• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.962 55 2
Ja zauważyłem w PIKO, że jak już odpalą produkcję danego modelu, to już w takiej ustalonej specyfikacji produkują tak do końca. Światła poprawili w kolejnych modelach (począwszy chyba od SP/SU45), ale w tym, jak już takie zrobili na początku i takie puścili do produkcji, to takie zostały...
Zresztą podobnie w SM/SP42... jeśli wychodzą jeszcze dziś jakieś wypusty tej serii (zresztą i każdego innego modelu), to też z tymi samymi reflektorami. No niestety w SM/SP42 i w tych ich EU07/EP08 jak i ET41 są najgorsze /tzn. najbrzydsze/. Na szczęście są trzy opcje: 1) nie kupować tych modeli, 2) kupić i z tym żyć, 3) kupić i szykować dodatkową gotówkę /wkłady reflektorów wymienić na lepsze/ :)
Proces liftingu kiedyś się zacznie. Piko zaczęło robić "porządniejsze" modele stosunkowo niedawno.
W Roco decyduje się na taki krok co kilkanaście lat. Staram się to śledzić :)
Przykładem przerobionych modeli są BR01 (w zakresie wymiany kół na metalowe i instalacji filgranowych wiązarów - ok 2010 r.), podobnie BR44 i BR50 i BR5 . Wiele modeli ma lifting w zakresie wymiany oświetlenia (na ledowe), instalację kinematyki krótkiego sprzęgu czy zmianę kół na metalowe i o niskch obręczach (E94). Można tu wymienić również detale w postaci elementów trawionych czy wycieraczek montowanych jako oddzielne elementy. Jeden z ostatni liftingów dotyczył np parowozu T3 (ex model Fleischmanna) który uzyskał nową elektronikę i tylne oświetlenie, oraz wypuszczony kilka miesięcy temu, dość mocno zmodernizowany model E44.
Moim zdaniem najwyższa pora na lifting BR93 - TKt2 - koła, wiązary, silnik i elektronika oraz BR57 - Tw1 - koła i wiązary + elektronika.
Piko mogłoby w tej chwili lekko podrasować starsze modele - np ex saksońskie BR94 i BR38. Ale sądzę, że przyjdzie pora że Piko wykona modyfikację również trochę młodszych BR119, SM42 czy EU07/ET41 :)
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.414 59 1
Podejrzewam, że potencjalny zysk z wprowadzonych modyfikacji jest mało opłacalny lub nawet zerowy dla PIKO. Bardziej opłaca się wypuścić całkiem nowy model.
Na pewno zagadką są różnice w cenie pomiędzy przyzwoicie wykonanymi i bardziej zaawansowanymi pod względem detali ET21 a EU07 i SM31 a SM42 - ok.60 zł. wg. ceny w oficjalnym sklepie PIKO.
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
1.058 42 1
@rprail SM42 I EU07/EP08 to już tylko odcinanie kuponów. I to się nie zmieni. To ma generować zysk - a nie nowe koszty.
Jak się spłaci SM31 czy ET21- to tu też się nic nie zmieni... Każdy nie mający świadomości finansowej, podstaw ekonomii, systemu podatkowego, mechanizmów giełdowych - będzie "wołał" o zmiany. Te nie nastąpią. Cień szansy na zmiany, dał by PIKO, mały pstryczek w nos w postaci leżaków magazynowych - ale który z kolekcjonerów odpuści kolejną Stonkową przemalowankę...
A wody na młyn lać nie zmierzam, bo trąbki w "siódemce" wołają o pomstę do nieba - a te schowane z SM42 są o "klasę" lepsze.
 

Podobne wątki