• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Moja kolej...

OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.674 30 2
#61
Dawno nic ny ciepołech... na kolej weny brak, jak mnie Synek nie wyciągnie. Jednak pod nosem ekipa Śląski Ikarus organizowała już kolejny weekend ze Śląskimi Liniami Zabytkowymi. No i kolejna sobota odbyła się pod szyldem pogoni za Ikarusami, a że tym razem czerwona ślicznota jeździła, to głównie bujaliśmy się za nią... parę kadrów...

202507121125-2.JPG

Ikarus 260.04 z 1983 w malowaniu z lat 80tych WPK Katowice i SM15-22... przed wjazdem na dworzec w Tarnoskich Górach.

202507121154.JPG

W drodze do GCR przez Stare Tarnowice i wieża kościoła Świętego Marcina.

202507121222.JPG

Klimat, jak za dawnych lat :love:

202507121400.JPG

Szukałem motywów z familokami poza tzw. strefami śmierci... padło na Piekary Śląskie widok ze schodów do miejsca wielu pielgrzymek... a na dziś styknie ;)
 
OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.674 30 2
#62
Witam i zapraszam na kilka obrazów uwiecznionych z okazji II zlotu autobusów Ikarus na Śląsku. Impreza odbyła się w26 i 27.07.2025 w Mysłowicach. Przyznaję, że przejazd wszystkich pojazdów biorących udział w imprezie był imponujący! Jechali i jechali... no, ale może kilka ciekawszych obrazów pozwoli ukazać klimat imprezy z 19 maszynami! :love:

A więc jado! Pierwszy krakowski Ikarus 620! :love:

202507261320.JPG


Tym razem piękniś spod znaku Jelcza!

202507261321.JPG


Mój młody uległ szczególnemu zamiłowania do Zemuna.

202507261321-2.JPG


Jadą czerwone zbóje!

202507261321-3.JPG


Dla fanów żółtego też było, to i owo ;)

202507261322-2.JPG


Niebieski? Też spoko!

202507261322.JPG


Solówki pokonują most nad dawnym szlakiem JCC - Brzęczkowice kolei piaskowej... niestety nie ma już tam czego oglądać... dawny posterunek Brzęczkowice, to resztki fundamentu nastawni i schody do niej... game over :(

202507261331.JPG


Warszawska piękność! :love:



202507261333-2.JPG


Dalej autobusy wyjechały w miasto obsługując linię W77... no i kilka okazji do fotek...

202507261510.JPG


Warszawski przegub łamie się na rondzie przy przystanku Mysłowice Kopalnia. Niestety z tej pozostało niewiele, a jedna z pamiątek ustawiona została na rondzie...

202507261516.JPG


W drodze do Katowic...

202507261534.JPG


Powrót z Katowic i mijanka ze złombolową Nysą

202507261549.JPG


I ostatni kadr z imprezy... deszcz niby nie ułatwiał, ale zdjęcia bez przeszkadzającego słońca też mają swoje walory...

202507261551.JPG


Szkoda, że ten niezwykle miły dzień tak szybko minął. Mam nadzieję, że kolejna impreza też się odbędzie szybciej, jak dwa lata od ostatniej edycji.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.231 100 4
#65
Ja nie pamiętam tych autobusów, ale jazda tym pojazdem to podróż w czasie jeszcze odleglejsza niż pozostałe Ikarusy. Te wnętrze, zawieszenie, szyby, fotele, czy miejsce dla biletera... fantastyczna podróż w czasie!
Ciekawe czy ktoś kiedyś policzył ilu ludzi mieściło się w takim Ikarusie z przegubem, bo śledziki były w nim szczelnie poukładane?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.003 577 30
#66
620 -tka miodzio, w Odzi takie byli.
W Warszawie też, dobrze je pamiętam. Kabina kierowcy z drugim miejscem (w komunikacji miejskiej właściwie nie wiadomo dla kogo) całkowicie oddzielona od przedziału pasażerskiego, w ścianie oddzielającej było tylko odsuwane okno. No i były wyjątkowo głośne, zarówno w środku, jak i na zewnątrz.
Tego akurat nie pamiętam, ale w Warszawie zlikwidowano konduktorów już dawno i w niektórych autobusach ich miejsce przebudowano.
 
OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.674 30 2
#67
Ciekawe czy ktoś kiedyś policzył ilu ludzi mieściło się w takim Ikarusie z przegubem, bo śledziki były w nim szczelnie poukładane?
Pierwsze dwa kursy takie były... Syn zrobił fajne zdjęcie właśnie z przegubem przeładowanym ;)
http://bana.webd.pl/details.php?image_id=1180

Tego akurat nie pamiętam, ale w Warszawie zlikwidowano konduktorów już dawno i w niektórych autobusach ich miejsce przebudowano.
Faktycznie chyba raczej konduktorów, nie znam tej nomenklatury. Niestety nie mam zdjęcia, ale rok temu Ikarus 620 kursował po Śląsku i siedział tam młodzieniec w mundurze. Tworzył fajną atmosferę swoją obecnością.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.231 100 4
#68

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.003 577 30
#69
rok temu Ikarus 620 kursował po Śląsku i siedział tam młodzieniec w mundurze. Tworzył fajną atmosferę swoją obecnością.
To faktycznie musiał być fajny obrazek, ale w realu w czasach normalnej eksploatacji na miejscu obok kierowcy zwykle nikt nie siedział, chyba że pracownik przewoźnika akurat gdzieś podjeżdżał. ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.003 577 30
#72
To było miejsce przy tylnych drzwiach
No to się nie zrozumieliśmy, ja pisałem o miejscu w kabinie, obok kierowcy, w tym konkretnym typie Ikarusa, model 620.
O ile mnie pamięć właśnie przy tylnych drzwiach była obsada konduktorska, ale nie pamiętam czy w autobusach, czy w tramwajach.
Zgadza się, miejsce konduktora było przy drzwiach wejściowych, czyli tylnych w autobusach (w tamtych czasach autobusy miały zwykle tylko dwoje drzwi), podobnie było w tramwajach. Konduktor siedział bokiem do kierunku jazdy, a jego zadaniem była sprzedaż biletów jednorazowych i kontrola biletów okresowych oraz dawanie sygnału odjazdu kierowcy/motorniczemu.
 

Podobne wątki