• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Moja kolej...

OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.856 30 2
#61
Dawno nic ny ciepołech... na kolej weny brak, jak mnie Synek nie wyciągnie. Jednak pod nosem ekipa Śląski Ikarus organizowała już kolejny weekend ze Śląskimi Liniami Zabytkowymi. No i kolejna sobota odbyła się pod szyldem pogoni za Ikarusami, a że tym razem czerwona ślicznota jeździła, to głównie bujaliśmy się za nią... parę kadrów...

202507121125-2.JPG

Ikarus 260.04 z 1983 w malowaniu z lat 80tych WPK Katowice i SM15-22... przed wjazdem na dworzec w Tarnoskich Górach.

202507121154.JPG

W drodze do GCR przez Stare Tarnowice i wieża kościoła Świętego Marcina.

202507121222.JPG

Klimat, jak za dawnych lat :love:

202507121400.JPG

Szukałem motywów z familokami poza tzw. strefami śmierci... padło na Piekary Śląskie widok ze schodów do miejsca wielu pielgrzymek... a na dziś styknie ;)
 
OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.856 30 2
#62
Witam i zapraszam na kilka obrazów uwiecznionych z okazji II zlotu autobusów Ikarus na Śląsku. Impreza odbyła się w26 i 27.07.2025 w Mysłowicach. Przyznaję, że przejazd wszystkich pojazdów biorących udział w imprezie był imponujący! Jechali i jechali... no, ale może kilka ciekawszych obrazów pozwoli ukazać klimat imprezy z 19 maszynami! :love:

A więc jado! Pierwszy krakowski Ikarus 620! :love:

202507261320.JPG


Tym razem piękniś spod znaku Jelcza!

202507261321.JPG


Mój młody uległ szczególnemu zamiłowania do Zemuna.

202507261321-2.JPG


Jadą czerwone zbóje!

202507261321-3.JPG


Dla fanów żółtego też było, to i owo ;)

202507261322-2.JPG


Niebieski? Też spoko!

202507261322.JPG


Solówki pokonują most nad dawnym szlakiem JCC - Brzęczkowice kolei piaskowej... niestety nie ma już tam czego oglądać... dawny posterunek Brzęczkowice, to resztki fundamentu nastawni i schody do niej... game over :(

202507261331.JPG


Warszawska piękność! :love:



202507261333-2.JPG


Dalej autobusy wyjechały w miasto obsługując linię W77... no i kilka okazji do fotek...

202507261510.JPG


Warszawski przegub łamie się na rondzie przy przystanku Mysłowice Kopalnia. Niestety z tej pozostało niewiele, a jedna z pamiątek ustawiona została na rondzie...

202507261516.JPG


W drodze do Katowic...

202507261534.JPG


Powrót z Katowic i mijanka ze złombolową Nysą

202507261549.JPG


I ostatni kadr z imprezy... deszcz niby nie ułatwiał, ale zdjęcia bez przeszkadzającego słońca też mają swoje walory...

202507261551.JPG


Szkoda, że ten niezwykle miły dzień tak szybko minął. Mam nadzieję, że kolejna impreza też się odbędzie szybciej, jak dwa lata od ostatniej edycji.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.327 100 4
#65
Ja nie pamiętam tych autobusów, ale jazda tym pojazdem to podróż w czasie jeszcze odleglejsza niż pozostałe Ikarusy. Te wnętrze, zawieszenie, szyby, fotele, czy miejsce dla biletera... fantastyczna podróż w czasie!
Ciekawe czy ktoś kiedyś policzył ilu ludzi mieściło się w takim Ikarusie z przegubem, bo śledziki były w nim szczelnie poukładane?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.779 615 30
#66
620 -tka miodzio, w Odzi takie byli.
W Warszawie też, dobrze je pamiętam. Kabina kierowcy z drugim miejscem (w komunikacji miejskiej właściwie nie wiadomo dla kogo) całkowicie oddzielona od przedziału pasażerskiego, w ścianie oddzielającej było tylko odsuwane okno. No i były wyjątkowo głośne, zarówno w środku, jak i na zewnątrz.
Tego akurat nie pamiętam, ale w Warszawie zlikwidowano konduktorów już dawno i w niektórych autobusach ich miejsce przebudowano.
 
OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.856 30 2
#67
Ciekawe czy ktoś kiedyś policzył ilu ludzi mieściło się w takim Ikarusie z przegubem, bo śledziki były w nim szczelnie poukładane?
Pierwsze dwa kursy takie były... Syn zrobił fajne zdjęcie właśnie z przegubem przeładowanym ;)
http://bana.webd.pl/details.php?image_id=1180

Tego akurat nie pamiętam, ale w Warszawie zlikwidowano konduktorów już dawno i w niektórych autobusach ich miejsce przebudowano.
Faktycznie chyba raczej konduktorów, nie znam tej nomenklatury. Niestety nie mam zdjęcia, ale rok temu Ikarus 620 kursował po Śląsku i siedział tam młodzieniec w mundurze. Tworzył fajną atmosferę swoją obecnością.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.327 100 4
#68

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.779 615 30
#69
rok temu Ikarus 620 kursował po Śląsku i siedział tam młodzieniec w mundurze. Tworzył fajną atmosferę swoją obecnością.
To faktycznie musiał być fajny obrazek, ale w realu w czasach normalnej eksploatacji na miejscu obok kierowcy zwykle nikt nie siedział, chyba że pracownik przewoźnika akurat gdzieś podjeżdżał. ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.779 615 30
#72
To było miejsce przy tylnych drzwiach
No to się nie zrozumieliśmy, ja pisałem o miejscu w kabinie, obok kierowcy, w tym konkretnym typie Ikarusa, model 620.
O ile mnie pamięć właśnie przy tylnych drzwiach była obsada konduktorska, ale nie pamiętam czy w autobusach, czy w tramwajach.
Zgadza się, miejsce konduktora było przy drzwiach wejściowych, czyli tylnych w autobusach (w tamtych czasach autobusy miały zwykle tylko dwoje drzwi), podobnie było w tramwajach. Konduktor siedział bokiem do kierunku jazdy, a jego zadaniem była sprzedaż biletów jednorazowych i kontrola biletów okresowych oraz dawanie sygnału odjazdu kierowcy/motorniczemu.
 
OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.856 30 2
#73
Pyrsk! Człowiek z wiekiem robi się niczym leniwiec, ale trzeba było rozruszać kości i ruszyć na Pociąg Niepodległości! Zaczęło się niewinnie od kilku kadrów na szlaku Kraków - Brzesko, a później rządziła już tylko kryniczanka... zaczęło się niewinnie od towarka...

202511101516.JPG


Jednak ich ruch jest tutaj marny... klimat i chęć do zdjęć ratują kibelki, którymi 20 lat temu gardziłem, a dziś fotografuję z radością i sentymentem... wracająca Krynica ze słowackiego brzegu Popradu...

202511101446.JPG


Noc, browar, rozmowy, wspominki... ale rano trzeba ruszyć na zugi! Luzak wpada, pośpiech, kibel...

202511110829.JPG


No, ale doczekaliśmy ryku stokrowej syreny w dolinie Popradu! Ależ to echo niosło ten donośny dźwięk! :love:
Wieść gminna niesie, że syrena z piaskowego konia pochodzi... :niepewny:
Tutaj przed wjazdem do Piwnicznej...

202511111024.JPG


Tutaj echo było najdonośniejsze! Ryk syreny był cichszy od echa! Niesamowite wrażenie! Nie widzieć parowozu, chichy sygnał, a tu echo oddaje go niesamowicie głośno... po dłuuuższej chwili wyłania się pociąg...



202511111048.JPG


W pewnym momencie do pociągu dołączają dwa cudowne autobusy Jelcz M11 #317, Autosan H9-35 #94 z Galicyjskiego Stowarzyszenia Miłośników Komunikacji! Ostatnio autobusy mnie prześladują... boję się, że zaraz zmienię hobby! :LOL:

202511111034.JPG


Lecimy dalej... wpadają kolejne kadry... tu jest tęż pięknie! :love::love::love:

202511111111.JPG


A za pociągiem szpiedzy z epoki! o_O:D

202511111101-2.JPG


W naszym bojowym wozie pościgowym kłótnia! Starcie pokoleń! Afera! Nie, bo tu... bo przystanek, bo... bo... !
Kierowca, czytaj ja wygrałem... więc na kolana niewdzięcznicy! :ROFL:
A serio to fart... parowóz po oblocie w Muszynie drałuje do Powroźnika, gdzie ma nastąpić mijanka z pośpiechem IC.
Emocje stygną... czekamy... syrena... emocje rosną... a tu! Bach! Podwójne szczęście! :love::love:

202511111207-4.JPG


A gdzie tam podwójne?! Potrójne! :love::love::love:

202511111207-2.JPG


Woźnica triumfuje z wybrania motywu.. pasażery okazują wdzięczność :giggle:

202511111207-6.JPG


Niestety fotografujący nie są głównym odbiorcą tego przejazdu... pociąg melduje się w Krynicy 11:30, a do niego dołączają autobusy, na peronach leje się grochówka, a pasażerowie wyruszają w miasto również autobusami... wyjazd zaplanowany na 15:10 na chwile przed zachodem, który w górach odczuwalny jest wcześniej sprawia, że ruszamy w czterogodzinną drogę powrotną... cel? Kible! :eek::ROFL:

202511111350.JPG


202511111433.JPG


202511111456.JPG


Udaje nam się wykonać kilka fajnych kadrów, ale parametr spada... ruch też, więc postanawiamy ominąć A4 i kierujemy się na Limanową, Chabówkę, Oświęcim na Ślůnsk... na linii Chabówka - Nowy Sącz od Limanowej kilka razy przecinamy szlak, jedziemy równolegle... smutny to widok... tymczasem w Chabówce po zbiciu piątki z maszynistą kolejnego kibla w Rabce trafiamy na matkę wszystkich sraczy! EN71-001 w malowaniu El Clásico :love::cool::D:eek:

202511111652-2.JPG


202511111655.JPG


I tak pod osłoną ciemności dajemy odpocząć migawkom... czas cisnąć dalej... wyjazd, który miał być troszkę dla Syna, troszkę dla kompana i na siłę dla mnie okazał się wyprawą roku... kible, klasyki, parowóz, ryk syreny, miłe wieczorne wspominki... cóż... trzeba to powtórzyć! :cool:
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.856 30 2
#75
To ten parowóz ma syrenę pneumatyczną, a nie typową gwizdawkę parowozową? Zdarzały się takie parowozy, ale dla mnie to profanacja parowozu.
Syrena jest parowa obsługiwana dźwignią, jak "klasyczna" gwizdawka. Tutaj filmik z YT z tego przejazdu (nie mój), gdzie kilka razy słychać syrenę. Natomiast odbiór tego sygnału dźwiękowego, to już rzecz gustu ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.779 615 30
#76
Syrena jest parowa obsługiwana dźwignią, jak "klasyczna" gwizdawka.
To mi wygląda na dwutonową gwizdawkę amerykańskiego typu, pewnie z jakiegoś Ty246 albo Ty51. Ja wcześniej pisałem o pneumatycznych syrenach, jakie są normalnym wyposażeniem lokomotyw elektrycznych i spalinowych - widziałem parę parowozów z takimi syrenami i nigdy mi się to nie podobało.
 

Podobne wątki