P
„Sytuacja odejścia linii bocznej od głównej (dwutorowej) bez połączenia obu torów na linii głównej i możliwości przejścia pomiędzy nimi nie jest typowa, ale się wyjątkowo zdarza co potwierdza poniższy schemat PO Motława Most”
Kolega Zdrada69 powołując się na przykład posterunku Motława Most powinien być w tym odwołaniu rzetelny do końca i co najmniej przeczytać ze zrozumieniem opis tego posterunku, zamieszczony na stronie Adriana Karwata wraz z jego schematem:
"Motława Most to nieczynny posterunek odgałęźny, na którym kończy się jednotorowa łącznica z Gdańska Południowego. Posiada tylko jeden rozjazd, zabudowany w torze nr 202. Znajduje się tu także budynek nastawni "MM". W obrębie posterunku znajdują się też 3 przejazdy kategorii C, wyposażone w sygnalizację (na tą chwilę nieczynną). Obecnie posterunek jest zamknięty dla potrzeb technicznych, a przejazd z łącznicy w kierunku Olszynki odbywa się po torze nr 201, zaś po torze nr 202 odbywa się dwukierunkowy ruch do i z Pruszcza. Tor parzysty w kierunku Pruszcza Gdańskiego jest zamknięty dla ruchu i pozbawiony przewodów trakcji elektrycznej. Wszystkie semafory są unieważnione a rozjazd zamknięty na zamek kluczowy. Nieczynna jest także funkcjonująca wcześniej blokada samoczynna na sąsiednich szlakach. Wyjątkiem jest ostatni semafor przed stacją Gdańsk Olszynka, stojący przy torze nieparzystym: ze zmienioną na "ToC" nazwą, pełni on funkcję tarczy ostrzegawczej."
Mamy w rzeczywistości do czynienia z podejściem dwóch linii jednotorowych dwukierunkowych: linia 721-226 po torze 202 oraz linia 226 po torze 201, a ustrojstwo to powstało na gruzach niegdysiejszego posterunku odgałęźnego, dzisiaj nieczynnego.
Rację ma zatem Andrzej Harassek, pisząc:
Na posterunku odgałęźnym, na którym od dwutorówki odchodzi lokalna linia jednotorowa, powinna być możliwość wjazdu z prawego toru (patrząc w kieunku jazdy) na linię boczną i wjazdu z jednotorówki znowu na prawy tor.
Kolega Zdrada69 powołując się na przykład posterunku Motława Most powinien być w tym odwołaniu rzetelny do końca i co najmniej przeczytać ze zrozumieniem opis tego posterunku, zamieszczony na stronie Adriana Karwata wraz z jego schematem:
"Motława Most to nieczynny posterunek odgałęźny, na którym kończy się jednotorowa łącznica z Gdańska Południowego. Posiada tylko jeden rozjazd, zabudowany w torze nr 202. Znajduje się tu także budynek nastawni "MM". W obrębie posterunku znajdują się też 3 przejazdy kategorii C, wyposażone w sygnalizację (na tą chwilę nieczynną). Obecnie posterunek jest zamknięty dla potrzeb technicznych, a przejazd z łącznicy w kierunku Olszynki odbywa się po torze nr 201, zaś po torze nr 202 odbywa się dwukierunkowy ruch do i z Pruszcza. Tor parzysty w kierunku Pruszcza Gdańskiego jest zamknięty dla ruchu i pozbawiony przewodów trakcji elektrycznej. Wszystkie semafory są unieważnione a rozjazd zamknięty na zamek kluczowy. Nieczynna jest także funkcjonująca wcześniej blokada samoczynna na sąsiednich szlakach. Wyjątkiem jest ostatni semafor przed stacją Gdańsk Olszynka, stojący przy torze nieparzystym: ze zmienioną na "ToC" nazwą, pełni on funkcję tarczy ostrzegawczej."
Mamy w rzeczywistości do czynienia z podejściem dwóch linii jednotorowych dwukierunkowych: linia 721-226 po torze 202 oraz linia 226 po torze 201, a ustrojstwo to powstało na gruzach niegdysiejszego posterunku odgałęźnego, dzisiaj nieczynnego.
Rację ma zatem Andrzej Harassek, pisząc:
Na posterunku odgałęźnym, na którym od dwutorówki odchodzi lokalna linia jednotorowa, powinna być możliwość wjazdu z prawego toru (patrząc w kieunku jazdy) na linię boczną i wjazdu z jednotorówki znowu na prawy tor.
Załączniki
-
238 KB Wyświetleń: 75