• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii TKi3

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
5.111 33 2
#1
Powitać!

Nie da się ukryć, że model parowozu TKi3 od Piko zbliża się wielkimi krokami.
Przy ukazaniu się katalogu z nowościami model zapowiedziany był na koniec lipca, natomiast z czasem termin uległ zmianie na koniec listopada.

PIKO 50737 (wersja analogowa)
PIKO 50738 (wersja cyfrowa z dźwiękiem oraz generatorem dymu, system DC)
PIKO 50739 (wersja cyfrowa z dźwiękiem oraz generatorem dymu, system AC)

Ale, ale...

Jak to mówią - nadzieja umiera ostatnia ... ;)
Ja z kolei mam nadzieję, że "pewnej osobie" uda się przekonać PIKO do rezygnacji z wykonania tej konkretnie wersji parowozu. Takiej "zeszpeconej" TKi3 raczej nie kupię ... ;)

Piko zmieniło wizerunek "naszego" parowozu. :)


________________________________________________________

BYŁO:

TKi3.jpg


JEST:

57777_50737.jpg
 
Reakcje
66 1 1
#3
Ciekawe z jakim numerem zostanie wydana. Dzwon parowy sugeruje, że bedzie to nr 120, ale wtedy trzeba zmienić wywyetrzniki w dachu budki maszynisty. Ale gdyby usunąć ten dzwon to mógł bybyć egezmplarz z Wolsztyna, nr87.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
#4
Ciekawe z jakim numerem zostanie wydana. Dzwon parowy sugeruje, że bedzie to nr 120, ale wtedy trzeba zmienić wywyetrzniki w dachu budki maszynisty. Ale gdyby usunąć ten dzwon to mógł bybyć egezmplarz z Wolsztyna, nr87.
Niestety, nie będzie to ostrowska 120-tka ... Może kiedyś ... Przynajmniej będę miał czas wrócić do "równowagi finansowej" ... ;)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.285 277 41
#7
Lampy K-30-01 były obecne wg.K.Koj, najdalej do 1963 r.
W latach 1960-63 przeprowadzono na PKP masową wymianę lamp.


Dane lamp K-30-01 :
Głębokość czaszy 252mm
Średnica czaszy tył 326mm
Średnica czaszy przód 336mm
Wysokość od podstawy do środka lampy 294mm
Wysokość nóżek ( ceowników ) 100mm
Średnica szkła lampy 300mm
 
OP
OP
PingwinRico

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
5.111 33 2
#11
Ze względu na mój lokalny patriotyzm, byłoby to wręcz cudowne. :D
Ale są pewne okoliczności, które przyćmiewają ten entuzjazm...

TKi3-210 została skreślona z inwentarza 30 grudnia 1966 roku.

Więc z naprawą z 1964 to pojeździła lekko ponad DWA LATA i to zapewne na przetokach w obrębie stacji Katowice Osobowa / Katowice Towarowa.
Ale to oryginał.

W modelu dobrze będzie mieć w końcu mały tendrzak do krótkich składów, na manewry czy do przemysłu. :D

Różnice w stosunku do wizualizacji za 3...2...1... :D

TKi3-210, Katowice (parowozownia), 1962 r.

PKP TKi3-210, Katowice, 1962.JPG


TKi3-210.JPG
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.444 453 99
#12
Ze względu na mój lokalny patriotyzm, byłoby to wręcz cudowne. :D
Ale są pewne okoliczności, które przyćmiewają ten entuzjazm...

TKi3-210 została skreślona z inwentarza 30 grudnia 1966 roku.

Więc z naprawą z 1964 to pojeździła lekko ponad DWA LATA i to zapewne na przetokach w obrębie stacji Katowice Osobowa / Katowice Towarowa.
Ale to oryginał.

W modelu dobrze będzie mieć w końcu mały tendrzak do krótkich składów, na manewry czy do przemysłu. :D

Różnice w stosunku do wizualizacji za 3...2...1... :D

TKi3-210, Katowice (parowozownia), 1962 r.

Zobacz załącznik 1138638

Zobacz załącznik 1138639
Ale ma "błotniki" na kołach tocznych :)
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.049 57 2
#13
Porównując zdjęcie TKi3 do modelu tego parowozu w wersji DB - BR 91 (model Piko 50730 - zdjęcia na stronie mgr Indersta) widać wyraźnie, że "błotniki" na kołach osi tocznej są ciut krótsze (nie znam się na tyle by stwierdzić, czy oryginalne lokomotywy zawsze miały taką samą ich długość). Ale co rzuca się w oczy od razu to fakt, że w modelu Piko prześwit między kołem a ramą i "błotnikiem" jest dużo większy niż w porównaniu z oryginałem (tu ponownie - brak mi wiedzy, czy tak miały wszystkie egzemplarze - i czy Piko uwzględni to w wersji PKP).
W modelu tego parowozu firmy Fleischmann prześwit jest dużo mniejszy.
IMG_5640 2.jpg
Screenshot 2025-08-29 at 15.54.35.png


Porównując oba zdjęcia zauważyłem również, że mimo tego samego położenia kół, przeciwkorba w Piko znajduje się w innym położeniu w stosunku do osi koła (w modelu Piko jest przed a w modelu Fleischmanna za).
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.127 583 30
#14
mimo tego samego położenia kół, przeciwkorba w Piko znajduje się w innym położeniu w stosunku do osi koła
Położenie kół nie jest takie samo, ale faktycznie, przeciwkorba jest pod innym kątem w obu modelach. Niżej fotka złożona ze zdjęć zamieszczonych wyżej, na której zaznaczyłem różnice w położeniu kół w modelach Fleischmanna i Piko (kolor żółty) oraz kąt odchylenia przeciwkorby (kolor zielony) w obu modelach i w oryginale - wydaje się, że w modelu Fleischmanna jest to lepiej odwzorowane.

IMG_5640 2.jpg
 
OP
OP
PingwinRico

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
5.111 33 2
#15
to zapewne na przetokach w obrębie stacji Katowice Osobowa / Katowice Towarowa.
Zacytuję sam siebie bo chciałbym rozwinąć tę myśl. A myślę, że to się przyda, tym bardziej niewtajemniczonym w Katowice. :)

W tym przypadku chodziło mi o to, że ten konkretny parowóz nie ciągnął pociągów zdawczych na drugorzędnych liniach czy nie prowadził składów osobowych na śląskich prowincjach.

Numer 210 to maszyna do ciężkiej pracy na stacji zawalonej wagonami i otoczonej sporym przemysłem. :D
Więc jeśli ktoś pragnie mieć parowóz typowo styrany robotą - to będzie dobry wybór.

Katowice Towarowa była stacją o na prawdę ogromnej powierzchni, a z jej terenu wychodziło sporo bocznic do zakładów różnej treści - kopalń, huty, chłodni czy magazynów.

Opis lat '70 z książki "Węzeł kolejowy Katowice" Nadolski, Soida, Keller, Wieczorek, Terczyński.

KtB.jpg


KtA.jpg


Mapa przedstawia sytuację topograficzną z lat 1958-61.

*****ow.JPG


*****ow3.JPG

*****ow2.JPG
 

Podobne wątki