• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

modele kartonowe

Reakcje
0 0 0
#4
To już z Jarosławem rozmawiaj :razz: wg. mnie to trzeba zmienić podwozie, bo tekturowe może nie wytrzymać, ale pudło raczej może pozostać bez zmian ;)
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Pudło również należy wzmocnić w czasie montażu tekturką nasiączoną np. kropelką . Sam kształt ścian może okazać się zbyt delikatny podczas późniejszej eksploatacji.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.674 35 0
#7
Jasne, że się da. Ja kiedyś robiłem SM42 i SM31 z kartonu , która po zabudowie jest modelem jeżdżącym do dzisiaj :)
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 26 1
#9
To jest model kartonowo-hipsowy i jeździ.
Pokrywy tendrów nie są jeszcze przyklejone, bo muszę odlać pasujące do ich wnętrza ołowiane balasty.

20170506_213026.jpg
20170506_213059.jpg
20170506_213805.jpg
20170506_214003.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 26 1
#11
Na którymś z forów dla kartonowców występuje modelarz pod pseudonimem "Precyzyjny". To co ten gość wyczynia z kartonu, to mistrzostwo świata. Robi modele najczęściej w skali 1:25.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 26 1
#13
Podwozia to dwa Staintz-e Fleischmanna, które kupiłem w internecie. Ta lokomotywa to nie jest mój pomysł. Gość w Niemczech zrobił coś takiego. ( http://www.frankneubauer.de/garratt/garratte.htm ). Ja trochę inaczej rozwiązałem "karoserię", wzorując się na Garracie typu K1. Drugą różnicą jest to, że oba wózki u mnie maja napęd. Ten z internetu miał jeden silnik wymontowany. Obróciłem w jednym bieguny, żeby mimo lustrzanego odbicia jeździły w jedną stronę. Rzeczywiście, zbiornik sprężonego powietrza i prądnica przy kominie to oporniki, niektóre uchwyty to są zszywki do papieru... Grunt to mieć fantazję i nie przejmować się tym, czy wagon o numerze x był przypisany do stacji y czy z i czy ma napisaną prawidłową datę ważenia, bo już takich ortodoksów na którymś z forów spotkałem.
A to forum kartonowe, o którym pisałem poprzednio to bodajże www.konradus.pl ale głowy nie dam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.587 558 30
#14
Na którymś z forów dla kartonowców występuje modelarz pod pseudonimem "Precyzyjny". To co ten gość wyczynia z kartonu, to mistrzostwo świata.
Ten "gość" występuje również na naszym forum i pokazywał tu swoje arcydzieła, choć chyba dość dawno już się nie odzywał.

PS. A dlaczego kolega hamulcowy wstawił cztery razy to samo zdjęcie swego modelu?
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
391 5 1
#18
Tylko kocioł jest "za gładki", na stojaku brak choćby próby zamarkowania wyczystek, brak osprzętu np sprężarki, sprzęgów, drąga nastawnicy...... Moim zdaniem jeszcze dużo jest do zrobienia, ale początek generalnie jest dobry. No i jeszcze poczytaj zasady oznaczania serii parowozów wąskotorowych, usuń te tabliczki Px48 i daj takie jakie powinny być.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 26 1
#19
Jeśli idzie o wymienione detale, to tego typu lokomotywy nie miały mechanicznej nastawnicy. Z racji skrętnych wózków, rurociągi parowe były z przegubami a nastawnice hydrauliczne lub pneumatyczne.
Ten parowóz, na którym się wzorowałem (K1 na tor 600mm) ma gładki kocioł i niewidoczne wyczystki.
Wyczystki były dostępne po zdjęciu osłony izolacji. Wyczytałem to kiedyś na jednej ze stron na temat tego typu maszyn.
Moja lokomotywka nie jest modelem parowozu K1. Ja jedynie z niego "zaczerpnąłem"

K1.jpg


"Bogatsze" wyposażenie ma lokomotywa poniżej. Jest to prawie siedemdziesięciotonowa maszyna typu NGG16, budowana jak K1 - na tor 600mm, a dokładnie 2', dla kolei południowoafrykańskich. Kilka egzemplarzy jeszcze jeździ do dziś. W Europie można je spotkać na turystycznych liniach w Walii i Szwajcarii

Class_NG_G16_no__NG115.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 24
A
Tabor 38
A
Tabor 85

Podobne wątki