A wiadomo coś wiecej o tym parowozie (i szerzej całej serii)? Jakiego typu pracę wykonywał i w jakim rejonie dolnego śląska?
Gdzie w obrębie KED Breslau ten konkretny egzemplarz pracował będzie trudno ustalić.
Uzupełniając nieco, tak jak napisał
OLF model przedstawia wersję produkcyjną T3 zwaną M III-4p (Musterblatt III-4p, wg arkusza wzorcowego III-4p, wersja podstawowa znana jest jako M III-4e). Wersji tej zbudowano tylko 52 szt. (z ogólnej liczby 1354 szt. T3). Jak kształtowała się produkcja T3 przedstawia tabela niżej (producent, lata produkcji, ilość zbudowanych egzemplarzy, za
Preussen Report,
Band No 3, Eisenbahn Journal Archiv - Eisenbahn-Journal No 1/1985):
Widoczny na modelu numer 6178 (Breslau 6178) oznacza nową numerację na KPEV, wprowadzoną w 1905/06 r. (na T3 w większości w 1906). Wcześniej, parowozy tego typu, w poszczególnych KED, nosiły numerację przede wszystkim z zakresu 17xx (ale też np. 18xx, a jeszcze wcześniej spotykane były także nr 12xx), przez co, na przełomie wieków nazywane były nawet potocznie serią "1700". Zakres zmiany numeracji tzw. Grupy T3 (T3-Gruppe, Ct), objął także niewielką liczbę parowozów odmiennych konstrukcji (niestandardowych) o układzie osi C (0-3-0, C3t), a nawet "wrzucono" do tej grupy jeden parowóz o układzie osi B1 (0-2-1, B1t), stąd w grupie tej (w przypisanej jej numeracji) znalazły się 1373 parowozy.
Wg stanu na 1906 r. T3-Gruppe, rozdysponowana była w następujący sposób (nazwa KED, zakres numeracji w danej KED, ilość egzemplarzy, za
Preussen Report,
Band No 3, Eisenbahn Journal Archiv - Eisenbahn-Journal No 1/1985):
Powyższa tabela, podaje, że w 1906 r. parowóz Breslau 6178 nie należał do wersji M III-4p (stacjonowanie tej wersji wyszczególnione jest na dole tabeli). Czy w późniejszych latach numer ten dostała któraś z przeniesionych do KED Breslau maszyn III-4p z innej KED ? Czy może model parowozu został odwzorowany w nie tej wersji konstrukcyjnej co oryginał ? Trudno powiedzieć. Dyslokacje i przenosiny parowozów zdarzały się, zarówno w obrębie danej dyrekcji (pomiędzy poszczególnymi Bw., parowozowniami), jak i pomiędzy różnymi dyrekcjami. Natomiast do jakiej Bw. mógł należeć Breslau 6178 w Dyrekcji Wrocławskiej KPEV, tak jak napisał już
OLF, ustalenie tego może być bardzo trudne (prawdopodobnie niemożliwe) zważywszy choćby na to, że nie znamy, jaki jego okres służby odzwierciedla model. Nawet domniemanie, że może to być ok. 1913, obarczone jest tym, że parowóz ten mógł np. w krótkim okresie czasu (np. w latach 1912-1914) zmienić przydział. Z tabeli zamieszczonej wyżej, wynika, że KED Breslau w 1906 r. posiadał 80 parowozów T3-Gruppe, a stan ten zapewne nie uległ większym zmianom do 1914.