• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
767 43 0
#21
Moja wypowiedź została przeniesiona do innego wątku, ale dotyczy bezpośrednio modeli planowanych na 2023 rok, więc ponawiam pytanie i proszę go nie przenosić! Nurtuje mnie różnica w odcieniu żółtego koloru. Wynika z trudności z powtarzalnością farb w tym okresie, czy zmiany schematu malowania?
Powoli zaczynam się bać tutaj cokolwiek pisać...
Tylko Twoje pytanie nie jest na temat. To jest wątek o nowościach na 2023 rok, a nie o kolorach na wagonach. Jest wątek o wagonach Tilliga to tam zadawaj takie pytania.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.996 29 2
#22
Pytasz o kolor linii, tymczasem jestem pewien że wizualizacja nijak się ma do modelu /mam na myśli inne podwozie na fajnej, zgodnej z wag. PKP wizualizacji, a rzeczywistym modelu Tilliga/.
Pytam z czego wynika różnica odcienia żółtego na wizualizacji modelu z przydziałem szczecińskim i wizualizacji modelu z przydziałem warszawskim.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
414 5 2
#25
Podobnie było w sypialnych firmy ROCO z epVa.
Model 64820 ma logo w kolorze pomarańczowym rev. 90.06.15
1665658754121.png

Model 64821 ma logo w kolorze kremowym rev. 93.06.16
1665658694601.png


Wars Tilliga Warszawski ma malowanie fabryczne - rewizja Görlitz, a Szczeciński już jest po rewizji Pruszkowskiej i pewnie dlatego ma inny odcień logo.
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
696 54 1
#27
@OLF Pudełko... to jest tematem poprzedzającego Ciebie postu. Także ten, teges. Będzie się działo. Nowe kolekcjonerstwo - pudełka ;)
:)
Pudełko pudełkiem, ale zawartość tego pudełka bedzie mega:love:.
I masz całkowitą słuszność(y), bo znając życie będzie się działo.

Co do samego pudełka, to cieszy "stare", sprawdzone eleganckie i trwałe wykonanie oraz sprawdzona atrakcyjna grafika. Fajnie mieć coś takiego w rękach, a przecież to pierwsze co w rękach mamy, zanim dobierzemy sie do jeszcze ciekawszej zawartości :)(y)
 

kareks

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
253 10 2
#32
Wagony typu 440V były produkowane od 1999 do 2006 roku przez Fabrykę Wagonów Gniewczyna.
Wagony eksploatowane przez PKP Cargo posiadają numerację EVN w zakresie od 663 4002 do 663 7539
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 39 11
#37
W kolejnym roku do budowy przystąpił też zakład w Zielonej Górze.
I warto przy tym wspomnieć, że w pierwszej wersji wykonania - czyli według ostrowskiej dokumentacji i tym samym takiej, jaką przedstawia model SM - Zastal produkował przez około rok. Pod koniec 2001 roku powstawały już wagony według drugiej wersji wykonania - na zmodyfikowanej, zielonogórskiej dokumentacji, z mechanizmami rozładunku i samym wyglądem klap bliźniaczo podobnym do zastalowskiej konstrukcji typu 436V.
Reasumując:
- 440V pierwszy wariant wykonania - "projekt Ostrów" - lata produkcji 1999-2001
- 440V drugi wariant wykonania - "projekt Zielona Góra" - lata produkcji 2001-2006

EVN w zakresie od 6634 002 do 6637 539
W tym zakresie numerycznym były również wagony typu 436V, produkowane w latach 1997-2000.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 10
Tabor 0
Tabor 18
Tabor 17
Tabor 339

Podobne wątki