• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.429 146 0
To jeszcze jedno pytanie o te platformy kontenerowe (m.in. ta Roco 77347, ale i pozostałe wymienione wyżej Trix i Adam Modellbau): Jakich firm kontenery pasują na te wagony - chodzi mi o modele zwykły kontenerów 20 i 40, żeby pasowały na te "cycki" na platformach. :)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.976 275 41
Reasumując...
Sgns 7 to
starszy brat bergamońskiego oraz mafijnego-sycylijskiego Sgns 691 .... :D
Ale po kolei ...


Forma wagonu to na DB AG Sgns 692 Gattungsbezeichnung ( rodzaj przeznaczenia - po naszemu kod literowy rodzaju przeznaczenia ) nabyty przez AAE w 1994r od Vagonka Studenka ( Czechy ).
Wydzierżawiony przez DB AG w liczbie 300szt w 1995r. Umowa najmu wygasła 31.5.1996. Zwrócone do AAE.
W VI epoce jako Sgns 7 AAE ( do 2015r )


Oznaczenia oraz numer wagonu - modelu ( nie udokumentowny ) jest w zakresie numerycznym tego typu wagonów wydzierżawionych przez PKP Cargo od AAE.

Następna seria produkcyjna w 1996 roku o kodzie Sgns 691 w liczbie 500szt została zlecona przez DB AG w Ferret Bergamo/I
oraz ... w Costamasnaga na Sycylii
!


Krótko mówiąc dwumiotne stado konstrukcyjne Sgns 691/692 to wytwór i narzędzie finansowe podmiotów tzw."wolnego rynku"
( kapitalistycznych gangów *4 )
: Ferret, Costamasnaga (!), AAE, DB AG, PKP Cargo oraz czeskiej wagonowej studentki ... :D


Na podstawie :
1 postów powyższych
2 Die Güterwagen der DB AG Stand 1998 S.Carstens
3 posiadanego modelu konstrukcji w innym oznaczeniu

4 * Klasycy Myśli Zachodniej prof. Werner Sombart



C o s t a m a s n a g a ... ! :love:
 
Ostatnio edytowane:

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
583 0 0
Reasumując...
Sgns 7 to
starszy brat bergamońskiego oraz mafijnego-sycylijskiego Sgns 691 .... :D
Ale po kolei ...


Forma wagonu to na DB AG Sgns 692 Gattungsbezeichnung ( rodzaj przeznaczenia - po naszemu kod literowy rodzaju przeznaczenia ) nabyty przez AAE w 1994r od Vagonka Studenka ( Czechy ).
Wydzierżawiony przez DB AG w liczbie 300szt w 1995r. Umowa najmu wygasła 31.5.1996. Zwrócone do AAE.
W VI epoce jako Sgns 7 AAE ( do 2015r )


Oznaczenia oraz numer wagonu - modelu ( nie udokumentowny ) jest w zakresie numerycznym tego typu wagonów wydzierżawionych przez PKP Cargo od AAE.

Następna seria produkcyjna w 1996 roku o kodzie Sgns 691 w liczbie 500szt została zlecona przez DB AG w Ferret Bergamo/I
oraz ... w Costamasnaga na Sycylii
!


Krótko mówiąc dwumiotne stado konstrukcyjne Sgns 691/692 to wytwór i narzędzie finansowe podmiotów tzw."wolnego rynku"
( kapitalistycznych gangów *4 )
: Ferret, Costamasnaga (!), AAE, DB AG, PKP Cargo oraz czeskiej wagonowej studentki ... :D


Na podstawie :
1 postów powyższych
2 Die Güterwagen der DB AG Stand 1998 S.Carstens
3 posiadanego modelu konstrukcji w innym oznaczeniu

4 * Klasycy Myśli Zachodniej prof. Werner Sombart



C o s t a m a s n a g a ... ! :love:
Tak... Przy czym:
Zamawiającym wagony było AAE, a DB jednym z wielu dzierżawiących. AAE oferowała te wagony wielu podmiotom.
W nomenklaturze AAE były to wagony Sgns 7 (wcześniejsze serie produkcyjne Studenka'92~'95) i Sgns 11 (późniejsze wagony Studenka '98~'00),
DB po przyjęciu wagonów do swojego inwentarza oznaczył je Sgns 692 w swoim systemie. Można jeszcze dodać, że w późniejszych latach AAE czasami przed numer dodawało literę rodzaju np: Sgns S7. Jest jeszcze temat Sgns 1 i Sgnss 25, które ten model może zupełnie poprawnie przedstawiać... ale nie rozpędzajmy się za bardzo.

Sgns 691 różnią się zauważalnie i je lepiej przedstawia osobny model Marklina.

Ponadto znalazłem poszlakę na temat tych wagonów:
https://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/u68.htm
W poniższym linku, jest linijka, że 30 Sgns-ów wynajęto firmie Polzug w drugiej połowie lat'90.
Tylko... w dalszym ciągu mam zgryz. Jeżeli wagonów było 30, to dlaczego model ma numer ...046-4 ?
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 39 11
Model ma przedstawiać wagon typu - 434Z Sgns Ostrów Wielkopolski 2007,
Nie.

Tylko... w dalszym ciągu mam zgryz. Jeżeli wagonów było 30, to dlaczego model ma numer ...046-4 ?
To jest dużo późniejszy wynajem i nie ma nic wspólnego z Polzug-iem.

Model jest jak najbardziej kopią oryginału (z "łatami" włącznie), kontenery zbiornikowe na nim to już zupełnie inna bajka - bo można było dobrać lepiej oznaczenia do typu xMT5 lub xMT6 z właściwego jemu okresu (oznaczenia - tak jednak typ konstrukcji pokazany na wizualizacji - fikcja, ale nikt takiego nie ma i nie sądzę by Roco zrobiło coś nowego w temacie skoro do dziś nie potrafiło zrobić porządnego 22G1....)
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.909 121 1
Kolejne odbicie piłeczki na stronie PIKO odnośnie terminu dostępności. Ponownie na wszystkie wersje Pm2 wpadł koniec STYCZNIA 2024.
Chyba kolejne odbicie piłeczki;) Informacja z Facebooka warszawskiego sklepu Przystanek:
Grudniowa dostawa nowości z PIKO Polska została podzielona na dwie części:
Przed Świętami otrzymamy m.in. modele parowozu Pm2.
Już po Bożym Narodzeniu do sprzedaży trafią dolnośląskie wagony 120A.
O dokładnych datach dostaw będziemy informować na bieżąco.


[...]
Przecież PIKO na swojej stronie zmieniło termin wydania na koniec stycznia 2024.

Przystanek Sklep Hobbystyczny
[...] nasze modele właśnie się pakują i będą przed Świętami.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 10
Tabor 31
Tabor 365
Tabor 564
Tabor 339

Podobne wątki