• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Modele UMF w skali N

odysey

Znany użytkownik
Reakcje
2.261 1 0
#21
Witam wszystkich !
Zgłaszam zainteresowanie kolejnym wagonem z oferty UMF do samodzielnego złożenia, mianowicie cysterną 406R.
Dobrze by było stworzyć jako taki skład, więc myślę o 10 zestawach.
 

storch

Użytkownik
Reakcje
47 0 0
#22
Wiadomosc o 601w to dobra wiadomosc.Rozumiem, ze po zlozeniu dostanie jakowys prototypowy lakierek i okolicznosciową fotkę (fotki), które na forum lub na stroniczce UMFa się pojawią. Z reszta fotki porownawcze w stanie zlozonym i nielakierowanym tez bylyby super.
Proszę tez o poradę szczególowa dot. lutowania a konkretnie topnkia- nie umiem go znaleźć na Waszej stronie i nie wiem czy jest to topniczek kwasowy czy bezkwasowy (kwasowych się boję). I jak umyc wagonik po zlutowaniu- czy wystarczy wykąpac w izopropanilu?
Pozdraw
Storch
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.817 10 1
#27
Ten typ 601W szybko został wyparty przez wersje bez podcięcia. Osobiście nie widziałem na żywo wersji z podcięciem. To taki rarytas na makiecie by był.

Mamy male opoznienie w montażu ale juz blizej niz dalej. Wózki do wagonów jak to cały osprzęt zostały juz wydrukowane i idą do odlewania.
 

storch

Użytkownik
Reakcje
47 0 0
#28
Ja widzialem kilka zlomów z podcięciem na zywo, ale z tego co pamiętam, a także ze zdjęć (nawet tu na forum zamieszczonych), zadne nie mialy zaokraglonego pudla po bokach jak tem prototyp. Przyklad tu: http://forum.modelarstwo.info/data/attachments/200/200734-0468d9af06399b9286e0592f7519baa4.jpg Widac, ze wagon ma jakby zaokraglone pudlo osadzone na osobnej ostoi typu platforma, w prototypie tym żóltym tej ostoi nie ma, natomiast we wszystkich wagonach bez podcięcia ta ostoja jest juz "zintegrowana" z burtą i ledwo ją widać. W prototypie ciekawei tez biala rurka pod burtą tak od polowy wagonu - czyzby bylo to owo "urzadzenie do rozmrazania ladunku" o którym mowa w katalogach? Poza tym Mam przeczucie, ze pudlo wagonu z podcięciami bylo dluzsze a ostoja taka ja w wagonach bez podcięć, przez co pojemnosc ladunkowa mogla byc większa. Takie rozwiazanie poprawia też wlasciwosci zaladunkowe z tasmociagów- jak przesuniemy sklad za daleko to mniej ladunku wysypie się na sprzęg (przy okazji go brudząc). Wlasnie dlatego wagony 401v kolei piaskowych mialy (mają jeszcze) charakterystyczne "daszki" na koncach pudla. Ciekawe, ze wagony piaskowe trzyosiowe takich daszków nie mają, ale to tez jest wytłumaczalne- trzyosiwce byly projektowane z myslą o sprzęgach Jeannea, jakich wówczas koleje piaskowe uzywaly (wlasnie dlatego zeby piasek z koparki nie sypal się tonami między wagony i zeby odleglosc między burtami czolowymi rolkowców byla względnie mala). I po przejsciu na srubowce powstal problem z wywalaniem piasku na sprzęgi, stąd mowa generacja wagonów dostala "daszki". Ale temat kolei piaskowych to juz zupelnie inny temat, chociaz ET21, a raczej 3E/1, ale koniecznie z dodatkowymi pantografami (bocznymi) ze skladem rolkowcow to bym chcętnie do kolekcji nabył....
Pozdrówka
Storch
Pozdraw
Storch
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.817 10 1
#30
Przy okazji mam pytanie do braci N. Z tego wynika brak KKS w większości wagonów i lokomotyw?
Tabor jest za lekki i przez KKS jest wyciągany z szyn czy po prostu brak miejsca.

Pytam bo zastanawiam się czy montować KKS do 601W czy dać dyszel z gniazdem sprzęgu do wózka.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.301 18 0
#31
Przy okazji mam pytanie do braci N. Z tego wynika brak KKS w większości wagonów i lokomotyw?
Tabor jest za lekki i przez KKS jest wyciągany z szyn czy po prostu brak miejsca.
Czy można jeszcze raz to pytanie, bo sensu nie ma zbytnio?

Brak KKS-u dotyczy przede wszystkim starego taboru. Obecnie produkowany w zdecydowanej większości w KKS jest wyposażony, oczywiście z dociążeniem.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.817 10 1
#32
"Przy okazji mam pytanie do braci N. Z czego wynika brak KKS w większości wagonów i lokomotyw?
Tabor jest za lekki i przez KKS jest wyciągany z szyn czy po prostu brak miejsca."

Literówka.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.301 18 0
#33
"Przy okazji mam pytanie do braci N. Z czego wynika brak KKS w większości wagonów i lokomotyw?
Tabor jest za lekki i przez KKS jest wyciągany z szyn czy po prostu brak miejsca."

Literówka.
Domyślałem się, ale wolałem dopytać;) W każdym razie z fabrycznego taboru, jaki kupowałem ostatnimi czasy, w tym krótkiego towarowego, każdy z nowych wypustów był wyposażony w KKS. Zatem uznałbym to za standard.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.817 10 1
#34
Dlatego też od samego początku planowałem KKS.
W poniedziałek części jadą na odlewanie to będzie ładnie położony środek ciężkości w tych wagonach.
Nie trzeba będzie żadnego balastu stosować.
 

storch

Użytkownik
Reakcje
47 0 0
#36
To wygląda obiecująco. BARDZO obiecująco. Ciekawe jak kks będzie działał w praktyce, ale stawiam, że tak jak fabryczny. Może nawet pokuszę się o zamówienie gotowca (plus 1x kit do składania) ale to będzie zależało od ceny. Poza tym składanie - to radość że coś się zrobiło samemu.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
5.005 33 0
#40
No jeszcze bym przewidział testy na ostrych łukach/rozjazdach z innym taborem. Każdy jest ciekaw czy kinematyka pracuje prawidłowo. Swego czasu przechodziłem ten problem z wagonami 401Zb....
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 12
T
Tabor 17
Tabor 10
A
Tabor 11
H
Tabor 17

Podobne wątki