• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EP09

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
920 60 10
#30
Moim skromnym zdaniem to tylko źle złożony prototyp. Ciekawa zapowiedź dla fanów 6 epoki.

Poczekam na morze żali, uwag i 5 epokę w pomarańczowo-brązowych barwach.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.268 21 0
#35
Myślę że chodzi o skręcanie wózków na rozjazdach tramwajowych.
Jeśli elementy mocowania wieszakowego są częścią wózka a element mocowania tłumika częścią pudła, a tak to wygląda na zdjęciu prototypu, to w przy takiej konstrukcji wózek wychyli się tylko w zakresie szczelin między tymi elementami, czyli łuki "tramwajowe" odpadają :niepewny:, wszystkie elementy powinny być częścią pudła, chyba trzeba poczekać.
 
Ostatnio edytowane:

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.371 302 18
#36
Łuki PIKO R1 nie odpadają. Jeżeli tłumik i elementy mocowania wieszakowego są elementem wózka, to to będzie działało. Co ale jest dowodem dla mnie, że będzie przejeżdżała przez R1 to ten uskok w ramie wózka, którego nie ma w oryginale. Bez tego uskoku wózek koliduje z drabiną przy R1. Ja to rozwiązałem trochę inaczej. Ja tam mam osobny element, który można z wózka usunąć, jak się chce jechać po R1, to moja rama też ma ten uskok. Jednak w gablocie to kuje w oczy. Jak model ma iść do gabloty lub ma się realistyczne łuki, to ten element można zostawić i ma się pełną ramę jak w oryginale.
Rama.png
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#37
A ten "uskok", zaznaczony czerwoną strzałką, to nie jest przypadkiem po prostu cień od drabinki? Podobne cienie dają na pudle poręcze przy drzwiach. Jeżeliby rzeczywiście przy większym wychyle wózka na ciasnych łukach drabinka przeszkadzała, to wątpię, żeby taka wąska przerwa w ramie wystarczyła, biorąc pod uwagę pewną swobodę ruchu wózka w płaszczyźnie pionowej, zarówno wzdłuż, jak i w poprzek osi lokomotywy. Ja bym raczej sądził, że do jazdy po ciasnych łukach nie można będzie montować drabinki, jeżeli faktycznie by przeszkadzała. A może w modelu drabinka jest elementem wózka i wyjeżdża na łuku razem z nim?
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.268 21 0
#38
Jeżeli tłumik i elementy mocowania wieszakowego są elementem wózka, to to będzie działało.
Sam tłumik, ok, nie problem ale wątpliwości, które zauważyli koledzy dotyczą elementów, które są częścią wózków, a które pudła. Poniżej linii jest wózek powyżej pudło, wózki szare, pudło zielone. To jest zastanawiające.
 

Załączniki

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.427 27 1
#39

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.371 302 18
#40
A ten "uskok", zaznaczony czerwoną strzałką, to nie jest przypadkiem po prostu cień od drabinki? Podobne cienie dają na pudle poręcze przy drzwiach. Jeżeliby rzeczywiście przy większym wychyle wózka na ciasnych łukach drabinka przeszkadzała, to wątpię, żeby taka wąska przerwa w ramie wystarczyła, biorąc pod uwagę pewną swobodę ruchu wózka w płaszczyźnie pionowej, zarówno wzdłuż, jak i w poprzek osi lokomotywy. Ja bym raczej sądził, że do jazdy po ciasnych łukach nie można będzie montować drabinki, jeżeli faktycznie by przeszkadzała. A może w modelu drabinka jest elementem wózka i wyjeżdża na łuku razem z nim?
Możliwe. Masz racje nawet na to wygląda. Nie dla mnie takie rozwiązanie nie wchodziło w gre.
 

Podobne wątki