Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Ja zadnego zalu,czy pretensji do nikogo nie mam,bo to nie o to chodzi.Robie zakupy w innych sklepach gdzie jest to mozliwe, bo u p.Ryszarda nie mam takiej mozliowsci niestety.
Ja zadnego zalu,czy pretensji do nikogo nie mam,bo to nie o to chodzi.Robie zakupy w innych sklepach gdzie jest to mozliwe, bo u p.Ryszarda nie mam takiej mozliowsci niestety.
Tak też myślałem, po sprawdzeniu skąd jest kolega @Sebastian B., ale na stronie sklepu nic takiego nie znalazłem. Może trzeba dać informacje i będzie po sprawie.
Ze sklepu Przystanek Hobby od p.Mateusza Najwerta doszły wieści o planowanych na listopad dwóch "bipach" PKP Rivarossi ze ściętym dachami.
Jedna ze stacji Poznań druga ze stacji Wrocław. Obie czteroczłonowe ! Dystrybutorem i pewnie inicjatorem jest zasłużony SK Model.
Czyli mamy 59 wagonów ... ! Więc do liczby ca.15300 należy dopisać przynajmniej 300 x 4 + 300 x 4 = 2400 Czyli17tyś 700 wagonów PKP od końca sierpnia do końca roku !
Co do mnie to łykam jedna bipę , podwójnie cysternę Robo z IV ep. , dwa 111A Piko w IVep , dwa zestawy PMR/Albert w IVep.
Razem 12 wagonów .
Chyba że wpuszczę się w ... DEC ! Wtedy podwójnie Robo ( 4 wagony ) i podwójnie Piko ( 6 wag) razem dodatkowe 10.
Czyli razem 22 wagony .
@DRACULA Andrzej, Ty dużo wiesz, bo masz niezłą siatkę wywiadowczą.
Wagony węglarki Linz, Villach i Klagenfurt od Exact-train ukażą się jeszcze w tym roku?
Bo na wizualizacjach wyglądają bardzo ciekawie.
@DRACULA Andrzej, Ty dużo wiesz, bo masz niezłą siatkę wywiadowczą.
Wagony węglarki Linz, Villach i Klagenfurt od Exact-train ukażą się jeszcze w tym roku?
Bo na wizualizacjach wyglądają bardzo ciekawie.
Przyznam się że po debiucie Exact'u w postaci karykaturalnie/makabrycznie wykonanego Oppelna ... postanowiłem zapomnieć o tej firmie.
Na eBay'u dało się kupować go wersji DB za 47% ceny ! Co chyba potwierdza moją druzgocącą ocenę .
Co do Linza i Villacha to wypuściło te modele Roco i Artitec ... i moim zadaniem jest to ta sama forma ! Ale udana - choć uchwyty przestrzenne przy drzwiach są 2 x za duże !
No ale mówisz że Exact zapowiada też Klagenfurta to zmienia sytuację co do podejrzeń że z tych samych form skorzysta i Exact.
Musiałbym się dopiero spróbować czegoś się dowiedzieć ...
Przyznam się że po debiucie Exact'u w postaci karykaturalnie/makabrycznie wykonanego Oppelna ...
Co do Linza i Villacha to wypuściło te modele Roco i Artitec ... i moim zadaniem jest to ta sama forma ! Ale udana - choć uchwyty przestrzenne przy drzwiach są 2 x za duże !
No ale mówisz że Exact zapowiada też Klagenfurta to zmienia sytuację co do podejrzeń że z tych samych form skorzysta i Exact.
...
Faktycznie Oppeln im delikatnie mówiąc ''nie wyszedł'' i też sobie darowałem. Modele Roco i Artitec są z tej samej formy, mam model Artiteca i w środku jest wkładka Roco. Oni to zrobili w jakiejś kooperacji.
Tu masz link do storny Exact. Strona jest zrobiona troszkę dziwnie, ale coś już jest pokazane. Jeżeli będzie tak jak na wizualizacjach, to myślę, że będzie można skompletować niezły skład. https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/
Faktycznie Oppeln im delikatnie mówiąc ''nie wyszedł'' i też sobie darowałem. Modele Roco i Artitec są z tej samej formy, mam model Artiteca i w środku jest wkładka Roco. Oni to zrobili w jakiejś kooperacji.
Tu masz link do storny Exact. Strona jest zrobiona troszkę dziwnie, ale coś już jest pokazane. Jeżeli będzie tak jak na wizualizacjach, to myślę, że będzie można skompletować niezły skład. https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/
Rzeczywiście ten Klagenfurt ( wersja wojenna - późniejsze Omm34 DB ) zapowiada się na wizce nie z tej ziemi !
Dziwię się od lat ze Brawa nie wzięła się za tak masowe wagony na DB/DR/DRG/PKP ( i inne europejskie zarządy ) jak właśnie węglarki Klagenfurt i Breslau ?! A tym czasem ESU ( cysterna Deutzer ) i Exact zaczynają im deptać po piętach .
Jak na tle takiego wykonania wyglądają nowości polskich konstrukcji PKP ... średnio !
Zważywszy że kosztują po 200-220 zł ! Czyli relatywnie w cenie Brawy i ESU ...
Krótko mówiąc jak ktoś powiedział : "... mamy w Polsce drogą gastronomię , drogie mieszkania i domy to napewno ... i bardzo drogie w stosunku jakości do ceny modele PKP ... " Zaiste można poczuć się dowartościowanym ! Można poczuć się europejczykiem !
Rzeczywiście ten Klagenfurt ( wersja wojenna - późniejsze Omm34 DB ) zapowiada się na wizce nie z tej ziemi !
Dziwię się od lat ze Brawa nie wzięła się za tak masowe wagony na DB/DR/DRG/PKP ( i inne europejskie zarządy ) jak właśnie węglarki Klagenfurt i Breslau ?!
Zajrzałem na stronę i oprócz wagonów serii Gbs obejrzałem również zapowiedź wspomnianych modeli wagonów węglarek Klagenfurt. Powiem szczerze, że szczęka mi opadła... postanowiłem więc pokazać zdjęcia prototypowego modelu na forum zważywszy, że są zapowiedziane również modele wagonów w oznakowaniu PKP:
Wrażenie zrobiły na mnie filigranowe metalowe detale. Przyglądając się zdjęciom prototypowego modelu zacząłem się również zastanawiać czy i burty wagonu nie są wykonane z metalu, tak aby uzyskać możliwie dużą masę modelu bez konieczności umieszczania dodatkowego obciążenia w podłodze wagonu kosztem źle odwzorowanej wysokości podłogi.
Teraz co nas czeka:
- 41 [!] modeli (w tym 2 zestawy po 2 wagony i 3 zestawy po 3 wagony) zarządów kolejowych z całej Europy
- DRG:
- Ex20140 - epoka II - zestaw 3 modeli wagonów Klagenfurt
- Ex20352 - epoka II - 1 model wagonu Klagenfurt, w wojennym kamuflażu, z drewnianymi drzwiami
- Ex20353 - epoka II - 1 model wagonu Klagenfurt, w wojennym kamuflażu, z metalowymi drzwiami
- Ex20146 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
- Ex20147 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, OPW, z drewnianymi drzwiami
- DB:
- Ex20141 - epoka IIIb - zestaw 3 modeli: 2 modeli wagonów Klagenfurt, 1 modelu Duisburg)
- Ex20143 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- Ex20144 - epoka IIIb - 1 model wagonu Duisburg
- Ex20145 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, z metalowymi drzwiami
- Ex20354 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, Kopalnia Węgla Sophia Jacoba, z drewnianymi drzwiami
- PKP:
- Ex20342 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- Ex20343 - epoka IV - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami
- Ex20344 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami
- Ex20345 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
- ČSD:
- Ex30340 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- Ex30347 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
- Ex30348 - epoka IV - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
- CFR:
- Ex20346 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- Ex20362 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- JŽ:
- Ex20359 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- ÖBB:
- Ex20148 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- Ex20149 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami
- Ex20354 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, Kopalnia Węgla Sophia Jacoba
- SNCF:
- Ex20341 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami i francuskimi łożyskami
- Ex30349 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
- Ex20350 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- Ex30351 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
- Ex20356 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, Kopalnia Węgla Sophia Jacoba, z drewnianymi drzwiami
- NMBS:
- Ex20357 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, Kopalnia Węgla Sophia Jacoba, z drewnianymi drzwiami
- Ex30358 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
Łącznie 41 modeli w tym:
- 21 modeli wagonów w oznaczeniach kolei niemieckich
- 5 modeli wagonów w oznaczeniach kolei francuskich
- 4 modele wagonów w oznaczeniach kolei polskich
- 3 modele wagonów w oznaczeniach kolei czechosłowackich
- 3 modele wagonów w oznaczeniach kolei austriackich
- 2 modele w oznaczeniach kolei rumuńskich
- 2 modele w oznaczeniach kolei belgijskich
- 1 model w oznaczeniach kolei jugosłowiańskich
Pod względem ilości modeli jesteśmy na trzecim miejscu (podium )! Będą trzy modele z epoki III i jeden z epoki IV . Plan wydawniczy wygląda imponująco . Zobaczymy czy uda się go zrealizować ... czego oczywiście holenderskiej firmie życzymy . Ciekawe jaka będzie cena modelu ?
Zajrzałem na stronę i oprócz wagonów serii Gbs obejrzałem również zapowiedź wspomnianych modeli wagonów węglarek Klagenfurt. Powiem szczerze, że szczęka mi opadła... postanowiłem więc pokazać zdjęcia prototypowego modelu na forum zważywszy, że są zapowiedziane również modele wagonów w oznakowaniu PKP:
Wrażenie zrobiły na mnie filigranowe metalowe detale. Przyglądając się zdjęciom prototypowego modelu zacząłem się również zastanawiać czy i burty wagonu nie są wykonane z metalu, tak aby uzyskać możliwie dużą masę modelu bez konieczności umieszczania dodatkowego obciążenia w podłodze wagonu kosztem źle odwzorowanej wysokości podłogi.
Teraz co nas czeka:
- PKP:
- Ex20342 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- Ex20343 - epoka IV - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami
- Ex20344 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami
- Ex20345 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
Pod względem ilości modeli jesteśmy na trzecim miejscu (podium )! Będą trzy modele z epoki III i jeden z epoki IV . Plan wydawniczy wygląda imponująco . Zobaczymy czy uda się go zrealizować ... czego oczywiście holenderskiej firmie życzymy . Ciekawe jaka będzie cena modelu ?
Prototyp Klagenfurta, był pokazany na początku tego roku. Linz i Villach są dopiero w rysunkach. Więc o ile na Klagenfurta jest szansa w 2019, to kolejne typy najwcześniej na przełomie 2019/2020.
- PKP:
- Ex20342 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- Ex20343 - epoka IV - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami
- Ex20344 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami
- Ex20345 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
Tu ujawnia się bardzo istotna sprawa odnośnie wzmocnień drzwi ! Wg.info. od Głównego Archiwisty-Krzysztof Koj. Klagenfurty tylko przez pierwsze 12 powojennych lat na PKP nie miały diagonalnych wzmocnień na drzwiach. Od 1957 powszechnie już występowały z drewnianymi drzwiami ze wzmocnieniem. Aż do końca swojej obecności na PKP do lat 70. Na PKP Klagenfurty nigdy nie miały metalowych drzwi. Po za jedynym chyba wyjątkiem jaki zachował się bodajże w Muzeum w Skierniewicach.
Sam Exact Train uzyskał profesjonalną dokumentację od PMR K.Koj na Klagenfurty . I miała nastąpić owocna współpraca/dystrybucja poprzez PMR. Dalej współpracę Exact zerwał pod wpływem obietnic bez pokrycia ( w tym i posiadania odpowiedniej historycznej dokumentacji ! ) ze strony innego dystrybutora .
Szkoda bo w temacie Linza i Villacha na PKP ... Exact Train jest bez najmniejszej wiedzy . Chyba ze będzie kopiował schemat oznaczenia z Villach'a Roco i tworzył numeracje fikcyjne.
Tak czy owak szykuje się rynkowy pojedynek modelarsko-producencki pomiędzy Klasyczną PKP epoki III - IV a neo PKP epoka V i corpo-antykojeją epoka VI ...
Rynek VI epoki ! Łykajcie swoje niebiesko - krasiaste poczwary Eanos'y , Kronchem'y , ICC , KolejeMaz. i fikcyjne talboty cargo !
Od 1957 powszechnie już występowały z drewnianymi drzwiami ze wzmocnieniem. Aż do końca swojej obecności na PKP do lat 70. Na PKP Klagenfurty nigdy nie miały metalowych drzwi. Po za jedynym chyba wyjątkiem jaki zachował się bodajże w Muzeum w Skierniewicach.
Sam Exact Train uzyskał profesjonalną dokumentację od PMR K.Koj na Klagenfurty . I miała nastąpić owocna współpraca/dystrybucja poprzez PMR. Dalej współpracę Exact zerwał pod wpływem obietnic bez pokrycia ( w tym i posiadania odpowiedniej historycznej dokumentacji ! ) ze strony innego dystrybutora .
Szkoda bo w temacie Linza i Villacha na PKP ... Exact Train jest bez najmniejszej wiedzy . Chyba ze będzie kopiował schemat oznaczenia z Villach'a Roco i tworzył numeracje fikcyjne.
A jesteś pewien, że żaden wojenny Klagenfurt nie miał metalowych drzwi?
Ztcw facet od Exact-Trainu, to nie jest jakiś oszołom. Jak się zorientuje, że został z niczym powinien wznowić współpracę.
Nie natrafiłem nigdzie na taką informację o Ommu Klagenfurt DR ( okres wojenny ).
Owszem na DB występowały z drzwiami metalowymi masowo , ale dopiero od lat 50 tych.
To była powojenna produkcjia już jako Ommu Duisburg późniejszeOmm37 późniejsze E 031 produkowane w latach 1948-1952 w imponującej liczbie 24.712 sztuk !
Natomiast wojenny Ommu Klagenfurt późniejszy Omm34 DB i późniejszy E 029 w epoce IV wyprodukowany w imponującej liczbie 22.944 sztuki otrzymywał drzwi metalowe na DB także w latach 50 w wyniku modernizacji.
Był jeszcze produkowany tylko w 1949r - Ommu Duisburg późniejszy Omm29 późniejszy E 026 w liczbie 1200 sztuk także odrazu z metalowymi drzwiami.
Poniżej zdjęcia :
1 oryginalnych drewnianych drzwi ( deski ukośne lub poziome )
2 - drewnianych drzwi ze wzmocnieniem - konwersja Piko ( deski poziome )
- wykonane 2 egzemplarze ( Dracula ) , jedyne prawidłowe w Polsce !
3 - metalowe drzwi - model Klein Modellbahn ( waloryzacja Dracula )
... też żywię taką głęboką nadzieję . Powinien przyjechać do naszego Gł.Archiwisty z dobrym alzackim winem i dogadać sprawę i przy okazji zostać oświeconym !
Przy okazji widać ''toporne'' deskowanie w modelu Piko. Ja swoją zrobiłem ze starego, wg. mnie bardziej optycznie dopracowanego nadwozia na podwoziu z KKK. Niestety, podobnie jak Ty, nie zrobiłem imitacji pokryw maźnic.
Zbyszek tu nie było możliwości wzięcia innego pudła . Tu chodziło właśnie o skonwerterowanie tego seryjnego modelu z polskimi oznaczeniami i konkretnie tego numeru 501 9 754-7 .
W którym wyciąłem metalowe drzwi i wstawiłem drewniane ze wzmocnieniem z innych pudeł Piko + 2 fototrawione poręcze narożne, 4 poręcze rozpinacza wagonu, 4 uchwyty i dwa stopnie manewrowego. I pomalowałem całość Weinertem RAL 3009 .
Wykonałem dwa takie wagony ok 12 lat temu. Do dziś stanowią pewien rarytas . Tego konkretnego modelu w prawidłowej wersji drzwi nie uświadczysz pod Słońcem ...
Co do toporności deskowania pudła to trzeba by wykonać postarzenie i wyciszyć ten bijący po oczach "rysunek" desek ...
Tyle że jak ukaże się Klagenfurt Exactu to i tak los tych konwersji będzie już policzony .... >>> Allegro ....
Wniosek jest na dzisiejsze już czasy jeden : Nie warto wchodzić w modele nawet PKP o przeciętnym wykonaniu reprezentującym przeszłość technologiczną. A jeżeli już to w bardzo ograniczonej wręcz jednostkowej ilości.