• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii TKt48

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
2.075 46 3
A ja chciałbym wrócić do tematu TKt48 i "pomęczyć" wspomnianą wcześniej kwestię.

@Andrzej Harassek twierdzi, że koszt produkcji lepszych lamp, tzn. odwzorowujących polskie światło czerwone jako mała lampka wewnątrz projektora, jest "znaczący". Na moje pytanie, co to znaczy znaczący, nie odpowiedział.

Ja twierdzę, że koszt nie jest znaczący.

Ustalmy więc, co to znaczy "znaczący"? No chyba powyżej 25% kosztu wytworzenia modelu? Bo przecież nie 10% wartości, bo to nie jest "znacznie więcej".

Czy w tej sytuacji może pan @Robert Reschka nam odpowiedzieć, jaki procentowo (kwotowo? hehe) może być to koszt? Rozumiem, że pytanie takie może być kłopotliwe, bo sięga już w obszaru tajemnicy handlowej, a z drugiej strony może pan nie mieć takiego rozeznania w tym kontekście, że po prostu nigdy nie musiał pan porównywać kosztu - w tym samym modelu - reflektorów w wersji 1 i w wersji 2.
Jednakże, jeśli ma pan taką wiedzę, i może nam w tym temacie coś powiedzieć? Przecież nawet gdyby koszt prawidłowo odwzorowanych lamp był "znaczący" jednostkowo, to przecież rozbije się na wiele modeli, podnosząc ich cenę dla klienta końcowego "nieznacznie", a atrakcyjność "znacznie do kwadratu" ;) Dałoby asumpt do jakiejś próby nacisku na Piko, żeby wreszcie zrobili to, co powinni byli zrobić. Tylko nacisk rynku może ich do tego zmusić.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
4.197 469 18
@Kylogram Aby wykonać reflektory w modelu Tkt48 zgodnie z rzeczywistością, koszt dla klienta wyniósłby około 50–70 zł w cenie końcowej. Powód, dla którego w ofercie PIKO takich rozwiązań prawdopodobnie nie zobaczymy, jest dość prosty: firma stawia na maksymalne uproszczenie procesu montażu. Priorytetem jest łatwość składania modeli przez pracowników, co pozwala ograniczyć ryzyko problemów produkcyjnych i utrzymać stabilną jakość. W efekcie detale konstrukcyjne schodzą na dalszy plan, o ile model dobrze się sprzedaje, zwłaszcza przy braku konkurencji.
 

jack_flash

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
986 125 8
@Kylogram Aby wykonać reflektory w modelu Tkt48 zgodnie z rzeczywistością, koszt dla klienta wyniósłby około 50–70 zł w cenie końcowej. Powód, dla którego w ofercie PIKO takich rozwiązań prawdopodobnie nie zobaczymy, jest dość prosty: firma stawia na maksymalne uproszczenie procesu montażu. Priorytetem jest łatwość składania modeli przez pracowników, co pozwala ograniczyć ryzyko problemów produkcyjnych i utrzymać stabilną jakość. W efekcie detale konstrukcyjne schodzą na dalszy plan, o ile model dobrze się sprzedaje, zwłaszcza przy braku konkurencji.
Tu jest pies pogrzebany, 70 zł przełoży się na wydłużenie procesu produkcji, potencjalne reklamacje, co wpłynie na koszty wielokrotnie przewyższające 70 zł. Czyli zarobek PIKO 70 zł to ryzyko, które musiałoby być wpisane w cenę ponosząc o 700 zł?
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.287 48 1
Chińczycy radzą sobie dobrze z małymi elementami w naszych modelach oraz elektroniką więc myślę, że z reflektorami też by sobie poradzili.
Też tak myślę, tylko trzeba ich dokładnie poinstruować, przeszkolić i dopilnować
(i to nie tylko światełka, ale inne pierdołki też ;)).
5 dych więcej za model z zamontowanymi już fabrycznie porządnymi polskimi światłami, to jest prawie jak za darmo.:)
Dajmy na to właśnie TKt48. Od Piko ma kosztować w cyfrze ok.1850 (w zapowiedzi Shop DCC24).
No to 1900 jest niewielką różnicą gdyby były już zamontowane extra światełka.
Poza tym koszt może być jeszcze mniejszy, bo odchodzi przecież koszt wykonania tych "złych" reflektorów.
Rynek polski jest niestety taki, że kto żuci byle co na rynek, to się sprzeda. Byle być pierwszy.
:eek::eek::eek:
No nie wiem. Na Twoją dziewiątkę też wielu czekało i nie kupiło od Piko.
Jak Robo zapowiedział swoją TKt48, to jednak czekamy na to, co nam zmajstruje. Wiemy bowiem, że niebawem będzie.
Jedyne co mnie nieco martwi, to brak ze strony Robo jakichś "zajawek", że "się robi".
Różnica w czasie wydania obu modeli może być bardzo mała.
Ja na pewno od razu nie kupię od Piko.
Chcę zobaczyć i porównać z parowozem od Robo, bo może on być lepszy.
 
