• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nietypowe parowozy

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
766 0 0
#22
Jeśli chcecie to polecam tą stronę jest tam cała masa nietypowych lokomotyw parowych, turbinowych są nawet parowozy z dodatkowym napędem elektrycznym.

Szwajcarskie ELC3a i ELC6
swisselc3a.jpg swisselec6.jpg

Fasolt D7

friction2a.jpg
TP1-1 2-10-2

TP1-1 a.jpg

Tutaj kolejne zdjęcia lokomotywy AA20, którą umieścił kolega Kriegslok
aa20.jpg aa20.gif

I na deser lokomotywy Holmana bóg jeden wie co siedziało mu w głowie

baldwinholman1b.jpg holman1.jpg

po więcej dziwadeł zapraszam pod link http://www.aqpl43.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/locoloco.htm


Widzę że nie doczytałem i myślałem, że błysnę a tu kolega ubottd podał tę stronę wcześniej i muszę iść do kąta :mamdola:
 
Ostatnio edytowane:

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
#23

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#24
Jeśli chcecie to polecam tą stronę jest tam cała masa nietypowych lokomotyw parowych, turbinowych są nawet parowozy z dodatkowym napędem elektrycznym.

Szwajcarskie ELC3a i ELC6
Zobacz załącznik 310719 Zobacz załącznik 310720

Fasolt D7

Zobacz załącznik 310721
TP1-1 2-10-2

Zobacz załącznik 310722

Tutaj kolejne zdjęcia lokomotywy AA20, którą umieścił kolega Kriegslok
Zobacz załącznik 310723 Zobacz załącznik 310724

I na deser lokomotywy Holmana bóg jeden wie co siedziało mu w głowie

Zobacz załącznik 310725 Zobacz załącznik 310726

po więcej dziwadeł zapraszam pod link http://www.aqpl43.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/locoloco.htm


Widzę że nie doczytałem i myślałem, że błysnę a tu kolega ubottd podał tę stronę wcześniej i muszę iść do kąta :mamdola:
"parowozy z dodatkowym napędem elektrycznym" - one nie mają silników trakcyjnych, a jedynie grzałki w bojlerze
które przyspieszały grzanie i dodatkowo oszczędzano na węglu. Już kiedyś było o tych lokomotywach w innym wątku.
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
270 2 1
#28
Z tego co wiem tak, myk polegal na tym ze w Szwajcari w czasie 2 Wojny Swiatowej brakowalo wegla a pradu bylo ile wlezie z elektrowni wodnych wiec ktos pomyslal i zaczal gotowac wode w czajniku pradem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.173 504 30
#30
Wystarczy przewinąć trochę w górę na tej stronie:
"parowozy z dodatkowym napędem elektrycznym" - one nie mają silników trakcyjnych, a jedynie grzałki w bojlerze
które przyspieszały grzanie i dodatkowo oszczędzano na węglu. Już kiedyś było o tych lokomotywach w innym wątku.
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
#32
A co w tym Ty2 nietypowego? Wózki 2 XT? Duża ilość parowozów w Polsce takowe posiadała, a skoro pasowały to montowali. W wielu np. Ty2 zdarza się, że pod tendrem znajdują się dwa różne wózki, jeden z ramą odlewaną, a drugi spawaną, i np. dwie osie na łożyskach ślizgowych, a dwie na tocznych.
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#33
Duża ilość parowozów w Polsce takowe posiadała, a skoro pasowały to montowali
Dziękuję za wyjaśnienie. Jak już wielokrotnie pisałem, chyba jako jeden z nielicznych na tym forum, nie jestem "kolejowym fachowcem" - dlatego częściej zadaję pytania :)
W odniesieniu do wózków, to gdzieś wyczytałem, że tego typu konstrukcje trafiały do Polski z parowozami zakupionymi w ZSRR. Myślałem, że pomimo zakupienia dużej ilości parowozów TE (ТЭ jak trofiejnyj ekipaż czyli sprzęt zdobyczny), to względem ilostanu TY2 na PKP nie były zbyt rozpowszechnionymi oraz nie miały typowej dla PKP konstrukcji.
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
146 1 0
#34
No, dobrze, ale... Co to za parowóz ten na drugim zdjęciu (te czarno-białe z czerwonym angielskim napisem), które wyłożył nam kol. wa1aw? Nietypowy parowóz, czy nietypowa tylko otulina? Interesujące...
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
#36
Co to za parowóz ten na drugim zdjęciu
to parowóz pośpieszny kolei belgijskich serii 12 z otuliną opływową. Wklepać w internet SNCB 12 i samo wyskoczy. Parowóz jak najbardziej typowy, układ osi 2B1, cylindry wewnętrzne.
Zdjęcie przedstawia numer 01 w czasie II WŚ. Parowóz jest w rękach niemieckich, Ha - oznacza przydział, nie sprawdzałem która to parowozownia.
Egzemplarz numer 004 jest nadal czynny jako muzealny. Malowanie w kolorze zielonym, tradycyjnie dla parowozów belgijskich kolei.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#37
to względem ilostanu TY2 na PKP nie były zbyt rozpowszechnionymi oraz nie miały typowej dla PKP konstrukcji.
Faktycznie, w pierwszych latach po zakupie troszeczkę się różniły od naszych Ty2. Różnica polegała na innej konstrukcji drzwi dymnicy. Rosjanie zastosowali podwójne drzwi, duże i małe. I niektóre parowozy zakupione w ZSRR z takimi drzwiami dotrwały do końca lat sześćdziesiątych.
Także niektóre tendry różniły się od naszych wydłużoną skrzynią węglową.
A ten z Twojego zdjęcia to Ty42.

A tu można zobaczyć różnicę w par. ТЭ -przebudowany i przed przebudową:

ТЭ.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.173 504 30
#40

Podobne wątki