• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.104 129 19
To wygięcie w dolnej krawędzi ramy jest również nad drugim kołem wózka - to po prostu kompromis modelarski mający na celu zapewnienie lepszych własności jezdnych modelu, a konkretnie możliwości poruszania się po "tramwajowych" łukach (łukach o bardzo małych promieniach), które wymagają, aby wózki w modelu mogły się obracać bardziej niż na prawdziwej kolei, a co za tym idzie, w związku z wysokimi obrzeżami kół, konieczne było przerobienie dolnej linii ramy wagonu, aby nie kolidowała z obrzeżami kół.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.087 48 1
No, niby różnica jest w "podcięciu" ramy, ale okazuje się, że w katalogu PKP Cargo jest wagon wyprodukowany przez EKK Wagon Ostrów Wielkopolski:
IMG_20231208_200704.jpg

Wychodzi na to, że to są dwa różne wagony.
Oryginalny odpowiednik Sgns AAE Roco wygląda tak:
181112 Yverdon Sgns betteraves 0.jpg

IMG_20231208_223617.jpg

Skoro PKP Cargo wypożyczało te wagony od AAE to chyba jest OK.
Te "podcięcia" w oryginale są mniejsze, ale może w modelu chodzi o umożliwienie jazdy po ciasnych łukach. Najlepiej by było, gdyby wypowiedział się ktoś, kto ma tego typu wagon Roco.
 
Ostatnio edytowane:

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
574 0 0
Z mojego punktu widzenia:

Model ma przedstawiać wagon typu - 434Z Sgns Ostrów Wielkopolski 2007,
natomiast forma plastikowa powstała w oparciu o przedstawiony powyżej - Sgns 7 Vagonka Studenka 1992-1995
(był to chyba najliczniejszy Sgns spotykany w Niemczech, niemniej współcześnie wiele z nich skrócono do 40' Sgmmns-ów)

Obydwa wagony to ustandaryzowane wagony platformy 60'. Niemniej szczegóły konstrukcyjne zależą już oczywiście od konkretnego zakładu produkcyjnego. Oprócz przeskalowanych w modelu podcięć ramy pod koła jezdne, widoczną różnica jest także fakt, że nowszy polski wagon ma zaokrąglenia tam gdzie rama zmienia przekrój, a czeski ma kanciastą zmianę geometrii. Zauważalne różnice występują też przy konstrukcji nośnej widzianej z góry, ale w większości przypadków kontenery to zasłaniają.
Ogólnie nowszy polski wagon jest bardziej "zaokraglany" ze względu na powszechniej dostępną technologię cięcia blach laserem/plazmą CNC,
ale są to szczegóły na które trzeba zwrócić uwagę aby te wagony rozróżnić.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.783 119 1
Z mojego punktu widzenia:

Model ma przedstawiać wagon typu - 434Z Sgns Ostrów Wielkopolski 2007,
natomiast forma plastikowa powstała w oparciu o przedstawiony powyżej - Sgns 7 Vagonka Studenka 1992-1995
(był to chyba najliczniejszy Sgns spotykany w Niemczech, niemniej współcześnie wiele z nich skrócono do 40' Sgmmns-ów)

Obydwa wagony to ustandaryzowane wagony platformy 60'. Niemniej szczegóły konstrukcyjne zależą już oczywiście od konkretnego zakładu produkcyjnego. Oprócz przeskalowanych w modelu podcięć ramy pod koła jezdne, widoczną różnica jest także fakt, że nowszy polski wagon ma zaokrąglenia tam gdzie rama zmienia przekrój, a czeski ma kanciastą zmianę geometrii. Zauważalne różnice występują też przy konstrukcji nośnej widzianej z góry, ale w większości przypadków kontenery to zasłaniają.
Ogólnie nowszy polski wagon jest bardziej "zaokraglany" ze względu na powszechniej dostępną technologię cięcia blach laserem/plazmą CNC,
ale są to szczegóły na które trzeba zwrócić uwagę aby te wagony rozróżnić.
A gdzie zostało podane, że model Roco ma odpowiadać wagonowi 434Z Sgns z Ostrowa Wielkopolskiego:niepewny:
W opisie producenta jest informacja: wagon kontenerowy typu Sgns firmy Ahaus Alstätter Eisenbahn wydzierżawiony Polskim Kolejom Państwowym. Co raczej sugeruje, że wagon jest produkcji zagranicznej.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.087 48 1
Z mojego punktu widzenia:

Model ma przedstawiać wagon typu - 434Z Sgns Ostrów Wielkopolski 2007,
natomiast forma plastikowa powstała w oparciu o przedstawiony powyżej - Sgns 7 Vagonka Studenka 1992-1995
(był to chyba najliczniejszy Sgns spotykany w Niemczech, niemniej współcześnie wiele z nich skrócono do 40' Sgmmns-ów)

Obydwa wagony to ustandaryzowane wagony platformy 60'. Niemniej szczegóły konstrukcyjne zależą już oczywiście od konkretnego zakładu produkcyjnego. Oprócz przeskalowanych w modelu podcięć ramy pod koła jezdne, widoczną różnica jest także fakt, że nowszy polski wagon ma zaokrąglenia tam gdzie rama zmienia przekrój, a czeski ma kanciastą zmianę geometrii. Zauważalne różnice występują też przy konstrukcji nośnej widzianej z góry, ale w większości przypadków kontenery to zasłaniają.
Ogólnie nowszy polski wagon jest bardziej "zaokraglany" ze względu na powszechniej dostępną technologię cięcia blach laserem/plazmą CNC,
ale są to szczegóły na które trzeba zwrócić uwagę aby te wagony rozróżnić.
Wagon Roco to Sgns 7, co udowodniłem już wcześniej.
IMG_20231209_003026.jpg

IMG_20231209_003504.jpg
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
574 0 0
A gdzie zostało podane, że model Roco ma odpowiadać wagonowi 434Z Sgns z Ostrowa Wielkopolskiego:niepewny:
W opisie producenta jest informacja: wagon kontenerowy typu Sgns firmy Ahaus Alstätter Eisenbahn wydzierżawiony Polskim Kolejom Państwowym. Co raczej sugeruje, że wagon jest produkcji zagranicznej.
O! Faktycznie, złapałem się na pułapkę:

82 51 4556 0XX-X - To wagony z Ostrowca. Od wyprodukowania, do dziś w tym zakresie.
31 51 4556 0XX-X - To najprawdopodniej przerejestrowane na parę lat wagony AAE produkcji Studenki. Niemniej o foto ciężko.

Czyli i forma i malowanie wagonu by się pokrywało. Niemniej chyba chciałbym zobaczyć foto oryginału.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
To najprawdopodniej przerejestrowane na parę lat wagony AAE produkcji Studenki.
O ile ja wiem, obecnie w UE nie ma możliwości przerejestrowania taboru, ani na parę lat, ani na stałe. Raz nadany numer pozostaje do końca przypisany do danego pojazdu, nawet przy zmianie jego właściciela i kraju właściciela, a tym bardziej przy czasowej zmianie użytkownika (na zasadzie wynajmu, dzierżawy, użyczenia itp.) - chyba że coś się zmieniło przez ostatnie parę lat, odkąd już zawodowo nie mam z tym żadnej styczności.
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
574 0 0
O ile ja wiem, obecnie w UE nie ma możliwości przerejestrowania taboru, ani na parę lat, ani na stałe. Raz nadany numer pozostaje do końca przypisany do danego pojazdu, nawet przy zmianie jego właściciela i kraju właściciela, a tym bardziej przy czasowej zmianie użytkownika (na zasadzie wynajmu, dzierżawy, użyczenia itp.) - chyba że coś się zmieniło przez ostatnie parę lat, odkąd już zawodowo nie mam z tym żadnej styczności.
Jak najbardziej, tak jest. Ale omawiany wagon jest oznaczony 51 PKP, a nie 51 PL-PKPC. Czyli jest jeszcze sprzed wprowadzenia współczesnych przepisów. Tak samo jak najemca wagonu AAE nie istnieje od 2015 roku.
Omawiany wagon należy datować gdzieś na przełom milenium +/-7 lat.

Oczywiście wszystko opiera się na założeniu, że ROCO nie robi nas w bambuko i faktycznie były wagony z takimi numerami, co jest możliwe, mimo braku zdjęć, bo niewielkie serie wagonów z z wczesnych lat '00 często nie są w ogóle udokumentowane na "googlowalnym" internecie.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.104 129 19
Tyle osób fotografuje pociągi, ale Google nie znalazło wagonu PKP 31 51 4556 046-4 Sgns
Niestety większość fotografuje tylko lokomotywy, a nawet jeśli fotografuje również wagony (tak jak ja), to rzadko kiedy publikuje zdjęcia wagonów, bo nie ma do tego jednego dużego serwisu internetowego (na podobieństwo Ilostanu Pojazdów Trakcyjnych), a nie każdy fotograf lub raczej mało który, prowadzi własną stronę internetową. Pomijam fakt, że niestety wśród pasjonatów kolei największym zainteresowanie cieszą się lokomotywy, a wagony... są traktowane tak jakby były tylko dodatkiem - mało kto się nimi interesuje. Chlubnym wyjątkiem w sprawie fotografii wagonów jest Wrocławska Galeria Kolejowa, na której można znaleźć bardzo dużo zdjęć wagonów, choć oczywiście głównie pasażerskich, ale trochę towarowych też jest. Niestety mieli jakiś czas temu awarię... więc obecnie witryna wygląda nieco inaczej niż wcześniej.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.067 143 7
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 21
Tabor 313
Tabor 539
Tabor 339
Tabor 382

Podobne wątki