Ostatnio edytowane:

jack_flash

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
986 125 8
Chińczycy radzą sobie dobrze z małymi elementami w naszych modelach oraz elektroniką więc myślę, że z reflektorami też by sobie poradzili.
Przykładowo ET21- zacieki kleju uniemożliwiają wymianę poręczy, wadliwy wózek Y-ka deformacja, ST44 - zacieki kleju, PCB oświetlenia Y-ków niechlujne (niżej wszelkiej krytyki) lutowanie elementów (ręcznie chyba tego nie powinni robić), schemat płytki 58550-82-3000 niezgodny z aktualnym wyrobem w sprzedaży. Prawidłowe skonfigurowanie jest praktycznie niewykonalne dla przeciętnego użytkownika.
ACME - źle wklejone elementy czoła wagonu, uniemożliwiające łączenia składu. Elektrowóz ČD 362 kabel ogrzewczy przyklejony do zgarniacza. W związku z tym, zdjęcie obudowy jest praktycznie niemożliwe.
Chińczycy sobie radzą nawet z produkcją winorośli na pustyni, ale czasem idą na skróty, jak to bywało w gospodarce planowej.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
4.197 469 18
Przykładowo ET21- zacieki kleju uniemożliwiają wymianę poręczy, wadliwy wózek Y-ka deformacja, ST44 - zacieki kleju, PCB oświetlenia Y-ków niechlujne (niżej wszelkiej krytyki) lutowanie elementów (ręcznie chyba tego nie powinni robić), schemat płytki 58550-82-3000 niezgodny z aktualnym wyrobem w sprzedaży. Prawidłowe skonfigurowanie jest praktycznie niewykonalne dla przeciętnego użytkownika.
ACME - źle wklejone elementy czoła wagonu, uniemożliwiające łączenia składu. Elektrowóz ČD 362 kabel ogrzewczy przyklejony do zgarniacza. W związku z tym, zdjęcie obudowy jest praktycznie niemożliwe.
Chińczycy sobie radzą nawet z produkcją winorośli na pustyni, ale czasem idą na skróty, jak to bywało w gospodarce planowej.
O takich sprawach koledzy @rprail i @am-70 oczywiście nas nie informują z taką determinacją jak przy sprawach jak nam coś nie wyjdzie… Cicho siedzą jak króliczki w krzakach :LOL:
 
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.485 136 1
O takich sprawach koledzy @rprail i @am-70 oczywiście nas nie informują z taką determinacją jak przy sprawach jak nam coś nie wyjdzie… Cicho siedzą jak króliczki w krzakach :LOL:
Jakby Kolega @Robert Reschka chociaż chwilę poświęcił na czytanie wątków dot. modeli innych producentów, a nie tylko się skupiał się na sobie i swojej firmie, bez problemu zauważyłby, że merytoryczna dyskusja czy to o zaletach czy o wadach ma od wielu lat na Forum miejsce. Tylko, żeby to dostrzec, trzeba najpierw chcieć. A czytając kolejną zaczepkę pod moim adresem, czy też innych użytkowników Forum, mogę stwierdzić, że Koledze się nie chce. To tak dla przykładu moje niedawne wpisy związane z produktami PIKO i ACME.
I tak na koniec, kolejny raz proponuję, apeluję, aby nie zwalać winy na innych za własne niedopatrzenia, zaniedbania związane z modelem EP09 czy innymi projektami. To zwyczajnie nie przystoi dorosłemu mężczyźnie.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.376 32 10
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.485 136 1
@am-70 Wow. Ale po nich pojechałeś - pełna determinacja. Jestem w szoku ;)
Jest coś takiego jak "kultura wypowiedzi". Inteligentny odbiorca bez problemu odczyta przesłanie danego wpisu.
To po pierwsze, a po drugie, opisywanie zalet a przede wszytki wad danego modelu nie ma na celu zohydzić, zniszczyć danego producenta czy jego wyrób, ale jest tylko po to, aby potencjalny kupujący podsiadał jak największą wiedzę na temat danego produktu. A co z tą wiedzą on zrobi, jak ją wykorzysta, to już jego prywatna sprawa:)
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
4.197 469 18
@am-70
Rozumiem Twoje podejście, ale w tym przypadku nie chodzi o jakość, tylko o ilość twoich krytyk/wypowiedzi. Podczas gdy u innych producentów potrafisz przymknąć oko na wiele rzeczy, albo wogóle ich nie widzisz, przy modelach SM nie da się nie zauważyć, że jesteś wyjątkowo zmotywowany, aby znaleźć absolutnie wszystko, o czym można napisać negatywne słowo. Dlatego proszę, nie próbuj kreować się tutaj na „Robin Hooda” modelarzy kolejowych – nikt tego nie kupi.

