osiemdziesiątych. Sam osobiście pamiętam wagony kublowe 2 osiowe prywatne z takim oznaczeniem.
PIKO 58272 - 401Zk PKP Cargo PL-PKPC 82 51 594 5 252-3 Eamos, ST. KRZESZOWICE CZ KRAKÓW PL-PKPC 82 51 594 5 232-5 Eamos, ST. KRZESZOWICE CZ KRAKÓW
Ps. Niestety i w tym przypadku otrzymamy co innego niż było przestawione w zapowiedziach na zdjęciu, tj. okrągłe tarcze zderzakowe zamiast prostokątnych
Ps. Niestety i w tym przypadku otrzymamy co innego niż było przestawione w zapowiedziach na zdjęciu, tj. okrągłe tarcze zderzakowe zamiast prostokątnych
A to ten sam numer wagonu, co w modelu? Nie jestem w stanie tego teraz zweryfikować.
Mam wrażenie, że ostatnio nie panują nad własnymi projektami...
(to również w nawiązaniu do szyb czołowych EP08-009).
Z tego co udało mi się odczytać, zaprezentowana na zdjęciu węglarka posiada ostatnią cyfrę kontrolną 8 a w modelach to odpowiednio 3 i 5.
W tym przypadku, modele o numerach przygotowanych przez PIKO mogą posiadać okrągłe tarcze zderzakowe. Ale z drugiej strony, szkoda, że producent w ramach urozmaicenia modeli nie wykonał ich z prostokątnymi tarczami (takowe posiada, stosując chociażby w wersji 401Zl Eams).
Ps. Wiem, wiem, taka zmiana w przypadku PIKO jest niemożliwa, nieopłacalna etc.
Ps. Niestety i w tym przypadku otrzymamy co innego niż było przestawione w zapowiedziach na zdjęciu, tj. okrągłe tarcze zderzakowe zamiast prostokątnych
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony Krzeszowice to jest tooo... moja stacja macierzysta
Ciekawe Czy rewizyjnie będzie pasować do wydanego już 401ZK st. Krzeszowice?
Tutaj macie zdjęcie różnego rodzaju składów na stacji PKP Krzeszowice
W trzecim rzędzie (licząc od peronu) stoi wahadło złożone z miarę czystych 401ZK, które kursowały do Kopalni Wapienia Czatkowice
Żródło: "Nowe Sygnały" z 5 maja 1998
Ps. Niestety i w tym przypadku otrzymamy co innego niż było przestawione w zapowiedziach na zdjęciu, tj. okrągłe tarcze zderzakowe zamiast prostokątnych