Zasadniczo... to powinien być pierwszy odcinek, gdyż moją pierwszą "dobrą" lokomotywą w N była Brawa V100, w malowaniu niemieckiego prywaciarza TLG.
O taka jak na zdjęciu z netu.
Ale... jakiś czas później, w miarę dokupywania do niej części (Brawa jako jedna z niewielu firm lat temu piętnaście, miała taką opcję) nabyłem pudło do innego malowania, tego łaciatego.
W każdym razie w notatkach mam zapisane, że nabyłem wtedy coś o nazwie "BR202 Brawa". Nie pamiętam co to było (bo nie mam), ale przy okazji obskoczymy moją kolekcję germańskiej stonki. Kwestię numeracji, czy to BR110, BR202, BR114 i dlaczego tak, pominę, bo nawet nie starałem się zgłębić.
Do dzisiaj zostały mi takie - obrazki historycznie, epokowo.
BR110 003-1 - obecnie egzemplarz muzealny, w tym samym malowaniu, z oznaczeniami z III epoki (tzn V100 zamiast BR110)
tutaj metryczka:
Manufacturer: VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke 'Hans Beimler' (LEW)
Year of manufacturing: 1966
Works number: 9891
Wheel arrangement: B'B' dh
Gauge: 1435 mm
Life of the locomotive:
DR V100 003
(ausgestellt Leipziger Frühjahrsmesse 1966)
→'70 DR 110 003-1
→'92 DR 201 003-1
→01.01.94 DB
+21.11.94
→'95 Förderverein Berlin-Anhaltische Eb. eV., Lutherstadt Wittenberg /L (aufgearbeitet im Ablieferungszustand)
('09 i.E.)
Strona WWW oryginału muzealnego:
https://eisenbahnverein-wittenberg.de/fahrzeuge/v100-003/
IV epoka,
bratni zakład w Zschopau dostarczył motocykle (jak się nazywał niemiecki Polmozbyt???).
BR201 284
Już w nowym oznaczeniu numerycznym BR202 ale jeszcze nie do konca, bo jest napis DR,a nie DB, w każdym razie wg metryczki można zidentyfikować mniej więcej czas wykonania zdjęcia
Manufacturer: VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke 'Hans Beimler' (LEW)
Year of manufacturing: 1970
Works number: 12748
Wheel arrangement: B'B' dh
Gauge: 1435 mm
Life of the locomotive:
DR 110 284-7
→'92 DR 201 284-7
→01.01.94 DB
+30.11.95
Wagony zachodnioniemieckie, z rodzaju "co by było gdyby" - tzn mieszanie się składów RFN i byłego NRD jest jak najbardziej prawdopodobne. Nie posiadam już modeli Brawy z eNeRDowskimi "bonanzami" (ładne były) czy nawet Rekowagenami (TT-Club - takie sobie), więc dałem to co mi zalega w szafce. Czyli zwykły Fleischmann, w dodatku z relacją z głębokiego RFN.
Za krótką dioramę sobie zrobiłem, nie wszystko się mieści, pół drugiego wagonu wisi poza nią
Czas na gwiazdę, perełkę czy co tam.
Model - składak, do tej pory nie mam drugiej poręczy. Ale za to ma dekoder. Ten model Brawy jest idiotycznie skonstruowany, założenie dekodera do łatwych nie należało, pamiętam, że bardzo pomógł Ministerek
.
Metryczka oryginału tutaj:
https://www.v100-online.de/index.php?nav=1406271&id=41360&action=portrait
Moje dzisiejsze zdjęcie:
I kilka historycznych
To chyba rok 2006 rok, tradycyjny radomski ZloTT Modularzy.
Woziliśmy ładunki, zanim stałos ię to modne.
Model jeszcze w analogu ;-)
a gemol miał nawet stosowny ręcznik
A to już z 2010roku, już z dekoderem - warszawskie Fremowanie (kart ładunkowe, SAD-y itede). Swoją drogą ta niebieska lokomotywa też się powinna przewinąć za dwa odcinki ale... jej nie mam. Będzie "ersatz". A miejscówka na Żoliborzu była ekstra
p.s. w zapasie znalazłem jeszcze pudło do BR110 382-2 w klasycznym chyba enerdowskim malowaniu. Jest jakieś dziwne, ale może założę na chwile na inne podwozie i cyknę fotę. To takie małe oszustwo. Zresztą ta biała tez jest tak oszukana, mam tylko pudło z ramą, założyłem na chwile do zdjęcia podwozie od BR202 - nie widać, prawda?