• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowy system identyfikacji wizualnej PKP CARGO

Reakcje
292 0 0
#21
zakładając ,że to taki krój literniczy jak pokazał autor wątku miałby być -to ..." kłania się" ten krój już raz użyty i to dawno temu przez CN tyle ,że Kanadyjczycy użyli go w maksymalnym sensie a na PKP cargo nie da się tak "zabawić" graficznie więc to by był kierunek niewłaściwy wg mnie
[DOUBLEPOST=1441905368,1441904872][/DOUBLEPOST]
- hmm.., a może jest inaczej , że to nie frajer ..,- i , że wreszcie trzeba by z tym drogim błękitnym malowaniem skończyć nie mówiąc o tych ultra seledynowych ozdobnikach, więc ludzie z firmy podjęli taką decyzję - zobaczymy jaką - na ile sensowną w estetyce
No cóż, matowy grafit raczej tańszą farbą nie będzie.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#30
ile było takich oficjalnych zmian w historii PKP Cargo?
Po utworzeniu spółki PKP Cargo, na jej stanie znalazło się wiele typów lokomotyw i wagonów. Lokomotywy w zasadzie w swoich typowych dla lat 90-tych barwach zielonych.
Po kilku latach niektóre serie lokomotyw otrzymały malowanie czerwono-niebiesko-białe. Dziś czasem zwane "przejściowym". Nie wiem czy wtedy powstały jakieś dokumenty narzucające na zakłady naprawcze takie malowanie lokomotyw, czy były ściśle określone barwy jak i rozmieszczenie wszelkich elementów graficznych na lokomotywie. Osobiście przypuszczam, że takie rzeczy nie zostały wtedy dokładnie określone, bo pomiędzy lokomotywami występowały różnice w wyglądzie.
W 2008 roku powstała "Księga identyfikacji wizualnej PKP Cargo S.A." w której wszystko zostało bardzo dokładnie określone. Zarówno barwy, jak i rozmieszczenie ich na pudle, według szablonów. Swoją drogą, poszczególne lokomotywy, mimo tego, i tak różniły się między sobą, co nie powinno mieć miejsca. Stworzone wtedy schematy malowania dla poszczególnych serii lokomotyw obowiązywały aż do teraz. Co ciekawe, w księdze tej znajdują się serie, jakie pozostają w eksploatacji do dziś, mimo to malowania tego nigdy nie otrzymały.
Kolejną zmianą w takim razie jest ta, o której jest ten wątek.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
#33
Po utworzeniu spółki PKP Cargo, na jej stanie znalazło się wiele typów lokomotyw i wagonów. Lokomotywy w zasadzie w swoich typowych dla lat 90-tych barwach zielonych.
Po kilku latach niektóre serie lokomotyw otrzymały malowanie czerwono-niebiesko-białe. Dziś czasem zwane "przejściowym". Nie wiem czy wtedy powstały jakieś dokumenty narzucające na zakłady naprawcze takie malowanie lokomotyw, czy były ściśle określone barwy jak i rozmieszczenie wszelkich elementów graficznych na lokomotywie. Osobiście przypuszczam, że takie rzeczy nie zostały wtedy dokładnie określone, bo pomiędzy lokomotywami występowały różnice w wyglądzie.
W 2008 roku powstała "Księga identyfikacji wizualnej PKP Cargo S.A." w której wszystko zostało bardzo dokładnie określone. Zarówno barwy, jak i rozmieszczenie ich na pudle, według szablonów. Swoją drogą, poszczególne lokomotywy, mimo tego, i tak różniły się między sobą, co nie powinno mieć miejsca. Stworzone wtedy schematy malowania dla poszczególnych serii lokomotyw obowiązywały aż do teraz. Co ciekawe, w księdze tej znajdują się serie, jakie pozostają w eksploatacji do dziś, mimo to malowania tego nigdy nie otrzymały.
Kolejną zmianą w takim razie jest ta, o której jest ten wątek.
Dzięki.

Pytałem, bo choćby na przykładzie modeli zauważyłem kilka trendów:

Wagony:
1. Stare malowanie wagonów (np. na kolor brązowy) plus granatowe logo na białym tle (biały prostokąt).
2. Niebieskie barwy wagonów plus identyczne jak wyżej logo.
3. Obecne niebieskie barwy z białym logo.

Lokomotywy:
1. Barwy kremowo-niebiesko-czerwone lokomotyw (szkoda, że praktycznie niewidoczne w modelach - tylko jakaś fantazja od Piko, nieliczne dziewiątki od EFC i indywidualne przeróbki).
2. Tylko nazwa PKP Cargo (niestylizowana) na oryginalnym malowaniu Alpha Trains.
3. Tylko nazwa spółki na starym malowaniu (plus pojedyncze przypadki historycznego malowania).
4. Motywy trawiaste na EU43.
5. Dwie, trzy lub może cztery (?) wersje różnego zestawienia niebieskich farb plus białe logo (występuje na tych samych lokomotywach - w modelach widać to na stonkach PIKO). Bywa, że są barwy niebieskie z seledynowym, albo bez seledynowego.

Samochody: ;-)
Tu widuję tylko przeróżne białawe oklejone w jakieś niebieskie trójkąty czy nie wiadomo co z granatowym logo spółki. Ogólnie to malowanie wygląda bardzo chaotycznie.

Szkoda, że zmieniają barwy. Te niebieskie były tak zgrabne stylistycznie, że wydawało się, że to docelowa kolorystyka grupy. Teraz mam nieodparte wrażenie, że to co zaprezentowano będzie tylko przejściowe.
 
Ostatnio edytowane:

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#34
Dokładnie. Ja też sądziłem, że skoro stworzono tyle wytycznych co do wyglądu taboru, budynków, papeterii i co tam jeszcze, to że malowanie to zagości na długo. Ale widać taka dziś tendencja, że wiele firm co chwilę zmienia barwy i logo, czasem nawet nazwę. Szkoda tym bardziej, że czasem tym sposobem odchodzi się od tego co było ładne i estetyczne oraz bardzo już rozpoznawalne. Przykład totalnej zmiany - CPN.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#38
-hmm... - nie wiem co jest , -ale odbieram ten nowy znak firmowy jako etykietę nowej instytucji produkującej ciepło dla ludzi a czerowny element tej kompozycji jako graficzna anegdotę z zacieranie m dłoni w celu ogrzewczym do czerwoności - - wg mnie "odjechało" to niefortunnie od transportu na rzecz ... innej gałęzi gospodarki-
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#39
- według Elizabeth W.Adler z podręcznika "PRINT THAT WORKS"The First Step-by-Step Guide that integrates Writing,Design,and Marketing
Bull Publishing Company Palo Alto Califoria

Whay Makes A Good Logo

* A good logo has impact.
* A good logo is good to look at.
* A good logo is understandable.
* A good logo is distinctive.
* A good logo creates a positive image.
* A good logo accurately representsyour business or organization.
* A good logo is simple.
* A good logois memorable.
* A good logo is flexible.
* A good logo copies well.
* A good logo wears wellovertime .
* A good logo is one you're proud of.
 

Podobne wątki