• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Miniaturowy Świat Patryka :)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#21
Super diorama, ale na tym zdjęciu jest poważny błąd: przy przebiegu spod semafora widocznego na pierwszym planie, zwrotnica w torze bocznym musi być ustawiona i zamknięta w położeniu kierującym na żeberko ochronne, a nie w bok ustawionego przebiegu. Na dioramie wystawowej warto zadbać o takie drobiazgi.

Diorama.jpg
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#23
Mam pytanie, jak przedstawia się sprawa tego światła niebieskiego do jazdy manewrowej, czy na czas przejazdu składu który ma zielone światło to niebieskie nie powinno być wyłączone?
 
OP
OP
KMK Ostrów Wlkp Patryk
Reakcje
136 0 0
#24
Mam pytanie, jak przedstawia się sprawa tego światła niebieskiego do jazdy manewrowej, czy na czas przejazdu składu który ma zielone światło to niebieskie nie powinno być wyłączone?
Szczerze? To nie jestem aż takim pasjonatem. Jednak często widuję świecące się tarcze manewrowe, na stacji w mojej okolicy. I to nie tylko podczas manewrów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#25
jest to stare żeberko, a rozjazd przerzucany ręcznie. Natomiast z nastawni nikomu nie chcę się, tam chodzić
To kardynalny błąd. Przebieg pociągowy (na sygnał na semaforze) musi być zabezpieczony również z boku. W tym wypadku ochronę boczną zapewnia właśnie ten rozjazd w położeniu na wprost, na żeberko ochronne. Po to to żeberko w ogóle jest, inaczej nie byłoby potrzeby i sensu go budować. W tej sytuacji zwrotnica tego rozjazdu musi być uzależniona w przebiegu pociągowym. W urządzeniach przekaźnikowych (a takie są na tym posterunku, co widać po nastawni i po braku pędni, przydałyby się jeszcze elektryczne napędy zwrotnicowe) jest to bardzo proste, bo obie zwrotnice, tę i drugą, w torze głównym, przestawia się za pomocą jednego, wspólnego obwodu sterującego i jednym przyciskiem (zwrotnice są sprzężone, nie ma możliwości przestawienia tylko jednej zwrotnicy). W urządzeniach mechanicznych do obu zwrotni byłyby oddzielne dźwignie zwrotnicowe i pędnie, i obie musiałyby być ustawione w położeniu "na wprost" żeby dało się nastawić sygnał zezwalający na semaforze.
jak przedstawia się sprawa tego światła niebieskiego do jazdy manewrowej, czy na czas przejazdu składu który ma zielone światło to niebieskie nie powinno być wyłączone?
A dlaczego miałoby być wyłączone? Na tarczy manewrowej zawsze musi być jakieś światło, albo niebieskie, albo białe - brak światła to usterka samej tarczy lub obwodów nią sterujących. Niebieskie światło to sygnał zabraniający jazdy manewrowej. W tym wypadku, na tej tarczy manewrowej można wyświetlić sygnał zezwalający na jazdę manewrową w dwóch sytuacjach: 1) przy ustawieniu zwrotnicy na wprost (wjazd na żeberko, o ile jest tam np. przewidziane odstawianie lokomotywy) - niezależnie od tego, czy sąsiednim torem odbywa się przejazd pociągu, czy nie, lub 2) przy ustawieniu zwrotnicy na bok (w stronę toru głównego) - ale wyłącznie wtedy, gdy nie odbywa się jazda pociągowa torem głównym i obie zwrotnice są ustawione "na bok", umożliwiając wjazd z toru bocznego na tor główny. Krótko mówiąc, stan tej tarczy manewrowej nie ma znaczenia dla przebiegu pociągowego (może na niej być zarówno światło niebieskie - zakaz manewrowania, jak i białe - jazda manewrowa dozwolona, ale podczas przejazdu pociągu zwrotnica musi być zamknięta "na wprost".
 

TOM94

Aktywny użytkownik
Reakcje
45 0 0
#27
Jaka jest technika wykonania słupów trakcyjnych? Przeróbka metalowych masztów Viessmann'a na betonowe przez zaklajstrowanie? Jeśli zgadłem to wyszło, przepraszam za określenie, ale trochę niechlujnie (w porównaniu do prezentowanych tutaj poprzednich prac, które jak oglądałem to przy prawie każdym zdjęciu miałem "efekt łał"). Można było zaszpachlować dokładniej, oszlifować i pomalować, a tak kompletnie nie pasują poziomem estetyki do reszty dioramy, gryzą mi się z całą resztą ;)
 
OP
OP
KMK Ostrów Wlkp Patryk
Reakcje
136 0 0
#30
"W urządzeniach przekaźnikowych (a takie są na tym posterunku, co widać po nastawni i po braku pędni, przydałyby się jeszcze elektryczne napędy zwrotnicowe)".

Naprawdę szanuję ludzi, znających i stosujących, prawdziwe przepisy kolejowe w miniaturze. Jednak bliżej mi do zabawkarzy niż modelarzy :/
Nie mam głowy, aby ogarniać przepisy kolejowe, kiedy ledwo radzę sobie ze znajomością przepisów RP :)
A co do moich prac, to są one totalną fikcją, mającą niewiele wspólnego z prawdziwą koleją i przepisami. Kiedy coś buduję to najwięcej uwagi poświęcam temu, aby moja praca cieszyła oczy :D A jeżeli chodzi o przepisy czy infrastrukturę, to wymyślam takie historie aby uzasadnić błędy że głowa mała. Np: w kanałach pędniowych są przewody elektryczne do rozjazdów, a żeberko jest na ręcznym zwrotniku :D od fantazja zabawkarza ;)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
KMK Ostrów Wlkp Patryk
Reakcje
136 0 0
#32
Koleje/ Ostatnie :rolleyes:
 

Załączniki

Podobne wątki