Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Prawda, że klimatyczny krajobraz kolejowy ... Mam wrażenie, że miejscami te słupy H-kształtne stoją gęściej niż co 50 metrów ale może fotki przekłamują. A mnie powalają jeszcze te bardzo wysokie - pewnie tam linia telegrafu nad czymś przechodziła.
Dodałbym, że po prostu w naturalnym świetle. Nawet pochmurne niebo daje fajne rozproszone cienie i dioramy wyglądają dużo lepiej.
Tło i dioramka super. Gołębie na słupach też super.
zainwestuj w żarówki LED o świetle około 5k-6k kelwinów to światło neutralne. no i o sporej ilości lumenów. Stawiasz z dwóch stron by uniknąć cienia i gotowe. nawet przy bardzo złym aparacie fotki wychodzą całkiem niezłe.
Widziałem ostatnio w sklepie w Berlinie taką dioramkę dla modeli w Z. Długość ok 15 cm. Jeden tor, trawka wkoło, nakrycie i brak tła. Całość za 39 Euro.
Praca na module U-kształtnym dobiegają końca więc - kolejną dioramkę czas przygotować. Już jakiś czas temu ktoś sugerował abym sprawił sobie coś takiego do prezentacji modeli wojskowych. Temat - rampa do załadunku na kolej. Inspiracją jest taka rampa koło przystanku Cybowo w zachodniopomorskiem. Znajduje się ona obok stacji Prostynia. To wszystko służy obsłudze poligonu drawskiego, choć rampa w Cybowie chyba już nie jest już używana. Wygląda ciekawie także dlatego, że cała instalacja kolejowa służy też obsłudze wojskowej bazy logistycznej (skład paliw) i bywają tam również składy z cysternami.
W realu wygląda to tak:
Diorama będzie miała wymiar 30 cm x 40 cm (66x88 metrów w realu). Zdecydowałem się na większą szerokość dioramy - to da większe możliwości fotograficzne bo ew. modele wstawiane będą nie na samym jej skraju - w praktyce też zachowane zostaną odległości torów, rampy i dwóch dróg gruntowych jakie znajdują się po obu stronach torów.
Podstawa dioramy to sklejka a korpus rampy zrobiony jest z balsy:
Patrząc na fotki z 1:1 przypomniał mi się "Nietoperek" i tamtejsza rampa na odcinku linii znaczenia strategicznego...
( https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Linia_kolejowa_nr_375_Międzyrzecz_-_Toporów )
... dawny budynek stacyjny (dworzec???)
...równia stacyjna (od Toporowa)...
... rampa...
... pod tym wiaduktem przebiega trasa S3 ( autostrada)...
... widok od strony S3 ( Międzyrzecza)...
Oczywiście nie zaszkodzi ale tak idealnie to nie będzie... Na tym lekko wyniesionym w górę podtorzu będzie tor szlakowy i ma być on na podkładach betonowych - od jakiegoś czasu Marklin ma takowe w ofercie dla Zetki. Nie mam takiego obecnie u siebie i będę musiał i tak go ściągnąć z Niemiec. Ponadto pewnie kilka drobiazgów będzie czekało na kalki na dokończenie - odpowiedni hektometr i pewnie oznakowanie na zwrotnik a może coś tam jeszcze ....
Tymczasem zaczęło się szutrowanie i "zamszanie" torów przy rampie. Generalnie staram się odtworzyć taki klimat:
Wychodzi coś takiego:
Drobna przymiarka taborowa - oczywiście wagon czeka na podłogę i polskie oznaczenia :