Poza tym, gdy swego czasu na Facebooku wyraźnie prosiłem, aby zdjęć i informacji NIE wrzucać tutaj na forum, to właśnie Ty byłeś pierwszym, który to zrobił. Już samo to pokazuje, jak należy oceniać Twoje podejście.
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.574 24 0
opisywanie zalet a przede wszytki wad danego modelu nie ma na celu zohydzić, zniszczyć danego producenta czy jego wyrób, ale jest tylko po to, aby potencjalny kupujący podsiadał jak największą wiedzę na temat danego produktu. A co z tą wiedzą on zrobi, jak ją wykorzysta, to już jego prywatna sprawa:)
Nie rozumiem dlaczego są tacy, którzy mają taką wewnętrzną potrzebę, żeby opisywać i drążyć wady i zalety produktów, cyt."... aby potencjalny kupujący podsiadał jak największą wiedzę na temat danego produktu". Dlaczego? Może trzeba dać szansę klientowi, niech weźmie model do ręki, niech sam oceni i zdecyduje, niech ma z tego radochę.
I mów co chcesz, ale ta "wiedza", którą przekazujesz ma wpływ, może nie na wszystkich, ale na wielu kupujących tak, i w mojej ocenie jest to jak najbardziej działanie infuencer'skie. Zwłaszcza, że jesteś osobą posiadająca taki dorobek pozytywnych ocen.
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
136 7 1
Nie rozumiem dlaczego są tacy, którzy mają taką wewnętrzną potrzebę, żeby opisywać i drążyć wady i zalety produktów, cyt."... aby potencjalny kupujący podsiadał jak największą wiedzę na temat danego produktu". Dlaczego? Może trzeba dać szansę klientowi, niech weźmie model do ręki, niech sam oceni i zdecyduje, niech ma z tego radochę.
I mów co chcesz, ale ta "wiedza", którą przekazujesz ma wpływ, może nie na wszystkich, ale na wielu kupujących tak, i w mojej ocenie jest to jak najbardziej działanie infuencer'skie. Zwłaszcza, że jesteś osobą posiadająca taki dorobek pozytywnych ocen.
Może dlatego, że nie wszyscy mają konto premium na YT i dwugodzinne unboxingi przerywane są reklamami?
Byly super opisy taboru po premiatach.
W stylu @DRACULA na kolorowo:
Plusy / Minusy, stopień zgodność z oryginałem, 5 szybkich zdjęć z każdej strony i to wystarczało i zdawało egzamin

EDIT: Tak może doprecyzuje moją wypowiedź o Unboxingach, bo można odnieść wrażenie, że jestem ich zwolennikiem.
Nie, nie jestem, są poza forum i jeżeli komuś są pomocne to super.
Może i zajrzał bym do nich tez, gdybm mógł obejrzeć cały w czasie 1 kawy i 2 papierosów.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.335 277 41
Dygresja :

Moim zdaniem obecność na forum kolegi Roberta Reszki jest nieoceniona !
Krytyka a nawet wydziwianie i odwrotnie bezkrytyczna apolegetyka danego modelu czy producenta jest jak najbardziej pożądana.
Toczące się merytoryczne spory ( w których nieuniknione są tzw. osobiste wycieczki oby choć tylko w kulturze ) to esencja forum.
Panowie to jest
FORUM !!! A nie Wyższa Szkoła Układności i Akceptacji ... :cool:


Nie wiem skąd się bierze u niektórych tęskonota za jakimś urojonym forumowym idealizmem ?
Owszem było jedyne w historii portali społ. forum,na wysokim poziomie merytorycznym,niezwykle wyrafinowane...
To było Forum Fidelitas, elitarne forum tradycjonalistów katolickich...
Nie sądzę żebyśmy kiedykolwiek osiągneli ten poziom ... :D
Nie ta grupa społeczna, zupełnie inne zagadnienia .
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki