• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2016

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.450 442 99
Szkoda, że wszystkie modele starszych parowozów to wersja Reko i na ew. przeróbkę na PKP się nie nadają.
Zgadza się, też o tym pomyślałem, ale skoro to dział "nie-PKP" to chyba grzechu nie ma :) ...a BR65 to i tak na żadną przeróbkę by się nie nadawał. To tak a'propo użytego przez kolegę słowa "wszystkie" ;)

Przy okazji dodam, że Gutzold przykuwa uwagę szczegółowością wykonania modeli parowozów. Kiedyś widziałem ich BR24 w skali TT i muszę przyznać, że mając dotychczas styczność z modelami parowozów Tilliga w tej skali prawie klęknąłem z zachwytu. Rzućcie okiem na tą BR03, w tym koła: https://www.modellbahn-voigt.de/Sch...59050-Schlepptenderlokomotive-BR-03-0078-0-DR
Kto wie, czy nie pojechałby bez problemu po szynach o bardzo niskim profilu.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.212 504 30
BR65 to i tak na żadną przeróbkę by się nie nadawał. To tak a'propo użytego przez kolegę słowa "wszystkie"
Dlatego napisałem:
wszystkie modele starszych parowozów
mając na myśli lokomotywy zbudowane do 1945 roku. Jak widać, to nie wystarczyło, żeby uniknąć uwag :(. Ale nie chciałem pisać całego elaboratu na ten temat. Ja osobiście liczyłem na 03 w klasycznej wersji, bo jak na razie jedynym seryjnym modelem jest dość już wiekowy (choć ciągle bardzo dobry) model Fleischmanna. A że Gützold robi późniejszą wersję, z dużymi kołami przedniego wózka, byłaby jakaś odmiana. Gützold zapowiadał taki model już wiele lat temu, ale na zapowiedziach się jak na razie skończyło.

Wersja Reko to parowozy zmodernizowane po 1945 roku przez DR. Różnią się od wersji oryginalnej, czasem dość znacznie, wyglądem zewnętrznym, przede wszystkim osprzętem kotła, a czasem nawet całkiem nowym kotłem. Być może najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest charakterystyczny dla powojennego DR wielki, trapezowy podgrzewacz wody przed kominem. Również DB dokonywały takich modernizacji czy przebudowy, ale jakoś określenie "Reko" przyjęło się głównie dla lokomotyw DR.
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
Nie znalazłem nigdzie , może źle szukałem na forum informacji o tegorocznej nowości Piko BR 95.
Tu mam pytanie czy jest to nowy model czy tylko "podpicowane" wcześniejsze formy?
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
680 54 1
Będzie odpowiedni stosunek jakości do ceny, trochę drożej od Piko, ale taniej od LS. Przestrzenne poręcze, wycieraczki i normalnie wyglądający dach, niech się Piko uczy.
Znając Roco, to na pewno bedzie to normalnie wyglądający model, cokolwiek to by miało znaczyć...
Pomimo, że nie jest to to samo co dawne Dobre Austriackie Roco z Salzburga, to trzeba przyznać, że modele nadal prezentują swój wysoki poziom wykonania.
Co do samego dachu, to uboższe może trochę od Roco, Piko oprócz przeskalowanych plastikowych pantografów, znanych z serii HOBBY, to dach ma jak najbardziej normalny, tak myślę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.212 504 30
No ładny model, widziałem go na żywo na wystawie w Kolonii w listopadzie, ale cena trochę odstraszająca, zwłaszcza, że i tak musiałby pójść "pod nóż".
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 315
Tabor 154
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki