• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2019

Ty42

Ostrzeżony
Reakcje
198 265 5
Nie wiem kogo masz na myśli ... ?
Ja podawałem info kilka miesięcy temu że do Roco - na ich życzenie ! ( pytali jaką lokomotywę mogliby zrobić ) - poszła wstępna dokumentacja od PMR.K.Koj .
Ponieważ do dziś Roco nie odezwało się w tym temacie - chyba można zdradzić temat do końca i doprecyzować ...
Chodziło o Ty23 w PKP III i IV ep. DRG II ep. DB III ep. i chyba DR III ep. ( co do obecności na DR nie jestem w tej chwili pewien ) .





Może rzeczywiście ta seria znana jedynie na Pomorzu Wsch sprzedawała się powoli ... ale się po 2-3 latach sprzedała.
Natomiast przemalowań parowozów wykonano kilkanaście i sprzedawały nie źle i bardzo dobrze .
Zbyt radykalne wyciągasz wnioski ....
Koncern Modelleleisenbahn Muenchen nigdy nas nie widział jako Klientów, widać to po ostatnim wypuszczeniu Gagarina Cargo... po najmniejszej linii oporu.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.589 51 2
Pierwsze rozczarowanie , ponieważ nie dotykałem tego wyrobu ,to tylko co widać ze zdjęcia ,
a mianowicie plastykowe czopy/pineski mocujące wiązary do kół. Świat dawno wymyślił śruby, jakieś 3-4 tysiące lat temu.
Na szczęście świat poszedł jeszcze bardziej do przodu i wymyślił coś znacznie lepszego od "śrub".
Radzę popatrzeć na mocowanie wiązarów w nowszej generacji modelo Roco Br52/Br50, w tym w wersji PKP - Ty2. To żadna śruba tylko trzpień mocowany na wcisk który po prostu wygląda pięknie. Tak powinny wyglądać WSZYSTKIE mocowania wiązarów w produkowanych obecnie modelach parowozów.
Generalnie wykonywanie wiązarów z metalu (nawet odlewu) uważam za przestarzałe.

Wiem, że dla kolegi Fenix cokolwiek zrobione z metalu zawsze będzie lepsze niż z plastiku. Niemniej jednak za Odrą, u postępowych Niemcy (tych, którzy nie należą do kultu Matrix) od paru lat standardy (w tym cenowe) wyznacza ex-Gützold teraz Gützold by Fischer. Drobne części osprzętu, zwłaszcza wiązary, wykonane są z plastiku. Są bardzo dokładne i w pełni przestrzenne - metal zwłaszcza w wykonaniu jako "wyciskana blacha" (czyli wiązary Fleischmanna, Roco, Matrixa czy Brawy) zawsze będzie uproszczeniem - dobrym przykładem na brzydotę wiązarów jest Br38 Matrixa (co wraz z beznadziejnymi kołami plasuje ten model w technologii lat 80'tych).

Dodatkowo chciałbym ostrzec przed "Zinkpest"'em, czyli po polsku rdzą odlewów cynkowych z których wykonywanych jest coraz więcej modeli. Teoretycznie to dość niespotykany problem, ale jednak należy się z nim liczyć. Po 7 latach od zakupu, metalowy tender Br56 od Brawy, cały popękał, wręcz zaczął puchnąć i kruszyć się tak jak drewniane krawędzie które nasiąknęły wodą. Model z dnia na dzień przestał być cokolwiek warty... Brawa mimo 7 lat od zakupu przesłała mi zamiennik. To fajnie, ale jednocześnie z przykrością zakomunikowano mi, że nie są w stanie dać gwarancji, że się to już więcej nie powtórzy.
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.582 120 86
No i pewnie po nastepnych 7 latach nie bedzie juz zamiennikow w magazynie :) Ogolnie to pewnie spotkala ja 'zaraza cynkowa'. Zaraza ta dotyka takze aluminium i cyne. Zjawisko znane w konserwacji przedmiotow wykonanych z tych metali.

Dziwne tylko, ze to wystapilo w przedmiocie pokrytm lakierem.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.242 25 2
Brawa miała z tym problem - inny znany mi przypadek to lokomotywy V320 DB sprzed kilku lat. U innych producentów chyba ten problem nie występował.
 
