Zastosowanie skrzyżowania w jednym poziomie toru kolejowego z drogą publiczną w obrębie stacji (pomiędzy semaforami wyjazdowymi) jest błędem projektowym. Jeżeli pierwsza była droga, projekt stacji musiał być tak konstruowany, by jej skrzyżowanie z drogą nie wypadło w strefie pomiędzy semaforami wyjazdowymi; jeśli pierwsza była kolej, to plan drogi musiał uwzględniać powyższy wymóg. Jednopoziomowe skrzyżowanie torów i drogi publicznej w obrębie stacji jest dopuszczalne jedynie w strefie pomiędzy semaforami wyjazdowymi (wszystkimi) a semaforem (semaforami) wjazdowym. Wynika to zarówno z zasad budowy i eksploatacji stacji jak i z przepisów dotyczących budowy i eksploatacji urządzeń srk.
W strefie pomiędzy semaforami wyjazdowymi dopuszcza się jedynie możliwość poprowadzenia przejść i przejazdów o charakterze technologicznym, związanych z obsługą i eksploatacją stacji (przejścia dla pieszych, przejazdy dla wózków bagażowych, przejazdy pożarowe i dla służb technicznych).
W przypadkach kolizji budowane były i są przejazdy dwupoziomowe (wiadukty lub tunele).
Jeśli zatem w planie jest to skrzyżowanie z drogą publiczną, należy je przesunąć poza wszystkie semafory wyjazdowe lub zbudować wiadukt.
Istotę sprawy ujmuje paragraf 8 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz. U. z dnia 15 grudnia 1998 r.):
§ 8. 1. Linia kolejowa powinna posiadać wyposażenie techniczne zapewniające osiąganie określonych parametrów eksploatacyjnych, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 3.
2. Wyposażenie techniczne linii kolejowej obejmuje konstrukcyjne elementy nawierzchni, podtorze, obiekty inżynieryjne oraz w szczególności następujące budowle i urządzenia:
1) systemu sterowania ruchem kolejowym,
2) związane z obsługą przewozu osób i rzeczy,
3) zaplecza technicznego taboru kolejowego,
4) zasilania elektrotrakcyjnego,
5) telekomunikacyjne,
6) zasilania elektroenergetycznego,
7) sieci technicznych,
8 ) związane ze skrzyżowaniem z drogami publicznymi w jednym poziomie,
9) związane z osłoną antyawaryjną.
3. Budowle i urządzenia, o których mowa w ust. 2, powinny być usytuowane na obszarze kolejowym tak, aby:
1) nie powodowały utrudnień w czynnościach związanych z wykonywaniem przewozu,
2) nie kolidowały ze sobą,
3) umożliwiały przeprowadzanie napraw bez konieczności wyłączania innych urządzeń,
4) nie powodowały ograniczenia widoczności toru kolejowego w miejscach przeznaczonych do przebywania osób,
5) nie zakłócały prawidłowego funkcjonowania innych urządzeń.
4. Układ torowy, w miejscach usytuowania posterunków ruchu oraz w miejscach usytuowania urządzeń obsługi przewozu osób i rzeczy, powinien być dostosowany do rodzaju i wielkości zadań przewozowych.
Mogły się zdarzyć przejazdy jednopoziomowe pomiędzy semaforami wyjazdowymi, ale wówczas były to przejazdy na drogach lokalnych (dojazd do posesji) lub prywatnych, które normalnie były zamknięte, a otwierano je w przypadku doraźnej potrzeby.