• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0e Moje modele wąskotorówek PKP

OP
OP
Andrzo

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.296 2 1
#63
Nie wiem czy to jest możliwe w przypadku papieru i wydruku. Nawet w modelach fabrycznych z tworzywa czasem to się nie udaje.
Jest możliwe. Wydruk naklejam na karton 1,5mm, nasączam krawędzie klejem, a potem ścinam te 45 stopni skalpelem. Tu jednak trzeba być bardzo ostrożnym żeby nie uszkodzić krawędzi. Mnie się to nie udało do końca.
 
OP
OP
Andrzo

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.296 2 1
#64
Jedyna wada to chyb narożniki ceglane. Niestety nigdzie nie znalazłem rozwiązania które jest niewidoczne. I jak to jest z kolorem fugi, nawet na jednym budynku potrafią być jasne jak i brudne.
Co do fug, to w oryginalne ściany tego budynku były tak nierównomiernie pokryte brudem i chyba pleśnią. Były też dobudówki robione.

1728213927968.png
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.132 26 1
#68
K
Jest możliwe. Wydruk naklejam na karton 1,5mm, nasączam krawędzie klejem, a potem ścinam te 45 stopni skalpelem. Tu jednak trzeba być bardzo ostrożnym żeby nie uszkodzić krawędzi. Mnie się to nie udało do końca.
toś pokazywał kiedyś na forum prosty patent. Był klocek ścięty pod kątem 45 st. i utrzymując ten kąt, szlifowało sie nasączone klejem krawędzie, szorując nimi po drobnym papierze ściernym. @Kpt. Nemo ? Nie mam pewności.
 
OP
OP
Andrzo

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.296 2 1
#70
Mała sesja z wagonem 1Aw złożonym z zestawu do samodzielnego montażu od "Barman Model".

Pociąg osobowy z Opalenicy na stacji Lwówek Wąskotorowy.

IMG_3821.JPG


IMG_3831.JPG


Po opuszczeniu wagonu przez podróżnych skład musi zostać nieco wycofany, żeby lokomotywa mogła go objechać i podpiąć się z drugiej strony

IMG_3834.JPG


Lxd2 manewruje, na krótkim odcinku toru pomiędzy budynkiem dworca a magazynem.

IMG_3838.JPG


IMG_3840.JPG


Lxd2 objeżdża skład pociągu, który poprowadzi z powrotem do Opalenicy.

IMG_3844.JPG


IMG_3848.JPG

IMG_3850.JPG

IMG_3866.JPG
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.648 31 1
#71
Pięknie to wygląda na tych zdjęciach.
Po opuszczeniu wagonu przez podróżnych skład musi zostać nieco wycofany, żeby lokomotywa mogła go objechać i podpiąć się z drugiej strony
Maszyniści zawsze stawali tak, żeby zachować skrajnię (tak jak na pierwszym zdjęciu) i nie musieć już nic wycofywać manewrując.
Tylko rozpiąć i objechać.
Gdy jeździł Px, to ze względu na to, że był dłuższy od Lxd2 stawał nawet nieco na rozjeździe, ale wagony oczywiście były w skrajni.
Jeszcze doczep jeden wagon 1Aw i skład będzie "jak żywy".
Piękności !!!
 
OP
OP
Andrzo

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.296 2 1
#72
Maszyniści zawsze stawali tak, żeby zachować skrajnię (tak jak na pierwszym zdjęciu) i nie musieć już nic wycofywać manewrując.
Tylko rozpiąć i objechać. Gdy jeździł Px, to ze względu na to, że był dłuższy od Lxd2 stawał nawet nieco na rozjeździe, ale wagony oczywiście były w skrajni.
Bardzo ciekawe spostrzeżenie, które jest przykładem tego, że nie zawsze ściśle teoretyczne podejście do ruchu na makiecie jest zgodne z rzeczywistością.

Ten konkretny przykład jest również potwierdzeniem stereotypu: "kolej jest dla kolejarzy, nie dla pasażerów" ;) Na stacji Lwówek Wąsk. wskaźnik W4 oznaczający miejsce zatrzymania się czoła pociągu znajdował się prawie na samym końcu toru obok budynku dworca. Wskaźnik ten oznacza, że pociąg pasażerski należy zatrzymać w takiej odległości przed wskaźnikiem, aby ruch podróżnych był najdogodniejszy. Jedyne wyjście z peronu było właśnie na końcu toru przy koźle oporowym, dlatego dla dogodnej obsługi podróżnych pociąg powinien stawać tuż przy wskaźniku W4.

Stawanie w połowie peronu, żeby wystarczyło tylko odpiąć lokomotywę i objechać, świadczy raczej o wygodzie obsługi a nie pasażerów. Tutaj oczywiście nie było wielkiego problemu, bo to raptem jakieś 30 m różnicy, ale przypomniała mi się odwrotna sytuacja na kolei normalnotorowej. Na peronie o długości ok. 300m gdzie budynek dworca z wiatą i z poczekalnią był mniej więcej po środku, podstawiono "szynobus" o długości ok 41 m na samym końcu tego peronu. Ludzie musieli w rzęsistym deszczu biec na koniec peronu żeby wsiąść do tego mikro pociągu. Na pytanie zadane maszyniście dlaczego tak daleko stanął, padła odpowiedź że "jak się nie podoba to można iść na PKS" :rolleyes:
 
OP
OP
Andrzo

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.296 2 1
#76
Powoli powstają kolejne budynki z dawnej Opalenickiej Kolei Dojazdowej. Tym razem zrobiłem budynek ze stacji końcowej Duszniki Wlkp. Standardowo wykonałem go z kartonu i forniru, a jedynie dachówka to gotowa płytka Auhagen 52444. Początkowo na dach zastosowałem wytłaczany karton Noch 56670, ale dachówki okazały się mocno przewymiarowane. Nie polecam tego wyrobu do budynków H0 i TT.

Rynny też zrobiłem z plastikowych elementów. Szkoda, że oferta gotowych rynien na rynku modelarskim jest taka słaba. Robienie tego jest dość żmudne. Jest jeszcze mały płotek wydłużający z jednej strony rampę przy magazynie, który (z tego co wypatrzyłem) zrobiony był ze starych podkładów. Do uzupełnienia mam jeszcze kraty w tym największym oknie i drzwiach na ścianie szczytowej. Były jeszcze jakieś tabliczki na tych dużych drzwiach, ale nie ustaliłem co na nich było napisane.

IMG_4920 kopia.jpg

IMG_4918 kopia.jpg




IMG_4917 kopia.jpg


IMG_4916 kopia.jpg


IMG_4922 kopia.jpg


IMG_4923 kopia.jpg


IMG_4924 kopia.jpg


IMG_4928 kopia.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 7
Wąskotorówka 150
Wąskotorówka 309
Wąskotorówka 17
K
Wąskotorówka 8

Podobne wątki