A sprawdzacie z lokomotywami bez gumek przyczepnościowych?
Wg PMM H0:
4.3. Maksymalne pochylenie podłużne toru wynosi 40‰. Załomy profilu podlegają wyokrągleniu łukami pionowymi o promieniu nie mniejszym niż 2000 mm dla toru normalnego i 500 mm dla toru wąskiego.
Czyli 40‰=4%= 4cm/1m, osobiście uważam się to za dużo, powinno być max 2%. Na jednym niemieckich forum znalazłem informację, że stosują 2,5% (2,5cm/1m).
Na rysunku pomysł @Artur na przejście modułowe ze 110 na 130 cm.
PS. Panowie, 1%=1cm/1m. 100%= 100cm/1m -kąt 45°, a promil to 1/10 procenta.
Wg PMM H0:
4.3. Maksymalne pochylenie podłużne toru wynosi 40‰. Załomy profilu podlegają wyokrągleniu łukami pionowymi o promieniu nie mniejszym niż 2000 mm dla toru normalnego i 500 mm dla toru wąskiego.
Czyli 40‰=4%= 4cm/1m, osobiście uważam się to za dużo, powinno być max 2%. Na jednym niemieckich forum znalazłem informację, że stosują 2,5% (2,5cm/1m).
Na rysunku pomysł @Artur na przejście modułowe ze 110 na 130 cm.
PS. Panowie, 1%=1cm/1m. 100%= 100cm/1m -kąt 45°, a promil to 1/10 procenta.
Załączniki
-
97,9 KB Wyświetleń: 62
Ostatnio edytowane: