• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

LHSBoy

Użytkownik
NAMR
Reakcje
116 0 0
Wczoraj wycieczka na jarmark kolejek nie daleko Pittsburgh'a, dokładniej Monroeville w zachodniej Pennsylvanii. To małe zielone kółeczko to cena, po której domyślam się że to jakaś mosiężna produkcja: Zobacz załącznik 1025194 Zobacz załącznik 1025195
Reprodukcja tego C39-8 której zdjęcia robiłem nie daleko Philadelphii. Następnie postój w Altoonie zaraz koło zakładów naprawczych Juniata. I jak to normalnie jest, zaraz koło ulicy stał ciekawy tabor: Zobacz załącznik 1025198
SD40-2 "Hi nose", czyli niespodziewana niespodzianka; Zobacz załącznik 1025199
Ja zawsze miałem swój własny przydomek na SD40-2: "Krążownik". Te długie pokłady na końcach kojarzą mi się z okrętem wojennym. Zobacz załącznik 1025216 Zobacz załącznik 1025214 Zobacz załącznik 1025201
To co stoi przed nim jest jeszcze ciekawsze: Zobacz załącznik 1025203
SD40, także "Hi nose"; Zobacz załącznik 1025212 Zobacz załącznik 1025213
To 375$ jest model Scale Trains :ROFL:

A te High Hood SD40-2's idą na rebuild na SD40-3 :(
Cut short high hood goes: *SLICE* *SLING*
Masz bardzo dobre szczęście, że udało Ci się je uchwycić przed rebuild! :)
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.993 140 0
Maciek, teraz kuźwa takie są ceny,
Chciałem tego C39 w malowaniu PennNortheastern (Scaletrains ma w ofercie aktualnie ) ale zwątpiłem po cenie ;/
goły DCC ready za 149,99$ w N, 199,99$ w Ho

Szperając na ebay, czasem stary brass jest już w cenie nowego plastika.
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Maciek, teraz kuźwa takie są ceny,
Chciałem tego C39 w malowaniu PennNortheastern (Scaletrains ma w ofercie aktualnie ) ale zwątpiłem po cenie ;/
goły DCC ready za 149,99$ w N, 199,99$ w Ho

Szperając na ebay, czasem stary brass jest już w cenie nowego plastika.
I właśnie dla tego ja lubię starocie. Widziałem nie dawno mosiężnego SD7/9 starszej produkcji za mniej niż $100. Ja tam za dieslami nie szperam, ale jeden którego żałuje że nie kupiłem, to sześcioosiowy Baldwin Shark Nose PRR na jednym show. Rozwalona rama, ale obudowa w dobrym stanie i można było sobie majsterkować. Bardzo mi się te BP20 podobały (chyba tak Pennsylvania je nazywała).
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Czy to, że niektóre egzemplarze SD40 mają dłuższe pomosty niż zwykle wynika z dłuższej ramy/podwozia, czy też ze skrócenia obudowy silnika?
Oba. Według wikipedii SD40 miały oryginalnie 65,8 stóp pomiędzy sprzęgami. Późniejsze egzemplarze 65 stóp, 9 i pół cala. SD40-2 to było rozwinięcie serii poprzez komputeryzację. SD40-2 mają 68 stóp długości, ale obudowy także są krótsze. Ale może ktoś inny się wypowie na temat, jako że ja specem nie jestem. Ta SD40 to już klasyk, ponieważ produkcja zakończyła się w 1972, kiedy wyszła tzw. seria Dash2.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Poczytałem trochę o tym SD40 1580. Był to pierwszy SD40 zakupiony przez Norfolk and Western w 1966r. Plany były przemalować go w oryginalne barwy NW i powrócić do normalnej pracy. Ale z jakiegoś powodu do tego nie doszło i maszyna chociaż na chodzie, po walaniu się w różnych zakamarkach Juniaty, trafiła tu koło ulicy.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.341 37 2
Mało wiem o kolejach amerykańskich, ale za każdym razem coś mnie zadziwi.
Tutaj tankowanie lokomotywy in the middle of the train in the middle of nowhere.
Zamknięty przejazd na dobre pół godziny (ach, ten przeklęty dzwon przejazdowy) no i jazda z kontenerem z otwartymi drzwiami (5:41).

John Oliver, (zamerykanizowany exbrytol :)) zrobił nawet jeden odzinek swojego Last Week Tonight o amerykańskich pociągach i problemach które powinny zaadresować. Dla osób postrzegających kolej z europejskiej perspektywy problemy amerykańskich kolei wydają się na pierwszy rzut oka dziwaczne - np. kilkukilometrowy pociąg zatrzymując się przed semaforem blokował kilka przejazdów kolejowych na nawet kilka godzin i były przypadki gdy straż pożarna czy karetki pogotowia nie były w stanie przebić się do potrzebujących...
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Mało wiem o kolejach amerykańskich, ale za każdym razem coś mnie zadziwi.
Tutaj tankowanie lokomotywy in the middle of the train in the middle of nowhere.
Zamknięty przejazd na dobre pół godziny (ach, ten przeklęty dzwon przejazdowy) no i jazda z kontenerem z otwartymi drzwiami (5:41).

John Oliver, (zamerykanizowany exbrytol :)) zrobił nawet jeden odzinek swojego Last Week Tonight o amerykańskich pociągach i problemach które powinny zaadresować. Dla osób postrzegających kolej z europejskiej perspektywy problemy amerykańskich kolei wydają się na pierwszy rzut oka dziwaczne - np. kilkukilometrowy pociąg zatrzymując się przed semaforem blokował kilka przejazdów kolejowych na nawet kilka godzin i były przypadki gdy straż pożarna czy karetki pogotowia nie były w stanie przebić się do potrzebujących...
Z tymi przejazdami kolejowymi to jest niezła zabawa. Kolej jako fizyczna część, czyli torowisko jest często referowane jako "Right of way"-"Prawo jazdy". Tak że nawet przejazdy kolejowe faktycznie należą do kolei i kolej może sobie na nich robić co chce. Dochodzi nawet do tego że np. tu w Pennsylvanii lokalny policjant próbował dać maszyniście mandat za blokowanie przejazdu. A ten stał na czerwonym...i poszedł sobie na kawę na pobliską stację benzynową. Problem polega na tym że miasta i miejscowości nie chcą wydawać pieniędzy na przepusty pod, lub mosty nad linią kolejową, tylko próbują przeforsować "swoją rację" na kolejach. Ach ta Ameryka.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
„Right-of-way”, to nie ”prawo jazdy”, ale prawo przejazdu, jako pierwszy (w odniesieniu do ruchu drogowego), czyli nasze polskie “pierwszeństwo”. W przypadku kolei, przejazd to wydzielona część terenu, przeznaczona do użytku w celach komunikacyjnych. Nie należy do właściciela linii, ale umożliwia przejazd przez tereny prywatne, tereny hrabstwa (gminy), stanowe lub federalne.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
„Right-of-way”, to nie ”prawo jazdy”, ale prawo przejazdu, jako pierwszy (w odniesieniu do ruchu drogowego), czyli nasze polskie “pierwszeństwo”. W przypadku kolei, przejazd to wydzielona część terenu, przeznaczona do użytku w celach komunikacyjnych. Nie należy do właściciela linii, ale umożliwia przejazd przez tereny prywatne, tereny hrabstwa (gminy), stanowe lub federalne.
Racja, źle przetłumaczyłem. Ale w przypadku przynależności to bym polemizował. Gdy miasto, czy "County" chce polepszyć warunki przejazdu, kolej raczej za to nie zapłaci. To użytkownik drogi będzie ponosił koszty i budowa mostu będzie musiała raczej odbywać się tak aby nie blokować ruchu kolejowego. Być może w niektórych miejscach kolej także będzie musiała zapłacić za część inwestycji, ale tradycyjnie jak kolej była budowana to miała w swoim posiadaniu co najmniej kilka stóp od szyny zewnętrznej. Kolej musiała wszak ten ląd najpierw kupić. Może w Kanadzie jest inaczej. I tak te prawa są często "szare", jeśli ma się do czynienia np. z torami które są sporadycznie używane, lub wręcz opuszczone. W mojej okolicy kilka lat temu dochodziło do dyskusji na temat tzw. "Low Grade Line", znanej także jako Atglen and Susquehanna". Tory były wyrwane pod koniec lat 80tych (Conrail), ale gdy County chciało zorganizować tam drogę rowerową, doszło do przetargu z Norfolk Southern, który to jak się okazało był faktycznie właścicielem jako spadkobierca po kupieniu Conrail. Conrail nigdy nie pozbył się tego torowiska.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
“Railway Right of Way means a strip of land that is granted, through an easement or other mechanism, for transportation purposes. A right-of-way is reserved for the purposes of maintenance or expansion of existing services with the right-of-way.”
lawinsider.com
 

Podobne wątki