• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Modele lokomotyw TRAXX firmy Bombardier w barwach polskich przewoźników

Reakcje
1 0 0
DarekW napisał(a):
ffox napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=pbiAxEGvlsAkuszące.
Zabawa światełkami faktycznie możliwa do zrealizowania ale ja zajmę się górnymi elementami tej lokomotywy.
Porównać - z trzech producentów, z których robiłem Traxxy to tak na szybko:
Roco - najlepsze elementy dachowe i oświetlenie
ACME - najlepsze poręcze i część pod kabinowa
Piko - najwierniejsze odtworzenie dolnej listwy obudowy i kabiny
Dzień Dobry Dariuszu.

A co ty na to:

Roco - układ napędowy ACME
ACME - układ napędowy ROCO
Piko - Oj,cieniuśki, cieniuśki, kieby renkawicka (gumiana)

Roco - dostęp do wnętrza jak w ROCO
ACME - dostęp do wnętrza jak w ACME
Piko - Oj, szkoda słów...

Roco - najlepsze koła i wózki, jak w ACME
ACME - najlepsze koła i wózki, jak w ROCO
Piko - Oj, szkoda słów...

Roco - właściwości jezdne jak ACME
ACME - włąściwości jezdne jak ROCO
Piko - Oj...

Tośmy sobie po ojczyli...

Pozdrawiam

Jeż Jerzy
 

Ogryzek

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
ST44-613 napisał(a):
Dzień Dobry Dariuszu.

A co ty na to:

Roco - układ napędowy ACME
ACME - układ napędowy ROCO
Piko - Oj,cieniuśki, cieniuśki, kieby renkawicka (gumiana)

Roco - dostęp do wnętrza jak w ROCO
ACME - dostęp do wnętrza jak w ACME
Piko - Oj, szkoda słów...

Roco - najlepsze koła i wózki, jak w ACME
ACME - najlepsze koła i wózki, jak w ROCO
Piko - Oj, szkoda słów...

Roco - właściwości jezdne jak ACME
ACME - włąściwości jezdne jak ROCO
Piko - Oj...

Tośmy sobie po ojczyli...

Pozdrawiam

Jeż Jerzy
Jak nie piszesz to nic- jak coś napiszesz to tez NIC...
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.628 18 0
ST44-613 napisał(a):
ACME - najlepsze koła i wózki
ale co z tego i tak się kiwa.
ST44-613 napisał(a):
Piko - Oj, szkoda słów
ale się nie kiwa.

Można by tu o przypadłościach rożnych lokomotyw dywagować do rana. Na pewno klasa napędu Piko Expert jest niższa ale nie ma już takiej przepaści jak to jest w modelach serii Hobby.
Ogólnie za niską cenę można kupić ładny model, nad którego przypadłościami można popracować.
Zeszlifowanie odlanych poręczy i założenie ich z drutu oraz wymiana pantografów na pewno nie wygeneruje kosztów porównywalnych z modelami Roco, czy ACME.
Nie chcę tu negować wyższej jakości modeli Roco czy ACME, tylko chcę pokazać tym, którzy są modelarzami, że można zrobić ładny model niższym nakładem kosztów.
Wracając do ACME to by dorównać model EU43 do orginału, należało poprawić go w 35 miejscach, nie licząc kabiny.
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.628 18 0
Tak jak pisałem wcześniej, trwały prace nad uruchomieniem podnoszenia pantografów. Trochę to trwało ale prace zostały uwieńczone sukcesem. Z braku miejsca w innych modelach na aparaturę, została ona zamontowana w modelu Piko, gdzie w wersji Expert jest miejsce na głośnik, w którym można było zainstalować silniczek. Jak działa można zobaczyć na filmie poniżej.
http://www.youtube.com/user/wubeh?gl=PL ... YxpqumQC-g

Poniżej kilka zdjęć EU43 003 wykonanej na bazie modelu ACME
 

Załączniki

A

Adam-H0

Gość
Rewelacyjnie - dodatkowa zabawa - masz w planie mechanizacje wszystkich ??
;)
i nie zapomnij, ze teraz maszynista popija kawe w czasie pracy. Ruchome FIGURKI sa w modzie. 8)
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.628 18 0
Adam-H0 napisał(a):
masz w planie mechanizacje wszystkich
Chyba że będzie to model bez napędu, silnik z układem przeniesienia napędu do pantografu ma wymiary 16x14x5, ledwo dało się go wcisnąć, a pozostaje jeszcze zorganizować miejsce na cięgno i dwa dekodery. Dźwiękowy ESU swoje wymiary ma, nie wspominając o głośniku, no i trzeba był jeszcze wcisnąć dekoder do sterowania silnikiem pantografu.
Kawa to nie problem, jak by wstawić mały generatorek dymu to wyglądała by jak gorąca. Trzeba by było tylko zorganizować lepszą wentylację kabiny żeby szyby nie zaparowały. ;)
 
S

stalecki_pl

Gość
Jak donosi portal http://www.railcolor.net 24.10.2011 wszystkie 6 szt. eksploatowanych w PKP Cargo Logistics lokomotyw serii EU43 posidają już malowanie "Kolej na 2012" (motywy polsko-ukraińskie w związku z organizacją Mistrzostw UEFA 2012 w Polsce i na Ukrainie).

