Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
A rozumiem, że pod "PKP 2017" podłączamy również prywaciarzy i wszystko, co zahacza o Polskę? Za dużo nowości PL pewnie nie będzie - nie ma sensu tego dzielić...
Pojawił się taki Falns od Roco 76150 w planie na 2 kw. 2017 ze stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa CT Śląsko-Dąbrowski - dostępny w Niemczech w sieci MC Vedes.
I jeszcze mały edit - pod numerem 76150 w planie jest zestaw 12 takich wagonów z 6 różnymi numerami inwentarzowymi. Info za drehscheibe.
Z tym Rumunem to wyjaśnijmy co nieco. W temacie Hobby 2016 ukazało się zdjęcie Rumuna MTB w skali H0. Porównując tamto zdjęcie z tym zamieszczonym na 1 stronie tego wątku zobaczyć można inny kolor kabiny. Wygląda więc na to, że MTB przygotowało od razu dwie skale:
Pytanie więc, czy z braku informacji kiedy to H0 wyjdzie (może i koniec 2016? bo i tak słyszałem...), winno to być w tym dziale?
Rumun od MTB ma być w drugiej połowie listopada (oczywiście H0), będzie też EP05 i najprawdopodobniej ET40.
Rumuny można już zamawiać u np u mnie w sklepie, na razie nie jest jeszcze wybrany numer, ale będzie to wersja z dłuższą czołownicą.
Ja /jak zapewne wielu/ czekam głównie na IVb, a przynajmniej IVc (1980/81-1989). Zastanawiam się czy wogóle ukaże się w IVa. Z tego co wiem, to żadna SM/SP42 ani EU07 nie ukazała się do tej pory w malowaniu z epoki IVa, co oczywiście nic nie znaczy. Tak tylko głośno myślę /utrudniony dostęp do dokumentacji z pierwotnej epoki odnośnie oznaczeń, przydziałów ?/...
Miło mi zamieścić info o prawdziwej nowości 2017 roku http://www.eaos.pl/h0-eas-401wb-gotowy-model/ .
Wagon absolutnie oryginalnie polski i obowiązkowy [jak 401K] dla PKP od epoki IIIc do Va [kiedy ostatnie utraciły taką pierwotną formę].
Gratuluję Ranger !!!
Jest co prawda również model węgierski http://www.albertmodell.com/de/modelle/offener-guterwagen , wagonu tego typu, ale oprócz tego, ze nie ma wersji PKP, to przede wszystkim drzwi zostały karykaturalnie przedstawione w stosunku do oryginału. Co dziwniejsze w wagonach Eams drzwi wykonali sensownie.
Diabeł tkwi w szczegółach. PKP zaczęło robić na bazie platform tego typu węglarki z wysokimi burtami dopiero po 1990. Trzeba by przeanalizować czy są wystarczająco podobne do zmodernizowanych wersji MAV.
Rozmawiałem z panem Kojem, i dodatkowo wyjaśniło się, że wagon Eas zrobiony przez Albert jest jednak bułgarskiej produkcji, i różni się właśnie elementami od polskiego.
Poczekajcie jeszcze chwilkę. Ulotki z nowościami już się drukują albo już zostały wydrukowane. Pełen katalog jest jeszcze w opracowaniu, przynajmniej wersja polska. Cierpliwości, cierpliwości... na pewno w pewnym zakresie będziecie bardzo "ukontentowani" .