• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

Szymon32

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
75 2 0
A to jest ciekawe na stronie sklepu pisze że jest już dostępny , czy ktoś już zakupił sobie taki wagonik jeśli tak to bardzo proszę o fotki:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Koledzy, pisałem o tym parę stron wcześniej: na targach w Dortmundzie przedstawicie Herisa zapewniał, że pierwsze wagony (2 kl. oliwkowy IV ep. i zielono-kremowy IV/V ep.) mają być dostępne w lecie tego roku. Inna sprawa, czy można mieć zaufanie do takich deklaracji, skoro już nie raz przesuwali termin...
 

CytriCo

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Spoko. Testowałem inne wagony Herisa "na sobie" i żadnego bujania nie było. Grzewczy był pod tym względem wyjątkowy. Ale mówie tu o wagonach nie na polski rynek, więc...... po chwili namysłu, mając na uwadze specyfikę polskiego rynku i podejścia doń producentów ryzyko jakieś jest.
 
OP
OP
robo

robo

Znany użytkownik
Reakcje
642 11 6
Koledzy, pisałem o tym parę stron wcześniej: na targach w Dortmundzie przedstawicie Herisa zapewniał, że pierwsze wagony (2 kl. oliwkowy IV ep. i zielono-kremowy IV/V ep.) mają być dostępne w lecie tego roku. Inna sprawa, czy można mieć zaufanie do takich deklaracji, skoro już nie raz przesuwali termin...
Zastanawiający jest fakt, że skoro wagony mają pojawić się w lecie tego roku i to w 2 rodzajach malowania to dlaczego jeszcze nie pokazali żadnego prototypu. Jakby wagony miały być gotowe na lato to muszą miech chociaż po kilka prototypów: ostatecznego kształtu wagonu oraz malatury malowania.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Właśnie m.in. dlatego mam wątpliwości, czy można zaufać tym deklaracjom. Jeśli chodzi o bujanie, to ja nie zauważyłem problemów, ale też nie testowałem tego modelu intensywnie. Z drugiej strony, nie był to model wyłącznie na polski rynek (wagony ogrzewcze były i są dostępne w wielu wersjach oznaczeń) i nie bardzo sobie wyobrażam, dlaczego model PKP miałby się różnić od innych?
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Zastanawiający jest fakt, że skoro wagony mają pojawić się w lecie tego roku i to w 2 rodzajach malowania to dlaczego jeszcze nie pokazali żadnego prototypu. Jakby wagony miały być gotowe na lato to muszą miech chociaż po kilka prototypów: ostatecznego kształtu wagonu oraz malatury malowania.
Nie jestem pewien czy przypadkiem gdzieś na forum tym czy owym nie natrafiłem na zdjęcia prototypu owego wagonu właśnie...
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
636 3 1
Zastanawiający jest fakt, że skoro wagony mają pojawić się w lecie tego roku i to w 2 rodzajach malowania to dlaczego jeszcze nie pokazali żadnego prototypu. Jakby wagony miały być gotowe na lato to muszą miech chociaż po kilka prototypów: ostatecznego kształtu wagonu oraz malatury malowania.
Moje zdanie na ten temat - oczywiście zupełnie prywatne i sybiektywne - jest następujące.

Otóż firma Heris nie miała i nie ma żadnego konkretnego modelu, jakiegokolwiek wagonu standardu UIC-Y polskiej konstrukcji.
Uważam, że od trzech lat istnieje tylko jeden (swoją drogą bardzo nieudany, jeśli chodzi o kształt nadwozia !) wydruk 3D modelu wagonu, który niby miałby być modelem polskiego wagonu pasażerskiego tej genaracji.
Wydruk ten nie miał i nadal nie ma, ani odpowiedniego podwozia, ani wózków, ani wnętrza. Jedyne, co zmieniło się w tej sprawie w stosunku do roku 2010, to... pomalowanie tego wydrukowanego nadwozia, jakimś lakierem w spray'u, w przypadkowym odcieniu koloru zielonego. Myślę, że ten zabieg marketingowy nie trwał dłużej niz 3 minuty, a to niewiele, jak na 3 lata:D.
Tak się jakoś dziwnie składa, że nikomu nie udało się ani dotknąć, ani nawet zobaczyć tego prototypu "zaprezentowanego" podobno podczas ostatnich Targów Norymberskich. Wszyscy słyszeli tylko, że model jest już gotowy i właśnie jest... na sesji zdjęciowejo_O.
O żadnym polskim modelu nie było nawet najmniejszej wzmianki w "Nowościach firmy Heris na rok 2013" opublikowanych z okazji wspomnianych Targów w Norymberdze. Ciekawe, nieprawdaż...:)

Osobiście uważam, że mit istniejących modeli tych wagonów, wymagajacych jakoby jedynie "dopieszczenia", był i jest rozpowszechniany wyłącznie przez osoby (firmy) zainteresowane późniejszą dystrybucją tych (niedoszłych) modeli, oczywiście na zasadach wyłączności... ;).
Tego typu działania, podyktowane są oczywiście zamiarem "obezwładnienia" i całkowitego zdezorientowania konkurencyjnych firm, które w tym samym czasie przymierzały się do wykonania modeli polskich wagonów należących do tej właśnie rodziny.
Jak widać działania te, chociaż dość prymitywne, okazują się niestety skuteczne...

Reasumując: Heris nie ma jeszcze żadnego modelu i moim zdaniem będzie miał poważne problemy z prawidłowym wykonaniem jakiegokolwiek z licznej rodziny polskich wagonów standardu Y wg UIC, szczególnie jeśli chodzi o modele tych wagonów z epoki IV (a ja nawet czytałem gdzieś o epoce III :ROFL:).
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
928 79 5
Panie Krzysztofie, nie uważa Pan, że gdyby firma X bardzo chciała wejść w rodzinę polskich konstrukcji, to jednak by weszła? Na początek jednym modelem?
Myślę, że gdyby się spięła ze dwa lata temu, to mogła by zrobić dziś, niemiłą niespodziankę firmie Heris.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
636 3 1
Oczywiście tak, zdadzam się absolutnie ! Problem w tym, że nie należy nikogo do tego zmuszać. Jak nie chce, to nie...
Ale jest jeszcze firma Y, która cały czas się "trzęsie", a która mogłaby nawet dziś wejść w tę rodzinę polskich wagonów i za... powiedzmy 18 miesięcy mogłaby zrobić tak samo niemiłą niespodziankę firmie Heris.
Temat polskich wagonów standardu UIC-Y jest na tyle rozległy, złożony, ale równocześnie rozwojowy, że należy "wejść w niego" jedynie systemowo i to jest możliwe.
Jest jednak jeszcze firma Z, która chętnie w ten temat "wejdzie", jeśli firma Y będzie sie nadal "trząść"...:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 38
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki