Re: mniej znane serie parowozów z USA na kolejach innych kr
według P. Ransome-Wallis "The Last Steam Locomotives of Western Europe" ALCo i Kanada wyprodukowały 300 sztuk tych maszyn dla SNCB w latach 1945-1947,
-wykonane dla Belgii nie mają oznaczeń unrrowskich czyli można domniemywać ,że to zamówienie rządowe(podobnie jak z naszym Ty246), -dziwne tylko ,że bez oznaczeń kolei belgijskich, -różni te maszyny dla Belgii od takich samych (szerokotorowych)dla Chin posiadanie wiatrownic , brak dzwonu i oczywiście wersja belgijska posiada sprzęg śrubowy i zderzaki
-ciekawe porównanie stylu północnoamerykańskiego z wyspiarskim odpowiednikiem, mimo oczywistych różnic wiele podobieństwa
według P. Ransome-Wallis "The Last Steam Locomotives of Western Europe" ALCo i Kanada wyprodukowały 300 sztuk tych maszyn dla SNCB w latach 1945-1947,
-wykonane dla Belgii nie mają oznaczeń unrrowskich czyli można domniemywać ,że to zamówienie rządowe(podobnie jak z naszym Ty246), -dziwne tylko ,że bez oznaczeń kolei belgijskich, -różni te maszyny dla Belgii od takich samych (szerokotorowych)dla Chin posiadanie wiatrownic , brak dzwonu i oczywiście wersja belgijska posiada sprzęg śrubowy i zderzaki
-ciekawe porównanie stylu północnoamerykańskiego z wyspiarskim odpowiednikiem, mimo oczywistych różnic wiele podobieństwa