Przecież do zmiany kierunków obrotu silnika wystarczy jeden przełącznik typu (ON)-OFF-(ON) w układzie styków DP3T.
Np takie:
http://www.tme.eu/pl/details/1md4t1b1m1qe/przelaczniki-dzwigniowe/1md4t1b1m1qe#
http://inelsc.pl/pl/p/Przelacznik-dzwigniowy-T8012-ON-OFF-ON/2948
http://rafig.pl/przelacznik-chwilowy-on-off-on.html
Podłączamy wg schematu
Schemat znaleziony w internecie, szybciej znalazłem niż miałbym rysować
r-mik już to narysował tylko nie napisał jaki typ przełącznika. A z rysunku można wnioskować, że to typu ON-ON w układzie DPDT.
Np takie:
http://www.tme.eu/pl/details/1md4t1b1m1qe/przelaczniki-dzwigniowe/1md4t1b1m1qe#
http://inelsc.pl/pl/p/Przelacznik-dzwigniowy-T8012-ON-OFF-ON/2948
http://rafig.pl/przelacznik-chwilowy-on-off-on.html
Podłączamy wg schematu

Schemat znaleziony w internecie, szybciej znalazłem niż miałbym rysować
r-mik już to narysował tylko nie napisał jaki typ przełącznika. A z rysunku można wnioskować, że to typu ON-ON w układzie DPDT.