• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.687 560 30
To są tzw. wagony sprzęgowe. Ponieważ Pendolino nie jechał o własnych siłach, konieczne są wagony przejściowe tak, by na końcach składu były standardowe sprzęgi śrubowe. Podobnie przewozi się np. tabor 1520 mm ze sprzęgami samoczynnymi, który włącza się do składu pomiędzy dwa wagony sprzęgowe (połowa takiego zestawu z cysternami SŻD była w ofercie Brawy, a pokazałem ją tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/modele-kolei-wschodnioniemieckich-dr.16948/page-2#post-262022)
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.036 1 0
Tak z ciekawosci. Z jakiej "okazji" te platfomy przed i za "*******ino". Wzgledy techniczne, bezpieczenstwa? Estetyczne z pewnoscia nie. A moze juz troche czesci na zapas wzieli ? ;-)
Właśnie w radio powiedzieli, że te platformy pośrednie umożliwiające sprzęgnięcie Pendolino z lokomotywą. Z jednej strony mają sprzęg taki jak lokomotywa, z drugiej jak Pendolino.

PS.
Nie zauważyłem postu pana Andrzeja Harasska:oops:
 
Reakcje
1.786 13 0
Tak z ciekawosci. Z jakiej "okazji" te platfomy przed i za "*******ino". Wzgledy techniczne, bezpieczenstwa? Estetyczne z pewnoscia nie. A moze juz troche czesci na zapas wzieli ? ;-)
No właśnie.... ta platforma może nie była estetyczna,ale za to jest ładna:), jeśli zaś chodzi o żółty pas "jedynki" to pewnie z czasem domalują:)
Mariusz.. już wcześniej pisałem ,że do tej włoskiej "glizdy" im tak z moim bike'm kiedyś wtrynię się do środka:D[DOUBLEPOST=1376331299][/DOUBLEPOST]...i trzeba będzie bezwarunkowo rezerwować miejsca przy okienku...:kawa::).
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.547 18 0
Jak przyglądam się zdjęciom czoła frapuje mnie jedna sprawa, brak zgarniaczy. Zapewne powtórzy się historia z Simensami 1216, w których wymieniono wszystkie na wzmocnione, bo te orginalne nie wytrzymywały.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
ED74 od początku mi się podobały:)....
co by nie mówić przemysł coś robi i to nasz.....ja np uświadomiłem paru osobom sukcesy Pesy na rynkach zagranicznych ......
inaczej by się nie dowiedzieli.zapewne bo i skąd....
Pendolino mogłoby jeździć i 250 km/h tylko nie mamy takich odcinków......chyba że CMK zamkną dla innych składów zarówno towarowych jak i pasażerskich .
Sprawa Pendolino ma mankamenty ale z drugiej strony co by i kto by nie zrobił to jest zawsze źle i to jest najbardziej wypunktowane .
U nas rozwój prędkości zatrzymał się wiele lat temu a nawet cofną .....teraz nadrabiamy w warunkach rozczłonkowanej kolei.
a to ta spólka tewn prezes tamto prywatne inne państwowe lub samorządowe
 

Aseru

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Byłem, zobaczyłem i ...
Pendolino szału nie robi, ale zacznijmy od początku. Aby w ogóle obejrzeć skład trzeba było odczekać w 200 metrowej kolejce na peron. Ludzie byli wpuszczani grupami po 20-30 osób. Po ok. 1 godz. wszedłeś na peron. Na peronie trzeba było stanąć do kolejnych kolejek prowadzących do wagonu 1,2 i kabiny maszynisty (mnie udało się zwiedzić tylko 1 klasę). W środku ładnie, schludnie i estetycznie. Miejsca trochę mało jak na kogoś o wzroście 1,80 m. Ogólnie skład wygląda masywnie i w peronach Wrocławskiego dworca wygląda nieźle.
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
172 1 0
Na TVP INFO Pendolino o 15.00(dzisiaj) ma/miał jazdę próbną. Na TVP była wzmianka że nie pojedzie szybciej jak 160km/h. Jestem ciekaw jak wypadnie na próbie.
 
Reakcje
1.786 13 0
.....W relacji , która widziałem, pociąg jechał na seri0 około 20km/h .... może były inne relacje , ale dopiero co wpadłem do domu z modelarni i widziałem tylko tę migawkę...:confused:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.687 560 30
Już nie macie o czym pisać, tylko rozprawiać, z jaką prędkością pociąg jechał na testach? Wiadomo, że program badań zakłada przejazdy z różną prędkością w różnych warunkach i nie ma co z tego robić sensacji, że raz jechał 20, a raz 120 km/h. Na torze w Żmigrodzie największa prędkość to 160 km/h, więc szybciej tam nie pojedzie. Próby prędkości maksymalnej mają być na CMK, o tym też było w prasie i TV.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
Ja tylko skorygowałem informację podaną przez Daniela, wczoraj w Faktach na TVN była relacja z testów pierwszy raz przeprowadzanych przez polskich maszynistów i podano, że na razie rozpędzano skład do 120km/h.
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
83 1 0
A tak to wygladalo we wroclawiu !
 

Załączniki

Podobne wątki