• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
137 3 0
Jeśli faktycznie to będzie ta konstrukcja, to mam mieszane uczucia. W porównaniu z tym co szło na Estonię, to ma znacznie więcej błędów konstrukcyjnych. Fakt, faktem, wnętrze jest elegancko zrobione.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.238 52 6
W pierwszym półroczu PKP IC straciło ponad 2 mln pasażerów r/r. To dużo !!!! Na koniec roku nawet 140 mln straty. Hmm, mam nadzieję że stanie się cud i ta tendencja ulegnie radykalnej zmianie i to szybko. Inaczej spółka najnormalniej w świecie nie będzie w stanie obsłuzyć dodatkowego zadłużenia z tytułu zakupu pendolino. A według spółki roczny koszt obsługi takiego kredytu wyniesie ok. 65 mln zł ! Bardzo trudne zadanie.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.213 16 0
Masakra.
Jeszcze okaże się, że sprzedadzą te pociągi szybciej niż je kupili.
Albo wydzierżawią, tylko komu...
 
OP
OP
MichałK

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
882 9 4
W pierwszym półroczu PKP IC straciło ponad 2 mln pasażerów r/r. To dużo !!!! Na koniec roku nawet 140 mln straty. Hmm, mam nadzieję że stanie się cud i ta tendencja ulegnie radykalnej zmianie i to szybko. Inaczej spółka najnormalniej w świecie nie będzie w stanie obsłuzyć dodatkowego zadłużenia z tytułu zakupu pendolino. A według spółki roczny koszt obsługi takiego kredytu wyniesie ok. 65 mln zł ! Bardzo trudne zadanie.
Cudu się nie spodziewam. Potrzebne jest rozsądne zarządzanie. Przede wszystkim promocyjne bilety, których brakuje (zniżka 10 i 20% to kpina z pasażerów), dobra reklama, czysty i nowoczesny tabor oraz szybki czas przejazdu(tu niestety zależność jest od PLK-i). Przydałby się dobry menadżer jakim był Jacek Prześluga.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.213 16 0
Cudu się nie spodziewam. Potrzebne jest rozsądne zarządzanie. Przede wszystkim promocyjne bilety, których brakuje (zniżka 10 i 20% to kpina z pasażerów), dobra reklama, czysty i nowoczesny tabor oraz szybki czas przejazdu(tu niestety zależność jest od PLK-i). Przydałby się dobry menadżer jakim był Jacek Prześluga.
Na promocje to chyba nie ma co liczyć. Teraz jest drogo, a i tak pociągi są nabite. Przynajmniej na trasie Wrocław-Warszawa.
Ciekawe jakim cudem jest ponad 100 mln strat.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Od zawsze mówiłem żeby zamiast tego syfu kupić kolejne 20 szt. Husarzy a wagony zamówić w polskich fabrykach.
A co do sposobu odrobienia strat przed PKP IC to już teraz widzimy jak wygląda - zamiana TLK na EIC bez zmiany czasu jazdy i bez zmiany standardu (EIC Warmia z postojami TLK i wagonem 1 klasy z kanciastymi oknami). Ot, polityka ....
 

M&M

Znany użytkownik
Reakcje
673 22 2
Na promocje to chyba nie ma co liczyć. Teraz jest drogo, a i tak pociągi są nabite. Przynajmniej na trasie Wrocław-Warszawa.
Ciekawe jakim cudem jest ponad 100 mln strat.
Cud , po prostu cud .

Koledzy a możecie mi wyjaśnić ( laikowi ) co jest w tej chwili badane w tych pendolino, że od zakupu przez półtora roku będą stały i się lasowały a gwarancja i inne takie tam sobie lecą ? Nie powinno się najpierw sprawdzić czy się nadają a potem kupić ? (n)(n)(n)
 
Reakcje
1.786 13 0
Tak czuję, że to Pednolino będzie porażkąo_O...W artykule powyżej, ktoś w komentarzach - pomijając dywagacje na temat czasu przejazdu tego "tramwaju z Kosmosu"- napisał:
"...A co to za komfort? Ciasnota jak w szynobusie, przez wyciszenie składu każde ryczące dziecko 7 rzędów foteli dalej czy jakiegoś przygłupa gadającego przez telefon cała podróż może być nieudana...Komfort to ja mam przedziale!..."......:podstepny:

A tak w ogóle, to całe wnętrze Pendolino jest jakieś dziwnie klaustrofobiczne.....:confused:
 
Ostatnio edytowane:

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
każde ryczące dziecko 7 rzędów foteli dalej
Po pierwsze: dzieci sa najważniejszymi obywatelami. I pasażerami. Jak jakiemuś palantowi nie pasuje, niech se zaiwania samochodem.
Po drugie: na ryczące dziecko mozna trafić w jednym przedziale. Albo na babę żrącą kiełbasę i jajko na twardo i pierdzącego faceta na kacu.
No i na koniec - każdy kiedyś był drącym mordę dzieciakiem i wtedy jakoś mu nie przeszkadzało.
 
