• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Modele ffox

OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0
Jakiś czas temu z warsztatu wyszedł wagon Sachsenmodelle 500476 | Bdn 50 51 20-10 015-9 | Gdynia

Model przeszedł szereg modyfikacji:
  • całkowita wymiana podwozia z modelu Robo (wymagane drobne przeróbki podwozia jak i nadwozia) - układ skrzyni nie pasuje do oryginału, ale przymykam na to oko;
  • wymiana wszystkich wywietrzników i usadzenie ich w prawidłowych miejscach, tj. nad przedziałami 1, 3, 5, 7 i 9 (od strony korytarza);
  • przemalowanie dachu tak, aby szary kolor nachodził na czoła;
  • zamontowanie czerwonych świateł;
  • wymiana gumowych łączeń międzywagonowych;
  • przerobienie gniazd elektrycznych na czołach;
  • odznaczenie podwozia od nadwozia (linia) na poszyciu z obu stron;
  • pomalowanie ram okiennych z kremowych na srebrne matowe;
  • patynowanie.
Kilka fotek modelu:
Bdn Gdynia 01.jpg Bdn Gdynia 02.jpg Bdn Gdynia 05.jpg Bdn Gdynia 06.jpg Bdn Gdynia 07.jpg Bdn Gdynia 08.jpg Bdn Gdynia 09.jpg Bdn Gdynia 10.jpg

Porównanie z modelem Tillig 500907 w wersji bez modyfikacji:
Bdn Gdynia 11.jpg Bdn Gdynia 12.jpg Bdn Gdynia 13.jpg Bdn Gdynia 14.jpg Bdn Gdynia 15.jpg Bdn Gdynia 16.jpg

Przy ET22-1077:
Bdn Gdynia 17.jpg Bdn Gdynia 18.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.476 552 30
całkowita wymiana podwozia z modelu Robo
A w jakim celu zostało wymienione całe podwozie? Zwłaszcza, że, jak sam kolega @ffox napisał, układ skrzyń nie pasuje. W modelu Sachsenmodelle/Tillig należałoby wymienić same wózki Görlitz V na wózki polskiego typu, od modelu Robo lub Piko, bo wagony budowane dla PKP były fabrycznie wyposażane w polskie wózki. Ale po co wymieniać całe podwozie?
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0
A w jakim celu zostało wymienione całe podwozie? Zwłaszcza, że, jak sam kolega @ffox napisał, układ skrzyń nie pasuje. W modelu Sachsenmodelle/Tillig należałoby wymienić same wózki Görlitz V na wózki polskiego typu, od modelu Robo lub Piko, bo wagony budowane dla PKP były fabrycznie wyposażane w polskie wózki. Ale po co wymieniać całe podwozie?
M.in. dla wnętrza, które w Sachsenmodelle jest bardzo ubogie.
Dla schodków wejściowych, w których fabrycznie są po dwa stopnie, a powinno być po trzy.
Inne tarcze zderzakowe + możliwość zamontowania węży.
Fabryczne podwozie Sachsenmodelle/Tillig układ skrzyń również ma nieprawidłowy.
 

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
861 14 1
Z tym podwoziem, można odtworzyć wagon Y/B Gorlitz 78. To wagony, które odbyły w czasach PRL-u modernizację wsteczną. Usunięto, ogrzewanie nawiewowe na ten czas nowoczesne , i wsadzono aparaturę ogrzewania elektrycznego znane z naszych Y-ków. W większości zdaje się, wymieniono nawet kanapy na te stosowane w polskich oraz, wózki 4Anc.
Wagony, miały wtedy rząd wywietrzników nad każdym, przedziałem, a te cztery od strony korytarza zostały usunięte oraz kratka nawiewowa.
"Modernizacji" dokonano podobno z przyczyn problematycznego serwisowania tego typu ogrzewania w tamtych czasach.
Na forum, był nawet wątek: https://forum.modelarstwo.info/threads/potrzebne-zdjęcia-wagon-y-b-gorlitz-78.19240/
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0
Wagony, miały wtedy rząd wywietrzników nad każdym, przedziałem, a te cztery od strony korytarza zostały usunięte oraz kratka nawiewowa.
To jeszcze dodam taką anegdotkę od pana Krzysztofa Koja dotyczącą tego konkretnego egzemplarza, bo jest dosyć istotna i ciekawa:
Warto przy tej okazji zauważyć, że w roku 2003, nieliczne już wagony typu Görlitz 78 pozostające w normalnej eksploatacji PKP PR, były w większości zmodernizowane i nie miały już m.in. wspomnianych wyżej czterech wywietrzników po stronie korytarza, podczas gdy wspomniany wagon był jednym z ostatnich (jeśli nie ostatnim!) wagonem tego typu praktycznie w stanie oryginalnym.
Źródło: https://dcc24.eu/node/874/320
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 4
Tabor 7
Tabor 2
A
Tabor 38
A
Tabor 85

Podobne wątki