• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Most Zwodzony nad "Rokitnicą"

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
450 2 0
Artur, wystarczy tylko jeden żółty "romb". ;)

Most_drogowy_nad_kanalem_Kula_Rydzewo_7694747.jpg

Adam nie wiem jak było kiedyś, ale dobrą masz pamięć co do znaku w Giżycku, a tu faktycznie przydałby się zakaz cumowania.

@2. Tak, zwykle się taki znak wiesza, nawet na Regalicy taki wisi.
@3. Wydaje mi się że podaje się prawdziwy prześwit mostu, zresztą z poziomu wody widać z daleka że za jednym mostem jest drugi niższy.
@4. Wydaje mi się że oba przejścia powinny być dwukierunkowe, oznakowane jak most powyżej.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
8.470 155 3
@2. Tak, zwykle się taki znak wiesza, nawet na Regalicy taki wisi.
Nie jest ;] zapewne widziałeś przejście od północy a tam jest oznakowanie ale dla konstrukcji kratownicowej z jakimiś rurami albo kablami wysokiego napięcia bo jest tam też znak "Wskazanie linii napowietrznej nad drogą wodną"
1593118731261.png
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
450 2 0
A to masz rację, czyli wystarczy zrobić tak jak w oryginale ;) Ciekawostka i to co mnie zmyliło - most obrotowy w Giżycku ma oznaczoną wysokość prześwitu, mimo że wynosi ona 1.3m i jeżeli most jest zamknięty to można tam przepłynąć co najwyżej małą łódką albo kajakiem.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
8.470 155 3
Ok ale co z przęsłem stałym kolejowym i przęsłami drogowymi :)
Może tak jak Mateusz wstawił zdjęcie plus wskazanie wysokości

Tam coś jest na bank
1593119777181.png
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
28.194 391 20
Przęsło drogowe i kolejowe musi mieć swoje oznaczenia, czy przepływanie pod nim jest jednokierunkowe, czy dwukierunkowe, szerokość i wysokość przejścia dla statków. Powinny też być znaki zakazu cumowania, a przy dwukierunkowym przejściu znak dania sygnału dźwiękowego. Każda przeszkoda na torze wodnym musi być oznakowana.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
8.470 155 3
No dobra znalazłem coś ciekawego :)

Dlaczego to jest tylko z jednej strony?
1593119954589.png
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
8.470 155 3
@Mafo prześlij mi ten plik PDF. Dalej nie mogę go pobrać ;/ a tam były informacje o tych żółtych lampach na wysięgnikach
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
28.194 391 20
Po rzekach nie pływałem, ale na jeziorach nie spotkałem się z takimi lampami koloru żółtego w kształcie rombu. W rozporządzeniu też nie za bardzo widzę informację tych lampach. Domyślam się, że są to lampy, które w nocy pokazują, że jest to przejście dwukierunkowe pod jednym przęsłem.
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.423 110 1
@Artur
Pamiętaj proszę, że znaki w obecnej formie, nie istniały w latach 70tych. Nasze wejście do Uni spowodowało pojawienie się wielu znaków, których wcześniej nie było.
Może jak będziesz we Wrocławiu wpadnij na Nadbora i ktoś w Muzeum pomoże co do starych oznaczeń. Poza tym to Muzeum Odry, więc może w ogóle będą mieli zdjęcia oznaczeń mostów wrocławskich z epoki.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.797 40 1
Heloł. Żółty romb pojedynczy oznacza tak jak pisał Mafo szlak dwukierunkowy, dwa romby jeden nad drugim jednokierunkowy, przestrzenna postać rombu na wysięgnikach to latarnie radarowe (nie świecą w nocy, tylko w sposób charakterystyczny uwidaczniają się na radarze jednostki pływającej). Ale rzeczywiście mogło nie być tych latarni radarowych w latach 70. W latach wczesno dziewięćdziesiątych na Zalewie Szczecińskim szlak wyznaczały boje i bakeny (niektóre były nawet podświetlane). Zastąpienie światełek metalowymi latarniami radarowymi z pewnością wyeliminowało część kłopotów związanych z infrastrukturą. Takie latarnie radarowe mają obecnie wszystkie jednostki pływające (na może za wyjątkiem śródlądowych).
 
Ostatnio edytowane:

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.423 110 1
Latarnie radarowe?:oops: Na rzece?:eek: W latach 70tych?!o_O
Na mostku Nadborów nawet żyrokompasu nie ma, tylko koło sterowe, telegraf do maszynowni i stolik na mapy... a my tu o radarach zaczniemy pisać?

Na dobrze wyposażonych kutrach morskich montowano w tym czasie radionamierniki, ale nie radary:podstepny:
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.423 110 1
Tak, przepraszam wszystkich bardzo, myliłem się :cool:- na zdjęciach z epoki widać pełne oznaczenie na wrocławskim moście. Kolorowe romby, oznaczone wysokości i szerokości. Są też kolorowe światła... no i przede wszystkim jest sporo latarń... radarowych:cenzura:

most-pokoju.jpg


Żeby nie było... pod tym mostem za chwilę przepłynie pchacz z barką. Bogu dzięki, że radar mu nie wysiadł:cool:
wrocław.jpg
 

Podobne wątki