• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mosty i wiadukty kolejowe

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
nieczynny wiadukt kolejowy nad ul. Złocieniową w Krakowie będący częścią bezkolizyjnego wjazdu ze stacji rozrządowej w Prokocimiu na linie kolejową Kraków-Tarnów (chyba nigdy nie uruchomionego)
DSC_0006.JPG
DSC_0005.JPG
DSC_0011.JPG

[DOUBLEPOST=1441527237,1441526847][/DOUBLEPOST]a obok niedokończony wiadukt , ale nie mam pojęcia czemu miał służyć
DSC_0008.JPG

[DOUBLEPOST=1441527597][/DOUBLEPOST]i ten sam bezkolizyjny wjazd przecinający górą rzeczoną linię ( chyba budowany jeszcze przed planowaną elektryfikacją , bo jak widać druty przechodzą powyżej potencjalnego pomostu)
DSC_0009.JPG
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
393 5 1
Te wiadukty w Krakowie zostały zbudowane przez Niemców podczas budowy stacji Kraków Prokocim. Służyły do bezkolizyjnego wjazdu i wyjazdu na linię główną przy czym dodatkowo zmieniały bezkolizyjnie ruch prawostronny na lewostronny. W czasie okupacji Niemcy przebudowali na ruch prawostronny odcinek Kraków Główny - Kraków Bieżanów oraz Przeworsk (rejon po Pełkinie) do Przemyśla. Stacja Kraków Prokocim była zbudowana dla ruchu prawostronnego.
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
Te wiadukty w Krakowie zostały zbudowane przez Niemców podczas budowy stacji Kraków Prokocim. Służyły do bezkolizyjnego wjazdu i wyjazdu na linię główną przy czym dodatkowo zmieniały bezkolizyjnie ruch prawostronny na lewostronny. W czasie okupacji Niemcy przebudowali na ruch prawostronny odcinek Kraków Główny - Kraków Bieżanów oraz Przeworsk (rejon po Pełkinie) do Przemyśla. Stacja Kraków Prokocim była zbudowana dla ruchu prawostronnego.
czy były one w ogóle dokończone i wykorzystywane i jeśli, to jak długo? A czemu Niemcy zmieniali kierunki ruchu. pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedz
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
393 5 1
Przed wojną na terenach dawnej Galicji linie dwutorowe miały ruch lewostronny jak w całej Monarchii Austro-Węgierskiej. W ramach modernizacji linii w czasie okupacji zaczęto przebudowywać je na ruch prawostronny typowy dla kolei niemieckich i "de facto" polskich. Stacja Kraków Prokocim była zbudowana przez Niemców jako prawostronna, ale linia główna była ciągle lewostronna. Do wyzwolenia przebudowano odcinek Kraków Główny - Kraków Bieżanów. Za Bieżanowem wykonano bezkolizyjną zmianę torów prawego na lewy łącząc to z torami z i do Prokocimia. Do dziś w Bieżanowie za przejazdem na Półłanki po lewej stronie patrząc na wschód, czyli przy torze Nr 2 widać starotorze prowadzące do góry na nieistniejący wiadukt. Był tam rozjazd który rozdzielał ruch do Bieżanowa i do Prokocimia. Po wojnie jeden tor do Przemyśla był przekuty na szeroki i w ramach jego powtórnego przekucia na normalny chyba na początku lat pięćdziesiątych przełożono ruch na prawostronny i zlikwidowano jazdę "górą", wiadukt rozebrano chyba dopiero przed elektryfikacją. Tak więc wiadukty były jak najbardziej czynne.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
Wiadukt na linii Stare Bielice - Skwierzyna. Zbudowany w 1936 roku, w filarach znajdują się wycięcia przygotowujące wiadukt do zabudowy zapory blokującej drogę.
DSCN9690M.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 21
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki