Re: mniej znane serie parowozów z USA na kolejach innych kr
przy okazji subkontynentu indyjskiego i serii WP (szeroki tor)indyjskich kolei produkowanych w Baldwinie ,kanadyjskich wytwórniach, Wiedniu i Chrzanowie,zastanawia mnie sposób transportu tych lokomotyw z zakładów do portów, we wszystkich tych państwach jest prześwit standardowy i pierwsze zdjęcie z Kanady ,loki stoją na torze nabrzeża portu bezpośrednio na swoich kołach ,a więc jak to było możliwe ? myślę, że tylko dwa sposoby wchodziłyby w rachubę, -mianowicie -pierwszy , że na czas transportu z wytwórni Montreal Locomotive Works do montrealskiego portu przekuto jakiś jeden tor (ciężkie to do wyobrażenia), albo zastosowano zmianę rozstawu kół na osiach z szerokiego na standard na przetransportowanie z Kingston Canadian Locomotive Works -to już trochę dalej (również ciężkie to do wyobrażenia)-oto ta fotka- http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 29,r:0,s:0
-bez wątpienia to seria WP stojąca bezpośrednio na torze, a to przykład z zakładu kanadyjskiego ,- nie jest to seria WP tylko AWE ale to taki sam szeroki rozstaw i wyrażnie widać ,że stoi ,właściwie rusza po skrajnie szerokim torze http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 29,r:7,s:0 - teraz przykład z naszego Fabloku i słynny trzytysięcznik dla Indii -oczywiście seria WP stoi na torze bezpośrednio ,- czy ten tor fabryczny był przekuty na 1660mm???-chyba ,że rozstaw kół parowozów i tendrów indyjskich był zmieniony na "nasz" na czas transportu do Gdyni,-oto fotka z Chrzanowa i Gdyni http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... x=99&ty=73
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 29,r:1,s:0
na fotografii z Gdyni (duże powiększenie na stronie Fabloku) też niejednoznacznie widać czy tendry -bo je przede wszystkim widać - stoją bezpośrednio na torze portowym czy na czymś ,wydaje się ,że gdyby stały na rolkach to byłoby widoczne/wyrażne podwyższenie /podniesienie obiektów , a tego wyrażnie nie widać, a to przykład jak WP wyglądał na rolkach transportowych w wiedeńskiej wytwórni Floridsdorf http://www.irfca.org/~shankie/wpglory/wp3037.jpg ,- i przykład jak w Baldwinie transportowano je do portu zakładowego(kilkaset metrów ) http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 24&bih=542 - a więc były rolki ,lory i.... :?: -Kto wie?
przy okazji subkontynentu indyjskiego i serii WP (szeroki tor)indyjskich kolei produkowanych w Baldwinie ,kanadyjskich wytwórniach, Wiedniu i Chrzanowie,zastanawia mnie sposób transportu tych lokomotyw z zakładów do portów, we wszystkich tych państwach jest prześwit standardowy i pierwsze zdjęcie z Kanady ,loki stoją na torze nabrzeża portu bezpośrednio na swoich kołach ,a więc jak to było możliwe ? myślę, że tylko dwa sposoby wchodziłyby w rachubę, -mianowicie -pierwszy , że na czas transportu z wytwórni Montreal Locomotive Works do montrealskiego portu przekuto jakiś jeden tor (ciężkie to do wyobrażenia), albo zastosowano zmianę rozstawu kół na osiach z szerokiego na standard na przetransportowanie z Kingston Canadian Locomotive Works -to już trochę dalej (również ciężkie to do wyobrażenia)-oto ta fotka- http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 29,r:0,s:0
-bez wątpienia to seria WP stojąca bezpośrednio na torze, a to przykład z zakładu kanadyjskiego ,- nie jest to seria WP tylko AWE ale to taki sam szeroki rozstaw i wyrażnie widać ,że stoi ,właściwie rusza po skrajnie szerokim torze http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 29,r:7,s:0 - teraz przykład z naszego Fabloku i słynny trzytysięcznik dla Indii -oczywiście seria WP stoi na torze bezpośrednio ,- czy ten tor fabryczny był przekuty na 1660mm???-chyba ,że rozstaw kół parowozów i tendrów indyjskich był zmieniony na "nasz" na czas transportu do Gdyni,-oto fotka z Chrzanowa i Gdyni http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... x=99&ty=73
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 29,r:1,s:0
na fotografii z Gdyni (duże powiększenie na stronie Fabloku) też niejednoznacznie widać czy tendry -bo je przede wszystkim widać - stoją bezpośrednio na torze portowym czy na czymś ,wydaje się ,że gdyby stały na rolkach to byłoby widoczne/wyrażne podwyższenie /podniesienie obiektów , a tego wyrażnie nie widać, a to przykład jak WP wyglądał na rolkach transportowych w wiedeńskiej wytwórni Floridsdorf http://www.irfca.org/~shankie/wpglory/wp3037.jpg ,- i przykład jak w Baldwinie transportowano je do portu zakładowego(kilkaset metrów ) http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 24&bih=542 - a więc były rolki ,lory i.... :?: -Kto wie?