Malowania przedstawiają odpowiednio:

EU43-001 (tradycyjne nakrycia głowy)
http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_34305_62.jpg

EU43-002 (korony kwiatowe)
http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_34306_60.jpg

EU43-003 (flagi na twarzach)
http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_34334_60.jpg

EU43-004 (szarfy w kolorach flag)
http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_34343_62.jpg

EU43-005 (kobiece akcesoria)
http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_34346_56.jpg

EU43-006 (podbijanie piłek)
http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_34350_56.jpg
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Ciekawi mnie co ma PKP CARGO do Mistrzostw UEFA 2012. Będą wozić ludzi w starych Gags'ach między stadionami? A może zgarną kase za reklamę i wynajem tych lokomotyw do których doczepione będą jakieś wagony zza granicy? Bo PKP IC chowa swoje wagony po krzakach (maksymalizując zyski oszczędzają na naprawach wagonów) a Przewozy Regionalne konkurencjnej firmie nic nie wynajmą.

Przykład TRAXXów w kolejnym malowaniu który w tym wątku bez echa przeszedł od miesiąca. Nowo powstała firma Koleje Śląskie wynajmuje TRAXXy z LOTOSU i czeskie wagony po tym jak wykurzyła Przewozy Regionalne z głównych tras aglomeracji.
http://www.magsoft.com.pl/~rocketman/flirt/foto/br186/186-272-6798.jpg
Tylko brać wagony Tilliga z domalowując logo i cały skład na makietę gotowy!
 
S

stalecki_pl

Gość
Faktycznie temat nowego przewoźnika Aglomeracji Śląskiej, w porównaniu na przykład z przewoźnikiem regionalnym z Mazowsza przechodzi ciszej i "bez fajerwerków".
Może dlatego, że KM dorobiły się już własnych Traxx-ów (seria EU47) i piętrusów push-pull Bombardiera.
A Koleje Śląskie oprócz paru ELF-ów (seria EN76) i FLIRT-ów (seria EN75) narazie mogą się pochwalić malutkim logotypem na cudzym taborze:

 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
stalecki_pl napisał(a):
Faktycznie temat nowego przewoźnika Aglomeracji Śląskiej, w porównaniu na przykład z przewoźnikiem regionalnym z Mazowsza przechodzi ciszej i "bez fajerwerków".
Może dlatego, że KM dorobiły się już własnych Traxx-ów (seria EU47) i piętrusów push-pull Bombardiera.
A Koleje Śląskie oprócz paru ELF-ów (seria EN76) i FLIRT-ów (seria EN75) narazie mogą się pochwalić malutkim logotypem na cudzym taborze:

Ten temat był wałkowany w dziale 1:1 wraz z fotkami w wątku viewtopic.php?f=23&t=10899 Zapraszam.
Elfów jest 8 (miało być chyba docelowo 9) a Flirtów 3 (+ jeden wykolejony zdaje się w naprawie jeszcze nie przejęty od Przewozów Regionalnych) co stanowi znaczną liczbę bo kursują na głównej trasie aglomeracji co 30 minut!. Zaś TRAXXy z wagonami kursują jako pociągi przyśpieszone. Coś jak pociąg pośpieszny dawniej. Wagonów jest 10.
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.628 18 0
Kolejny Traxx, ponownie Lotosu na bazie Piko. Jak się okazuje można trochę poprawić wygląd czoła, by nie wyglądało tak jałowo. W tym modelu dodałem pod buforami elementy z drutu 0,3 mm podobnie jak jest w ACME i pomalowałem mocowanie węży. Pomalowane zostały również hamulce elektromagnetyczne i podwozie zaczyna wyglądać inaczej.
Przy okazji trafiła się mała przeróbka w skali N, nie zazdroszczę kolegom lubiącym ten wymiar.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.247 602 30
DarekW napisał(a):
Pomalowane zostały również hamulce elektromagnetyczne
Te srebrne elementy między kołami to są tzw. elektromagnesy SHP (tak naprawdę rezonatory, nie elektromagnesy), a nie hamulce. Ich obudowy są wykonane z aluminium, stąd taki kolor (jak są nowe).
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.628 18 0
Dawno się nic nie działo w wątku, a Traxxy wyjeżdżają i wjeżdżają na nasze tory. Pomimo iż PKPC oddaje swoje Traxxy i na Franowie zostały tylko dwa, które jak na razie dzielnie ciągną składy, postanowiłem uwiecznić ich ostatnie oblicze. Tym razem EU43 005, następne będą później. Udało się bez pomocy PKP Cargo uzyskać materiały do w 5 lokomotyw, może kiedyś w wolnym czasie :?: uda się je zrobić.
Traxxy jednak zadomowiły się na naszych szlakach, nie dawno wjechały trzy do Orlenu i również FPL zaczął ich używać. Z racji iż są na forum osoby, które tak jaki ja lubią lokomotywy elektryczne powstał model pracującej dla FPL-a lokomotywy.
 

Załączniki

  • 303,5 KB Wyświetleń: 470
  • 124,7 KB Wyświetleń: 472
  • 266,2 KB Wyświetleń: 470

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
1.009 82 5
DarekW napisał(a):
Udało się bez pomocy PKP Cargo uzyskać materiały do w 5 lokomotyw, może kiedyś w wolnym czasie :?: uda się je zrobić.
A Jeży Jerz o tym wie? :p
Modeliki przepiękne, mimo, że nie moja trakcja i epoka, jednak kunszt modelarski wysoki.
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.628 18 0
Zbyszek napisał(a):
A Jeży Jerz o tym wie?
Może sobie denuncjować mnie do PKP Cargo, oni doskonale wiedzą, że ja robię te modele. Nawet chcieli mi pomóc w zorganizowaniu materiałów, niestety z nie wiadomych mi przyczyn nie dostarczyli ich.
 

Podobne wątki