Ostatnio edytowane:

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.622 8 0
Co do poboru napięcia przez osie toczne, to miała go już Oi2 (BR24), BR64, 85 no i 86, więc nie jest to żadna nowość. Standardem już jest od czasu powstania modelu serii 85 podtrzymanie napięcia za pomocą kondensatora(tylko i wyłącznie w wersji z dźwiękiem). Jest to baardzo dobre rozwiązanie, przemyślane. O to właśnie chodzi.
To prawda - punktów poboru w "krótkich" parowozach zawsze jest za mało … ;) Ale rozwiązanie stosowane przez ROCO oprócz zalet ma też swoje wady. Osie toczne pomimo sprężystego osadzenia - nie przylegają do szyny tak dobrze jak koła napędne które przenoszą cały ciężar modelu (w dodatku są napędzane wiązarami). To powoduje, że czasami koła toczne przestają się toczyć, w dodatku mają tendencję do grzania się (nie z powodu tarcia a słabego kontaktu) powodując rozgrzanie plastiku. W swojej OKi2 już raz wymieniałem "wykoślawiony" od wysokiej temperatury zestaw na nowy.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.242 25 2
Na ten rok zarówno Brawa jak i Pullman vel ESU zaskoczyły zapowiedziami N-Wagenów, czyli wagonów wykorzystywanych w komunikacji lokalnej - tzw. Silberlingi.
Pojawily sie już w sprzedaży produkty ESU - wagony 2 klasy, 1/2 klasy oraz 2 klasa sterowniczy - m.in. klasyczne z epoki III BD4nf-59 potocznie "przezywane" Hasenkasten - pudełko na zające ;) Daty rewizji z lat 1962-1964.
Wagon wyposażony w dekoder sterujący funkcjami oświetlenia czołowego, tablicy celu podróży, oświetlenia kabiny oraz wnętrza wagonu. Dach srebrny, wiele filigranowych elementów niespotykanych dotychczas w Silberlingach Piko czy Roco, jak fototrawione stopnie, bogato wyposażone wnętrze w wielu kolorach i z półkami na bagaże oraz zasłonkami w oknach. Profilowane koła, przestrzenne wycieraczki. Dostęp do wnętrza poprzez zdjęcie samego dachu :)
Rybie oko takie sobie, ale tylko bardzo z bliska, kompromis moim zdaniem w zupełności wystarczający.
Poniżej kilka fotografii ESU 36464
IMG_2907.JPG IMG_2910.JPG IMG_2911.JPG IMG_2913.JPG IMG_2914.JPG IMG_2915.JPG IMG_2916.JPG IMG_2918.JPG
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
Ja właśnie zakupiłem sobie w tych dniach wagon sypialny DSG przebudowany z wagonów typu Eilzug. Zwróciłem uwagę też na te fototrawione stopnie, jeszcze lepsze niż w tych modelach powyżej. Przepiękne, subtelne filigranowe...Ach mieć takie w Y-kach :eek:
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Niestety żadne Silberlingi nie przypominają oryginałów... Żaden producent nie potrafi oddać ich realnego uroku, dlatego sprzedałem swoje... A naprawdę spodziewałem się po Esu, że podoła... Wystarczyło by, żeby zrobić wagon nie z plastiku, tylko z ALUMINIUM!!!
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
Niestety żadne Silberlingi nie przypominają oryginałów... Żaden producent nie potrafi oddać ich realnego uroku(...),
Ale co konkretnie masz na myśli ... ?
Miałem kiedyś rokowskie silbering'i . I jestem nadal silbering'ami umiarkowanie zaintersowany...


Mam też wykonanania osob.wag. ESU .... np. ten wagon o którymi pisze -
wagon sypialny DSG przebudowany z wagonów typu Eilzug. Zwróciłem uwagę też na te fototrawione stopnie, jeszcze lepsze niż w tych modelach powyżej. Przepiękne, subtelne filigranowe...Ach mieć takie w Y-kach
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Ale co konkretnie masz na myśli ... ?
Miałem kiedyś rokowskie silbering'i . I jestem nadal silbering'ami umiarkowanie zaintersowany...


Mam też wykonanania osob.wag. ESU .... np. ten wagon o którymi pisze -
Oczywiście, że miałem rocowskie Silberlingi, nie przypomina ichnia powłoka oryginału w żadnym aspekcie...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki