• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (tylko nasze koleje i czasy współczesne)

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
495 1 0
... ale ja właśnie takie przeciętne uwielbiam. :)Tylko pojazd trakcyjny i żadnych ...gałązek, indyków, baranów i ... innych bzdurnych dodatków, którymi na siłę ktoś próbuje "upiększyć" zdjęcie. :(

Zastanawiam się tylko co ten tender robił w Zbąszynku? Kiedyś z identycznym jeździła żagańska Pt47, może to ten sam?
Czytając kiedyś ten wątek, pamiętałem, że widziałem w moich archiwach zdjęcie takiej Pt47 z niemieckim tendrem. Chodziło o Pt47-38 to ona została pocięta w Żaganiu. Ale to również Parowóz grający w filmie "Człowiek na torze" i pokazane zdjęcie pokazuje jak film kręcono być może w filmie też widać ten tender:)
1-F-158-308-1500x_zpsbs0wdqfd.jpg~original.jpg
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
628 1 0
Ale to również Parowóz grający w filmie "Człowiek na torze" i pokazane zdjęcie pokazuje jak film kręcono być może w filmie też widać ten tender
Zdjęcia (tzw. "werk" z planu filmowego) pochodzą istotnie z pracy nad filmem A. Munka "Człowiek na torze" z 1956 roku (autor: Łazarow Baruch) i są upublicznione na stronach Fototeki (http://fototeka.fn.org.pl/pl.html). Jest tam oczywiście więcej ujęć zarówno parowozu, tendra i ówczesnych składów "grających" w filmie - polecam zajrzeć.
I przy okazji... Te napisy na lokomotywie ("St. Masz. ? Orzechowski" itd, nie bardzo mogę rozczytać) to jak rozumiem fantazja filmowców?

Pt47-38 Człowiek na torze 1956 fot.Łazarow Baruch.jpg


Jeszcze ze wspomnianego źródła - uroczy plan ogólny (fot.Łazarow Baruch):

Człowiek na torze 1956 fot.Łazarow Baruch.jpg
 

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
495 1 0
I przy okazji... Te napisy na lokomotywie ("St. Masz. ? Orzechowski" itd, nie bardzo mogę rozczytać) to jak rozumiem fantazja filmowców?
Mam wrażenie, że napisy właściwe zostały zamalowane na rzecz tego co widać.


Ale a propo tendrów szukałem pokazanego przy tej Pt47. Korzystam z gry MSTS gdzie jest wiele dodatków niemieckich parowozów. Niestety takiego samego nie znalazłem. Na screenie tender pochodzi z Br41 ale trochę się różni. Do jakiego niemieckiego parowozu był doczepiany tender z tej Pt47?

pt.jpg



Znalazłem jeszcze podobną konstrukcję ale jeden to inne wózki a drugi to wersja od Br03

31.jpg


I od Br03

03.jpg


I jeszcze jedna odmiana

jj.jpg
 
Ostatnio edytowane:

paulus60

Nowy użytkownik
Reakcje
3 0 0
.........Te napisy na lokomotywie ("St. Masz. ? Orzechowski" itd, nie bardzo mogę rozczytać) to jak rozumiem fantazja filmowców?
Oczywiście, maszynistą był grany przez Kazimierza Opalińskiego Władysław Orzechowski. Tak sobie wymyślili na potrzeby filmu. Trochę mi się to kojarzy z nazwiskami asów lotnictwa umieszczanych na kadłubach myśliwców. Tu akurat jest maszynista weteran.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
376 3 0
Oczywiście, maszynistą był grany przez Kazimierza Opalińskiego Władysław Orzechowski. Tak sobie wymyślili na potrzeby filmu. Trochę mi się to kojarzy z nazwiskami asów lotnictwa umieszczanych na kadłubach myśliwców. Tu akurat jest maszynista weteran.
Raczej nie nazwiska a znaki graficzne - Jan Zumbach miał Kaczora Donalda po lewej stronie przed kabiną, a Witold Urbanowicz w Chinach latał z grafiką tygrysa namalowaną nad płatem skrzydła lekko z tyłu.
 

paulus60

Nowy użytkownik
Reakcje
3 0 0
Raczej nie nazwiska a znaki graficzne - Jan Zumbach miał Kaczora Donalda po lewej stronie przed kabiną, a Witold Urbanowicz w Chinach latał z grafiką tygrysa namalowaną nad płatem skrzydła lekko z tyłu.
Oczywiście, niemniej jednak nazwiska pilotów jak najbardziej były i są do dziś umieszczane na kadłubach, wzdłuż kabiny np. amerykańskich maszyn. Wróćmy zatem na tory, by nie "odlecieć". :)
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
Z jednej strony to bardzo pozytywna informacja. Z drugiej to bardzo ciekawe ze bardziej opłaca sie transport maszyny z za granicy niż remont którejś z naszych odstawionych w kraju.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.663 37 1
Z jednej strony to bardzo pozytywna informacja. Z drugiej to bardzo ciekawe ze bardziej opłaca sie transport maszyny z za granicy niż remont którejś z naszych odstawionych w kraju.
to jest rezultatem tego że jak ktoś chce zainwestować spora kasę to raczej w swoją własność niż dzierżawioną, użyczoną i itp. To wszystko są konsekwencje podziału narodowego majątku po byłym PKP ....
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
806 5 0
Dla uzupełnienia info o Ol49-12 wypada dodać jej zdjęcie z okresu eksploatacji. Przeworsk lipiec 1988 rok.
Ol49-12  Przeworsk 07 88.jpg
 

Podobne wątki