Reakcje
1.786 13 0
...Nie zacytowałem Hubercie tego wpisu, by dyskryminować żrące baby, płaczące dzieciaki i pierdzących meneli, lecz dlatego, że cały czas upieram się przy tym ,że w takim pociągu nie ma przedziałów , co mnie akurat w przypadku pociągu ekspresowego denerwuje , bo ma prawo. Dlatego osobiście na pewno raz pojadę tym pociągiem, by się "jakoś poczuć", ale zdecydowanie wybierać będę klasyczny typ kolejowych podróży TLK. lub PR, lub typowe pociągi ekspresowe...:)
Po za tym doskonale wiem jak unikać przeładowanych pociągów i przedziałów...:gwizd:
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MichałK

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
882 9 4
Cud , po prostu cud .

Koledzy a możecie mi wyjaśnić ( laikowi ) co jest w tej chwili badane w tych pendolino, że od zakupu przez półtora roku będą stały i się lasowały a gwarancja i inne takie tam sobie lecą ? Nie powinno się najpierw sprawdzić czy się nadają a potem kupić ? (n)(n)(n)
Muszą wszystko zbadać i testować.
 
Ostatnio edytowane:

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
196 3 0
Od zawsze mówiłem żeby zamiast tego syfu kupić kolejne 20 szt. Husarzy a wagony zamówić w polskich fabrykach.
A co do sposobu odrobienia strat przed PKP IC to już teraz widzimy jak wygląda - zamiana TLK na EIC bez zmiany czasu jazdy i bez zmiany standardu (EIC Warmia z postojami TLK i wagonem 1 klasy z kanciastymi oknami). Ot, polityka ....
Krzychu, Polskie fabryki są w stanie wyprodukować i dostarczyć na nasz rynek bardzo dobry tabor ale polityka jest inna -nie dajemy zarobić polakom tylko kasę wyprowadzamy za granicę-to jest kierunek tego rządu(tak tak -rządu, bo tu nie decyduje prezes jakiejś firmy przewozowej).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.185 597 30
Czasami mam wrażenie, że wypowiadają się tu dzieci. Testowanie nowych pojazdów jest normalną rzeczą, konieczną do uzyskania dopuszczenia do eksploatacji w danym kraju. Fakt, że półtora roku może się wydawać trochę za długo, ale trzeba również przeszkolić obsługę i personel utrzymania, a to też wymaga czasu. Mogłoby się wydawać, że skoro podobne pendolino jeżdżą już w innych krajach, to co tu sprawdzać? Jednakże wbrew pozorom, sieci kolejowe poszczególnych państw mają wciąż dużo różnic, powodujących, że tabor (zwłaszcza trakcyjny) musi być dostosowany do każdej z sieci kolejowych, na których ma być eksploatowany. Polskie pendolino, wprawdzie zbudowane w oparciu o projekt już jeżdżących składów, jest jednak trochę inne, niż wcześniejsze wersje dla innych kolei.

Nie da się "najpierw sprawdzić, czy się nadają, a potem kupić". Wymagania, wynikające z warunków ekspolatacji na danej sieci, a także inne wymagania zamawiającego, są zawarte w przetargu i oczywiście przed wyborem dostawcy sprawdza się, czy oferent deklaruje ich spełnienie. Ale żaden producent nie zbuduje prototypu (czy pierwszego egzemplarza) za darmo, bez gwarancji zakupu, po to, by sprawdzić wszystko w rzeczywistości. Tego dokonuje się właśnie podczas badań pierwszych dostarczonych pojazdów. Testowanie francuskich TGV i niemieckich ICE przed ich dopuszczeniem do ruchu w sąsiednich krajach (połączenie Frankfurt n. M. - Paryż) trwało równie długo, a nie były to nowe pociągi, tylko już istniejące, dostosowane do wymagań sąsiedniej sieci kolejowej.

A wnętrza bezprzedziałowe to już teraz normalka, także w zwykłych wagoach, ciągniętych przez lokomotywy i boję się, że nie ma od tego odwrotu. Wałkowaliśmy to już na forum, dodam tylko, że bardzo wielu pasażerów woli takie rozwiązanie od tradycyjnych przedziałów - oczywiście zwykle nie dotyczy to takich wariatów, jak my.
 
Reakcje
1.786 13 0
......A wnętrza bezprzedziałowe to już teraz normalka, także w zwykłych wagonach, ciągniętych przez lokomotywy i boję się, że nie ma od tego odwrotu. Wałkowaliśmy to już na forum, dodam tylko, że bardzo wielu pasażerów woli takie rozwiązanie od tradycyjnych przedziałów - oczywiście zwykle nie dotyczy to takich wariatów, jak my.
...."Wariatów", może i tak, ale jakich ekscentryków i "egoistów", na zasadzie - najlepiej jak w danym pociągu jechałbym tylko ja lub zaprzyjaźnione(kolejowe)towarzystwo wzajemnej adoracji i nikt więcej....:p.....:ROFL::ROFL::ROFL::ROFL:..
 

Podobne wątki