Chyba nie w tym wątku powinien projekt tego parowozu się znaleźć, bo w zasadzie był to projekt jak najbardziej typowego parowozu, który jedynie posiadać miał dodatkową otulinę opływową.
Jednak nowatorskie i unikatowe rozwiązanie połączenia go ze składem wagonów klasyfikuje jego opis do umieszczenia jak najbardziej w tym miejscu.
planu to chyba nie ma, przypuszczam że były jedynie założenia projektu.
Zobacz załącznik 453428
Projekt lekkiego pociągu pośpiesznego. Fot. rysunku fabrycznego Fablok, ze zbioru T.Suchorolski
Jak widac parowóz miał miec układ osi 2B1 i średnicę kół 2000mm.
Połączenie ze składem trój-wagonowym miało zapewniać zmniejszony opór aerodynamiczny.
Wykonano nawet skromny model takiego składu, zapewne dla celów zaprezentowania jego wizji w ówczesnym Ministerstwie Komunikacji.
Zobacz załącznik 453433
Model lekkiego pociągu pośpiesznego. Fot.fabryczna Fablok, ze zb.T.Suchorolski
W Niemieckim Muzeum Techniki w Berlinie znajduje się ten model (parowóz) i jest eksponowany w szklanej gablocie obok innych podobnych. Dwa z trzech wagonów są w innej gablocie. Niestety te są uszkodzone, jeden z wagonów jest zgnieciony i zgięty.
Zachowano stare oryginalne malowanie.
Model ten w czasie II WŚ okupanci po prostu "zajumali", prawdopodobnie z gmachu Ministerstwa Komunikacji.
Niemniej jednak obok modelu jest stosowna informacja o tym w języku niemieckim. Dodatkowo w folderze informacyjnym jest wzmianka, że to był model pierwotnie w polskim posiadaniu (VM Warschau = Ministerstwo Komunikacji, Warszawa).
Zobacz załącznik 453430
Zobacz załącznik 453431
Model parowozu opływowego dla lekkiego pociągu pośpiesznego, projekt Fablok. Obecnie w Deutsches Technikmuseum Berlin, fot.T.Suchorolski 17.05.2009
Zobacz załącznik 453432
Informacja o modelu.
Ciekawe, że na modelu wagonu, który jest w Berlinie jest dodatkowo nadbudowa dachu, czego nie widać w pierwotnym modelu.