• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne od godziny 22 w dniu 11 lutego 2025 do godzin popołudniowych 12 lutego 2025. Będziemy prowadzili prace administracyjne na serwerze. Pozdrawiamy Administracja.

INFO Nowości PKP 2018

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19
czy będzie z dużym napisem:
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE
Nie, to nie ta epoka. Duże napisy "DEUTSCHE REICHSBAHN" "POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE" były umieszczane na zespołach wagonów piętrowych w epoce III. Jeśli powstała nowa forma, jest raczej kwestią czasu kiedy pojawi się i taka wersja, przy założeniu, że sprzedadzą się zespoły z IV epoki i będzie zainteresowanie zespołami z epoki III. Jestem ciekaw czy pojawią się również bardziej współczesne malowania zespołów wagonów piętrowych ze ściętymi czołami. Jeśli zaś chodzi o pasujące modele lokomotyw do zapowiedzianych modeli zespołów wagonów piętrowych serii Bipa to wręcz idealnie pasują następujące:

PIKO 96373:

18716_96373_id=14603.jpg

PIKO 96306:

23630_96306_id=19244.jpg

Oczywiście wrocławska "Siódemka" (1978) do wrocławskiej Bipy (1978) i poznański "Fiat" (1976) do zespołu wagonów piętrowych z przydziałem do stacji Poznań (1975). Zapowiadają się dwa piękne składy z IV epoki :) !
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.726 443 99
Za FB:

Jeszcze w tym roku spodziewamy się nowych modeli:
HRS4288
Czterowagonowy zespół piętrowy, serii Bipa, PKP, stacja WROCŁAW, epoka IVb,
ciemnozielono-oliwkowy, ścięty dach
Nr wagonów : A – 50 51 26-19 105-3
C - 50 51 26-19 106-1
D - 50 51 26-19 107-9
B - 50 51 26-19 108-7
REV.Pr.31.07.78; ZNTK Pr.N.śr.07.78;
HRS4289
Czterowagonowy zespół piętrowy, serii Bipa, PKP, stacja POZNAŃ, epoka IVb,
ciemnozielono-oliwkowy, ścięty dach
Nr wagonów : A – 50 51 26-19 231-7
C - 50 51 26-19 232-5
D - 50 51 26-19 233-3
B - 50 51 26-19 234-1
REV.Pr.16.10.75; ZNTK Pr.N.śr.10.75;
Szkoda, że dwuczłonowych nie będzie. Widziałem taki gdzieś na jednym ze zdjęć i nie była to epoka V. Taniej by było. Czteroczłon to ile będzie? Koło 1000zł?
 

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
Bardzo dobrze, że będą czteroczłonowe. Szczerze to z lat 80 tych nie pamiętam krótszych.
A co do obecnych wagonów, po nabyciu pierwszego czteroczłonowego zespołu z Gdyni, pozostałe są już z epoki V. Kupiłbym chętnie poznański zespół, ale jest ...tylko trzyczłonowy. Taki ni przypiął, ni wypiął, o dwuczłonowych jajecznicach nie wspominając...
Jak piętrus to tylko czteropak Panowie!
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.783 61 10
Stonkę PKP Cargo właśnie sobie zamówiłem, tylko się zastanawiam czy poręcze będą jaskrawo zielone czy niebieskie jak cała lokomotywa, bo takie zdjęcie jest na stronie sklepu, w którym zamówiłem.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19
Stonkę PKP Cargo właśnie sobie zamówiłem, tylko się zastanawiam czy poręcze będą jaskrawo zielone czy niebieskie jak cała lokomotywa, bo takie zdjęcie jest na stronie sklepu, w którym zamówiłem.
Będą we właściwym kolorze, to znaczy w jaskrawym odcieniu zielonego :) . W oficjalnym katalogu z nowościami na jesień 2018 roku jest poprawna wizualizacja, także o kolor poręczy bym się nie martwił ;) :
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
W niektórych sklepach mamy tak
20180701_114646.png

Choć w większości sklepów jest tak jak wkleiłeś z niebieskimi. Musimy poczekać na real photo.
 

MarTnes

Użytkownik
Reakcje
41 1 0
Tylko, że niestety nie ma już tej lokomotywy na rynku. PIKO musiałoby wznowić produkcję, bo myślę że rynek spokojnie kolejne 500szt tego modelu by wchłonął. Tym bardziej, że pasuje i do wagonów 120A, których były aż 4 serie po dwa numery, jak i do nadchodzących piętrowych.

Ja niestety wypust tej siódemki przegapiłem i teraz mogę tylko marzyć o wznowieniu produkcji przez PIKO.
 

Matti90

Aktywny użytkownik
Reakcje
314 4 7
Roco 76133 czyli zestaw 3x PKP Cargo falns z kolejnym przełozeniem terminu o tydzien.
Pierwotnie miał być już 3 tygodnie temu.
Wie ktoś czy to normalne u ROCO ze sobie przekladaja termin co tydzien?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19
Wie ktos czy to normalne u ROCO ze sobie przekladaja termin co tydzien?
Tak, to dosyć częste zjawisko w przypadku tego producenta. Przesuwanie o tydzień nie jest jeszcze takie złe - jest szansa, że w przeciągu miesiąca pojawi się model, a niestety są też modele tego producenta, których terminy ukazania się w sprzedaży przesuwa się o pół roku lub więcej... Ostatnio spotkałem się z przypadkiem (Roco 73760), gdzie podany termin zniknął i nie wiadomo kiedy model się ukaże, jeżeli w ogóle się to stanie...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.726 443 99
To może od razu z innym numerem i prostokątnymi zderzakami z IV epoki
Masz może na myśli PIKO EU07-348?... Przydziałem niby pasuje do HRS4289 - Poznań, ale.... Rewizja na wagonach 1975, a wspomnianego elektryka wyprodukowano w 1984 r. Wagony piętrowe (o których mowa) w 1984 roku raczej nie nosiły oznaczenia Bipa (jakie ma wyjść w modelu), tylko już 'Bhp'.
Oczywiście wrocławska "Siódemka" (1978) do wrocławskiej Bipy (1978)
...jak dobrze kojarzę EU07-161 PIKO ma rewizję 1977, a nie 1978, ale to chyba nic nie zmienia :)
Do Poznańskiej idealnie nadaje się spalinowóz SP45, o którym wspomniał kolega w swoim wpisie wyżej.
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
486 5 3
Masz może na myśli PIKO EU07-348?... Przydziałem niby pasuje do HRS4289 - Poznań, ale.... Rewizja na wagonach 1975, a wspomnianego elektryka wyprodukowano w 1984 r. Wagony piętrowe (o których mowa) w 1984 roku raczej nie nosiły oznaczenia Bipa (jakie ma wyjść w modelu), tylko już 'Bhp'.
Z układu wpisów i kontekstu wypowiedzi raczej logicznym jest, że chodzi o (kolejną) 4E a nie o 303E. Z pasującego okresu oczywiście.
A jeżeli chodzi o zespoły piętrowe, to w 1984 oznaczone były jeszcze serią Bipa (a nie Bhp).

...jak dobrze kojarzę EU07-161 PIKO ma rewizję 1977, a nie 1978, ale to chyba nic nie zmienia.
Dla trakcji elektrycznej i spalinowej stosowano zdecydowanie dłuższe okresy międzynaprawcze (w porównaniu z parowozami), więc to się nie gryzie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki