• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
758 12 1

A-K

Użytkownik
Reakcje
108 1 0
Odpowiadając z pewnym opóźnieniem
Kolega pracował w tamtych czasach, przy załadunkach wagonów chłodni, czy narzuca nam swoją wizję PRL?
Nie, kolega pracował przez kilkadziesiąt lat w jednostce PKP która odpowiadała za coś w rodzaju nadzoru nad procesem produkcji i utrzymania taboru (nad ZNTK Ostrów Wielkopolski też), w związku z tym nie czerpie swojej wiedzy z góry papierów którą ma w domu i w wolnych chwilach doczytuje a potem wstawia posty zakładając, że to co doczyta to Prawda Niekwestionowana, tylko ze swojego doświadczenia zawodowego.
Z tego doświadczenia wynika to co napisałem: papier to papier a rzeczywistość to rzeczywistość. Istnieje znacząca korelacja między jednym a drugim ale szacunkowo to nie przekracza 70% no może optymistycznie 80 :).
Powyższe w znacznym stopniu wynika z tego że dokument/dokumentacja żyje własnym życiem np. to że rysunek konstrukcyjny powstał nie znaczy że został wdrożony do produkcji (zależy co jest w tabeli zmian - jak jest pusta to pułkownik). Jak został wdrożony to nie od razu. W skrajnych przypadkach od rysunku do seryjnej produkcji mija kilka lat jeżeli wymagana jest eksploatacja próbna bo zmianie podlegał odpowiedzialny podzespół np. hamulec.
Na końcu się czasem okazuje, że po tych kilku latach i tak nie będzie wdrożony bo zakończono produkcję wagonu/lokomotywy albo opracowano nowe / lepsze rozwiązanie itp.
Do tego trzeba sobie doliczyć typowe w tamtym okresie braki w zaopatrzeniu i konieczność wydawanie zgody pisemnej na odstępstwa od dokumentacji konstrukcyjnej tak ZNTKom jak i producentom (np. pulpit kilkudziesięciu 201E [ET22] PAFAWAG pomalował na czerwono a nie wiśniowo bo zabrakło farby w hurtowniach).
Itd. itp.
Co do koncepcji, że w 202L załadowywano tylko to co było w DTR napisane to z całym szacunkiem dla autora ale rozbawiła mnie do łez (poważnie).
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.357 124 1
Sklep Modelmania zaprezentował trzy modele wagonów towarowych od Exact-Train:

1. EX20335 - PKP, 301 391, typ Wddo, drzwi drewniane, rewizja: 28.4.56, ZNTK Bydgoszcz
EX20335.jpg

2. EX20399 - PKP, 359 485, typ Wddo, drzwi drewniane z zastrzałami, rewizja: 28.4.56, ZNTK Bydgoszcz
EX20399.jpg

3. EX20334 - PKP, 27 51 501 6 266-5, typ .E, drzwi blaszane, rewizja: 27.9.74, ZNTK Starga

EX20334.jpg

Źródło: modelmania.com.pl
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
Szara węglarka powinna chyba mieć numer 7 cyfrowy z "0" na początku i PKP z kropkami ?
Dokładnie. Do tego jeszcze jest to kolejna mutacja mutacji. Czyli wersji gdzie do oznaczeń z lat 58-60, dodano orła co jest nieprawidłowe. A teraz jeszcze pomalowano na szaro. Dwa pozostałe, to przynajmniej pozmieniane numery starszym dobrych wersji. Ale przy tej cenie to i tak ...
To są skutki, że ktoś idzie po niskobudżetówie i nie konsultuje z tymi co mają pojęcie.
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.268 88 0
Zastanawiają mnie też oznaczenia 3 węglarek Exact z rewizją 1974. Czy taka rewizja i jednocześnie brak oznaczeń w nawiasach to poprawne zestawienie?

1639748121855.png


Jest .E
W innych wagonach z epoki IVa było .E (Wddo)

Czy z racji, że to późna IVa, te starsze oznaczenia w nawiasach nie były już malowane?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Dwa różne numery wagonów i zdaje się jeden bez napisu: ochronny.
Oba sa ochronne i identyczne, nawet co do numerow inw.

PS. Balagan na stronie. Otoz jest zdjecie tego samego pojazdu pod roznymi nr katalogowymi. A tylko w opisie jest rozny nr inwentazowy. I nie wiem skad Kolega wnioskuje, ze jeden z nich nie jest ochronny, bo w opisie tego tez nie ma...
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 98 2
Kolegio Spacerowicz. Proponuję założyć własne forum i wtedy możesz tam ustalać własne zasady.
Oba sa ochronne i identyczne, nawet co do numerow inw.

PS. Balagan na stronie. Otoz jest zdjecie tego samego pojazdu pod roznymi nr katalogowymi. A tylko w opisie jest rozny nr inwentazowy. I nie wiem skad Kolega wnioskuje, ze jeden z nich nie jest ochronny, bo w opisie tego tez nie ma...
Screenshot_20211217-172551_Allegro.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 53
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki