Zastanawiający jest fakt, że skoro wagony mają pojawić się w lecie tego roku i to w 2 rodzajach malowania to dlaczego jeszcze nie pokazali żadnego prototypu. Jakby wagony miały być gotowe na lato to muszą miech chociaż po kilka prototypów: ostatecznego kształtu wagonu oraz malatury malowania.
Moje zdanie na ten temat - oczywiście zupełnie prywatne i sybiektywne - jest następujące.
Otóż firma Heris nie miała i nie ma żadnego konkretnego modelu, jakiegokolwiek wagonu standardu UIC-Y polskiej konstrukcji.
Uważam, że od trzech lat istnieje tylko jeden (swoją drogą bardzo nieudany, jeśli chodzi o kształt nadwozia !) wydruk 3D modelu wagonu, który niby miałby być modelem polskiego wagonu pasażerskiego tej genaracji.
Wydruk ten nie miał i nadal nie ma, ani odpowiedniego podwozia, ani wózków, ani wnętrza. Jedyne, co zmieniło się w tej sprawie w stosunku do roku 2010, to... pomalowanie tego wydrukowanego nadwozia, jakimś lakierem w spray'u, w przypadkowym odcieniu koloru zielonego. Myślę, że ten zabieg marketingowy nie trwał dłużej niz 3 minuty, a to niewiele, jak na 3 lata
.
Tak się jakoś dziwnie składa, że nikomu nie udało się ani dotknąć, ani nawet zobaczyć tego prototypu "zaprezentowanego" podobno podczas ostatnich Targów Norymberskich. Wszyscy słyszeli tylko, że model jest już gotowy i właśnie jest... na sesji zdjęciowej
.
O żadnym polskim modelu nie było nawet najmniejszej wzmianki w "Nowościach firmy Heris na rok 2013" opublikowanych z okazji wspomnianych Targów w Norymberdze. Ciekawe, nieprawdaż...
Osobiście uważam, że mit istniejących modeli tych wagonów, wymagajacych jakoby jedynie "dopieszczenia", był i jest rozpowszechniany wyłącznie przez osoby (firmy) zainteresowane późniejszą dystrybucją tych (niedoszłych) modeli, oczywiście na zasadach wyłączności...
.
Tego typu działania, podyktowane są oczywiście zamiarem "obezwładnienia" i całkowitego zdezorientowania konkurencyjnych firm, które w tym samym czasie przymierzały się do wykonania modeli polskich wagonów należących do tej właśnie rodziny.
Jak widać działania te, chociaż dość prymitywne, okazują się niestety skuteczne...
Reasumując: Heris nie ma jeszcze żadnego modelu i moim zdaniem będzie miał poważne problemy z prawidłowym wykonaniem jakiegokolwiek z licznej rodziny polskich wagonów standardu Y wg UIC, szczególnie jeśli chodzi o modele tych wagonów z epoki IV (a ja nawet czytałem gdzieś o epoce III
).