• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
60 4 0
Czy aby to malowanie nie jest "niestandardowe" tej SP? O ile mnie pamięć nie myli to załamanie powinno być głębsze, prawie na całą wysokość maski.

Tak na boku zastanawia mnie jak wygląda zasilanie wagów towarowych typu chłodnia, które chyba powinny być zasilane?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.592 558 30
Te, które były zasilane z zewnątrz, miały sprzęg ogrzewania elektrycznego. Inne miały własny agregat prądotwórczy. A starsze chłodnie były chłodzone suchym lodem.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.490 140 19
Czy chodzi o to malowanie?

29 września 2012 - Toruń - SM42-2563 LOTOSu przejeżdża koło nastawni TrA w kierunku dworca Toruń Główny, zwróćcie uwagę na obudowy dolnych reflektorów oraz bufory.

Zdjęcia mojego autorstwa.
DSC_0246.JPG


DSC_0265.JPG
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.230 52 6
Ja już mam wszystkie stonki jakie planowałem zakupić - nie trzymam ich w gablocie tylko na makiecie stąd ograniczone możliwości zakupowe.

Wczoraj założyłem dekoder do ostatniej zielonej SM, a dziś postanowiłem trochę poszaleć nimi po makiecie.

Wsadziłem do nich dekodery

SM42-678 Zimo MX630R + UPS 470uF/25V
SP42-064 Zimo MX630R + UPS 220uF/25V
SM42-865 Lenz Standard +

I ile stonek to tyle problemów :( W pierwszej SM42-678 jak pamiętacie usunąłem wszystkie elementy RLC z obwodu silnika, po tym zabiegu wydawało mi się, lokomotywa jeździ płynnie i nie szarpie przy ruszaniu i o ile z ruszaniem kłopotów nie ma to dziś zauważyłem, że przy jeździe ze średnią prędkością lokomotywa sama przyspiesza i zwalnia takie dość widoczne szarpnięcia - przywróciłem ustawienia CV i nic to nie dało - czyżby smar w wózkach w niższej temperaturze coś zaczął blokować?

W SP42-064 założyłem taki sam dekoder jak w SM42-678 tylko z mniejszym UPS-em - lok rusza i jeździ prawidłowo ale czasami łapie zaniki napięcia - wydaje mi się że po 1 godzinnym docieraniu jest odrobinę lepiej jednak bez zmiany kondensatora UPS na większy chyba się nie obędzie.

No i ostatnia SM42-865 - kaplica - mam tu pytanie przede wszystkim do użytkowników dekoderów Lenz Standard+ Jak się u was sprawuje ten dekoder bez UPS w SM42 Piko?
Dekoder przełożyłem z modelu TP1 gdzie napięcie zasilania jest zbierane z 7 osi - nie ma z tym absolutnie żadnego problemu, jednak w SM42 bardzo często zdarza się zanik napięcia nie wspominając już o non stop mrugających światłach.

Dorabiał ktoś z was UPS-a do Lenz Standard+ w SM42 Piko?
pepej, a czyściłeś koła? Bo ja zauważyłem, że te smki mają uwalone koła. Jak postawiłem swoją na szynach po wyjęciu z pudełka, to się przeraziłem jazdą, ale spostrzegłem, że koła są jakieś brudnawe. No to denaturat, patyczek do uszu i za chwilę było po kłopocie. Jak przy SP wstawiłem Lenza Silvera, pół minuty ustawień cv (50,113,114) i hula bardzo ładnie.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.230 52 6
UWAGA ! ZALECAM WSZYSTKIM DOKŁADNIE PRZECZYŚCIĆ KOŁA PO WYJĘCIU LOKA Z PUDŁA, BO SĄ UFAJDANE, CHOĆ WIDAĆ TO DOPIERO PO ZABIEGU ( PATYCZEK DO USZU + DENATURAT = KUPA CZARNEGO OSADU.) STĄD MIĘDZY INNYMI PROBLEMY Z ZASILANIEM I DEKODERAMI.
 

Podobne wątki